• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Mangopassion
    Mangal skrev 2022-02-07 19:12:24 följande:
    Men gud vilken lättnad! Skönt för dig att du både fått se och höra det lilla pyret :)
    Vilken vecka är du i nu? Var gjorde du VUL, på sjukhus eller privat? Jag ska skrivas in på spec MVC med besök i v 7 eller 8, undra om man kan tjata till sig ett VUL där ;)
    Jag är i början på vecka 7 (6+0) enligt BM. Jag gjorde det på en privat klinik och betalade 800 kr för det. Du kan ju alltid försöka tjata till dig ett vul men dom brukar inte vilja göra det såvida man inte har haft upprepade missfall eller utomkveds. Men jag tyckte det var helt klart värt 800 kr för att få slippa oron över att hjärtat inte börjat slå. :)
  • Mangopassion
    samejentan skrev 2022-02-07 19:21:59 följande:
    Underbart! Grattis Vilken vecka är du i?  
    Tack så mycket :) vecka 7 6+0 :)
  • samejentan
    Mangopassion skrev 2022-02-08 00:48:44 följande:
    Tack så mycket :) vecka 7 6+0 :)
    Det är jag med idag, eller ja enligt mina appar jag använt för att hålla koll på min mens säger dom 6+1 idag och graviditetsapparna 6+0 så oklart vem som har rätt känner jag Idag är det min tur för tidigt ultraljud, jag är så nervös. 
  • Solskensdag

Hehe Mangal, jag har också funderat på man borde ha ett apparat hemma, men nog bra det inte finns, man skulle ju inte hålla på med annat

å något konstigt hände i morse. Vaknade runt 4 för att kissa, och kände ett litet stick i livmodern, olikt hur det annars känns. När jag la mig mådde jag fruktansvärt, nästan kallsvettig och Väldigt illamående, och fick en konstig neråtgående kramp i ett par sekunder, och sen var det som mina symtom lättnade. Jag var typ 100 på ett mf, men det har fortfarande inte kommit något blod, så jag får väl se. Men verkligen konstigt! Jag vet det kan ha varit hundra andra saker, men det var bara jätte märkligt hur ?säker? jag kände mig på att något typ förändrades. Får hoppas det är mina nerver och inte min intuition Mår iaf fortf piss och har bara kunnat äta lite äpple till frukost pga illamående så helt borta är symtomen ju inte än iaf!

• Solskensdag

Samejentan, skickar en stor kram och hoppas det går bra på ultraljud! Jag håller alla tummar jag har

• Mangal
    Solskensdag skrev 2022-02-08 07:43:30 följande:

Hehe Mangal, jag har också funderat på man borde ha ett apparat hemma, men nog bra det inte finns, man skulle ju inte hålla på med annat

å något konstigt hände i morse. Vaknade runt 4 för att kissa, och kände ett litet stick i livmodern, olikt hur det annars känns. När jag la mig mådde jag fruktansvärt, nästan kallsvettig och Väldigt illamående, och fick en konstig neråtgående kramp i ett par sekunder, och sen var det som mina symtom lättnade. Jag var typ 100 på ett mf, men det har fortfarande inte kommit något blod, så jag får väl se. Men verkligen konstigt! Jag vet det kan ha varit hundra andra saker, men det var bara jätte märkligt hur ?säker? jag kände mig på att något typ förändrades. Får hoppas det är mina nerver och inte min intuition Mår iaf fortf piss och har bara kunnat äta lite äpple till frukost pga illamående så helt borta är symtomen ju inte än iaf!

Hehe ja du har nog rätt, det hade blivit ett heltidsjobb.

Det kanske bara var en reaktion på att livmodern växer? Det är ju så mycket som händer där inne. När jag fått MF har det alltid börjat med blod, smärtan har kommit efter ett par dagar. Håller tummarna att allt är okej där inneGlad
  • Rosen3

Hej!

Jag och min sambo fick veta igår att jag är gravid! Är i vecka 5 enligt beräkning från förra mensen. Jag är 30 år och det är vårt första barn, så hoppas de håller i sig nu :)

Vaknade inatt att jag hade ganska ont i magen (ihållande som mensvärk). Rädd att jag skulle få missfall men har inte blött något. Läste att man kunde få lite värk i nedre delen av magen. Någon som varit med om samma sak?

Kul att följa flera som har BP i oktober :)

• Solskensdag

Ja men jag hoppas det! Jag har väldigt mycket molvärk och kramper så det gör mig inte så nervös, men var det att det kändes så annorlunda. Men man kan ju också bli super nojig och hitta på konstiga saker där mitt i natten! Hoppas det inte var något :) Det värsta är ju risken för ma där man tror man fortfarande är gravid men inte är det?

kräktes för första gången nu på morgonen, fy fan vad hemskt alltså. Hoppas inte jag ska hålla på att kräkas jätte mycket! När typ illa konstant. Samejentan var det du som hade testat åksjukepiller? Är det ok att använda eller behöver man recept/råd från en bm?

• majarg
    Rosen3 skrev 2022-02-08 09:26:36 följande:

Hej!

Jag och min sambo fick veta igår att jag är gravid! Är i vecka 5 enligt beräkning från förra mensen. Jag är 30 år och det är vårt första barn, så hoppas de håller i sig nu :)

Vaknade inatt att jag hade ganska ont i magen (ihållande som mensvärk). Rädd att jag skulle få missfall men har inte blött något. Läste att man kunde få lite värk i nedre delen av magen. Någon som varit med om samma sak?

Kul att följa flera som har BP i oktober :)

Hej :) 

jag plussade idag, mensen är 1-2 dagar försenad och har också haft ganska ont i nedre delen av magen. Varit helt säker på att det var mensen som skulle starta. Tror det är rätt vanligt med känningar och att det kan göra ont i magen 

är också 30år och första graviditeten som jag vill fullfölja iaf :)

• Rosen3
    majarg skrev 2022-02-08 09:55:06 följande:

Hej :) 

jag plussade idag, mensen är 1-2 dagar försenad och har också haft ganska ont i nedre delen av magen. Varit helt säker på att det var mensen som skulle starta. Tror det är rätt vanligt med känningar och att det kan göra ont i magen 

är också 30år och första graviditeten som jag vill fullfölja iaf :)

Åh, typ samma då! Kul att vi är i liknande situation :)
Svar på tråden BF oktober 2022