• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Solskensdag

Vad trevligt med fler i tråden! Jag har ömma bröst, molvärk till o från, orolig i magen och ibland illamående. Känner också en oro i kroppen, som att den typ ?flimrar? lite / som jag har druckit mkt kaffe haha. Någon som känner samma? Är i vecka 5+5. Tycker tiden går så fruktansvärt långsamt! Hur ska man orka denna väntetid? men varje dag utan mf för mig är ändå en vinst :)

• samejentan
    Mandyyy skrev 2022-02-05 19:35:47 följande:
    Tack för ditt svar!
    Då är det säkert som det ska, hoppas jag.
    Sjuk i covid just nu. Så mår kasst pga det. 
    Ja, jag vart sjukt orolig först men har pratat både med BM och lite andra här på FL och alla säger samma sak, symtom kommer och går och vissa får inte symtom fören senare osv. Så man får försöka sitta lugnt i båten och hålla tummarna att allt går bra. Allt är säkert bra med din lilla ska du se, kan ju vara att du är sjuk också som du inte känner symtomen för att du mår kasst pga andra saker, det kommer nog när du blir frisk  
  • Go o gla

så kul med så många - grattis alla!

Jag har mol, mindre idag dock, sen är jag allmänt trött och springer på toa titt som tätt. Tycker det är skumt att jag har så skarpa symptom så tidigt men vet jag brukar känna av rätt snabbt efter bim. Här var det ju känningar, speciellt molandet, som fick mej till att testa tidigt.

Hoppas det går vägen och att groddis utvecklas väl. Vi är ute efter en sista innan vi stänger verkstaden. Jag blir snart 39 och detta är sjätte barnet om allt vill sej väl. 

• samejentan
    Go o gla skrev 2022-02-05 22:34:58 följande:

så kul med så många - grattis alla!

Jag har mol, mindre idag dock, sen är jag allmänt trött och springer på toa titt som tätt. Tycker det är skumt att jag har så skarpa symptom så tidigt men vet jag brukar känna av rätt snabbt efter bim. Här var det ju känningar, speciellt molandet, som fick mej till att testa tidigt.

Hoppas det går vägen och att groddis utvecklas väl. Vi är ute efter en sista innan vi stänger verkstaden. Jag blir snart 39 och detta är sjätte barnet om allt vill sej väl. 

Grattis och hoppas allt går vägen för er  
  • samejentan
    Solskensdag skrev 2022-02-05 20:24:31 följande:

Vad trevligt med fler i tråden! Jag har ömma bröst, molvärk till o från, orolig i magen och ibland illamående. Känner också en oro i kroppen, som att den typ ?flimrar? lite / som jag har druckit mkt kaffe haha. Någon som känner samma? Är i vecka 5+5. Tycker tiden går så fruktansvärt långsamt! Hur ska man orka denna väntetid? men varje dag utan mf för mig är ändå en vinst :)

Så får jag också av och till, som att jag druckit mycket kaffe och jag har inte druckit koffein sen i somras då jag slutade med det helt. :-P Det känns som tiden står still och symtom som kommer och går. Försöker tänka precis som dig, varje dag utan mf, utan blod, är en bra dag. Men jag vågar inte riktigt hoppas än ändå. :-/ 
  • Mangal
    Lovisaa86 skrev 2022-02-05 09:09:16 följande:
    Hej. Det blir mitt fjärde barn. Jag är 35 år så kommer blir det sista också :) Själv då?
    Vad roligt :) detta blir också mitt fjärde. Förmodligen sista här med, är 31 år.
  • Mangal
    Solskensdag skrev 2022-02-05 20:24:31 följande:

Håller med om att tiden går extremt långsamt. Man vill ju bara att dessa första veckorna ska passera så man slipper bara orolig. Idag är jag på exakt samma dag som mina förra MF inträffade. Springer på toa stup i kvarten för att kolla så det inte kommit blod. Obestämd
  • Lovisaa86
    Mangal skrev 2022-02-06 08:27:53 följande:
    Vad roligt :) detta blir också mitt fjärde. Förmodligen sista här med, är 31 år.

härligt! Jag har två bonusbarn också så vi har Fem barn i familjen. ????

• mammamalin
    Lovisaa86 skrev 2022-02-05 09:09:16 följande:
    Hej. Det blir mitt fjärde barn. Jag är 35 år så kommer blir det sista också :) Själv då? 
    Vad kul! Jag blir 35 i år och väntar också fjärde barnet, sen blir det nog inga fler Flört
  • mammamalin

Usch, mått så himla illa idag :( Går in i vecka 7 imorgon, är det nu det slår till alltså Tyst Så orolig också över att känna av foglossningen redan nu... Någon annan som känner mycket symptom? Vad gör ni mot illamåendet, något bra tips?

Svar på tråden BF oktober 2022