• En manlig man

Kvinnor, känner ni skuld?

Det är ju vanligt i många förhållanden att kvinnan tappar sexlusten. Orsakerna till den tappade lusten kan vara många men det påverkar ju de flesta förhållanden negativt och i många fall går man skilda vägar efter några år. Ofta med barn i bilden och med splittrade familjer som följd.

När ni sen lever singelliv eller träffar en ny partner så finns det helt plötsligt massor med sexlust. Tänker ni någon gång då att om ni bara tillfredställt er man så kunde ni fortfarande varit en kärnfamilj och bott kvar i huset tillsammans. Borde ni känna skuld? Om ni inte känner skuld så undrar jag varför inte när det kanske var den bristande sexlusten som var orsaken till att ni gick skilda vägar.

• Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?
  • En manlig man
    Anonym (Jaget) skrev 2021-10-19 15:01:14 följande:

Nej det enda han gjorde var att få mig att inse att jag klarar mig bäst själv utan män. 

Har min Magic wand och den slår alla män ;)

Så det bev inget alls mellan er?

Låter lite tråkigt men om du är nöjd så är det bra.
  • Anonym (Lotta)
    En manlig man skrev 2021-10-19 14:45:37 följande:
    Kan det vara så att kvinnor med sin omhändertagna sida skämmer bort männen men på det sättet på sikt förlorar på det?
    Vill gärna upplysa herrn om att det finns lika många män med omhändertagande sidor som kvinnor med egenskapen. De männen pysslar om sin kvinna med fantastiska kulinariska maträtter i köket, tar hand om hemmet, är utmärkta pappor, familjeförsörjare och med glimten i ögat hela vägen. Den vägen leder ofta till lika fantastiska upplevelser i sovrummet eller var man planerar för kvällen.

Bäst för en relation är när män och kvinnor skämmer bort varandra ömsesidigt. Vem förlorar på win win??? Delad glädje är som det heter dubbel glädje. Vi kvinnor älskar mycket när männen är omhändertagande mot oss på alla områden.  

• Anonym (Lotta)
    En manlig man skrev 2021-10-19 15:14:09 följande:
    Jag vet faktiskt inte. Jag funderar rätt ofta på det. Min kvinna gör i princip allt hemma. Men hon säger att hon vill det. Jag är mannen och hon kvinnan och enligt henne har vi olika roller. Det verkar som den typen av kvinnor faller för mig. Jag har även en kvinnlig arbetskamrat som har samma värderingar.

Kan man lits på kvinnor när de säger sånt?
    Om den typen av kvinnor "faller för dig" kan det hänga ihop med att de indirekt känner dina krav på dem? Innebär de att de efter ett tag känner ett starkt behov av att bry sig om sig själva, separera och flytta till egen bostad? För att till sist känna att de äger sin tid, och slipper stå givakt så snart du är hemma? I synnerhet när du blir pensionär och de ingen egentid ges?

Den rollfördelning du beskriver leder ofelbart till inställt samliv. 

Hur vet du något om att din kvinnliga kollega har samma egenskaper i praktiken?   
  • New  Dawn
    En manlig man skrev 2021-10-17 19:25:32 följande:

Lite tvärt om faktiskt. Jag lämnade och hon är bitter som fan.

Men sexbiten var en liten del av det hela.

Känner du skuld för att du lämnade? Om inte, borde du känt skuld?
    Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
  • Anonym (nje)
    En manlig man skrev 2021-10-19 15:09:22 följande:
    Haha, ja så är det nog. Eller så upptäckte han att det är praktiskt att byta regelbundet då kvinnorna gillar att skämma bort i början och även vill knulla mycket i början.
    Tror snarare att han lyckas skärpa sig en aning i början av en relation, men så snart han visar sina rätta sidor så drar tjejen. 
  • En manlig man
    Anonym (Lotta) skrev 2021-10-19 15:19:49 följande:

Vill gärna upplysa herrn om att det finns lika många män med omhändertagande sidor som kvinnor med egenskapen. De männen pysslar om sin kvinna med fantastiska kulinariska maträtter i köket, tar hand om hemmet, är utmärkta pappor, familjeförsörjare och med glimten i ögat hela vägen. Den vägen leder ofta till lika fantastiska upplevelser i sovrummet eller var man planerar för kvällen.

Bäst för en relation är när män och kvinnor skämmer bort varandra ömsesidigt. Vem förlorar på win win??? Delad glädje är som det heter dubbel glädje. Vi kvinnor älskar mycket när männen är omhändertagande mot oss på alla områden.  

Så när kvinnor skämmer bort blir det ingen sexlust, men när mannen skämmer bort då blir det sexlust. Är det inte märkligt att männen i båda fallen vill ha sex men kvinnan bara i ena fallet?
  • En manlig man
    Anonym (Lotta) skrev 2021-10-19 15:26:43 följande:

Om den typen av kvinnor "faller för dig" kan det hänga ihop med att de indirekt känner dina krav på dem? Innebär de att de efter ett tag känner ett starkt behov av att bry sig om sig själva, separera och flytta till egen bostad? För att till sist känna att de äger sin tid, och slipper stå givakt så snart du är hemma? I synnerhet när du blir pensionär och de ingen egentid ges?

Den rollfördelning du beskriver leder ofelbart till inställt samliv. 

Hur vet du något om att din kvinnliga kollega har samma egenskaper i praktiken?   

Det är faktiskt jag som lämnat i samtliga fall. Jag gör en del hemma men det blir mindre och mindre då hon tagit över. Jag betalar istället och ordnar trevliga resor och upplevelser.

Varför skulle arbetskamraten ljuga. Vi känner varandra bra och jag vet att hennes man inte är någon latmask. Han gör manliga sysslor istället och drar in pengar.
  • En manlig man
    Anonym (nje) skrev 2021-10-19 15:38:19 följande:

Tror snarare att han lyckas skärpa sig en aning i början av en relation, men så snart han visar sina rätta sidor så drar tjejen. 

De kanske hade dåliga erfarenheter av lata män från tidigare.
  • En manlig man
    New Dawn skrev 2021-10-19 15:29:03 följande:

Känner du skuld för att du lämnade? Om inte, borde du känt skuld?

Inte för sexet men jag kunde varit bättre på andra saker såklart. Men jag är ingen latmask iallafall, det vet jag och hon var mångmiljonär när vi separerade.
  • Anonym (nje)
    En manlig man skrev 2021-10-19 15:48:25 följande:
    De kanske hade dåliga erfarenheter av lata män från tidigare.
    De kanske bara inte vill ha en lat, otvättad man. Vem skulle vilja det?
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?