• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • samejentan
    Mangopassion skrev 2022-02-08 19:26:40 följande:
    Så roligt att läsa! Grattis! Jag hoppas att det lilla pickande hjärtat kan få dig att slappna av, för mig har det hjälpt enormt mot oron :D
    Det hjälpte jätte mycket, fram tills jag kom hem och det var som att det började brinna i ländrygg/korsryggen typ lite ner mot skinkorna, Blev genast orolig att det är MF på g ändå, men jag hade besvär med foglossning min förra graviditet och läste att de kan komma tidigare då om man hade det innan. Står och går mest hela dagarna med och upp och ner för långa branta trappor. Men försöker finna tröst i att jag faktiskt såg idag, ska ju vara maximal otur om det är över nu  
  • Rosen3
    Panda25 skrev 2022-02-08 18:16:47 följande:

Hej! Jag går gärna med här också :)

jag är gravid(?!) i vecka 5 och det är vårat första barn. Är sååå mycket blandade känslor, är självklart glad men det känns också läskigt...

Grattis! Samma här faktiskt. Blandade känslor. Känns konstigt och man är lite tom faktiskt. Har alltid velat ha barn och längtat till det men sen när man plussat så känns det konstigt. Man blir faktiskt lite osäker. Fast jag vet ju ändå vad jag vill men vet inte om det är hormonerna som spökar :) Är det bara jag som kan känna så? Kommer det bli bättre under tidens gång? Det gå upp och ner och ibland är jag glad :)
  • Mangopassion
    Rosen3 skrev 2022-02-08 20:24:08 följande:
    Grattis! Samma här faktiskt. Blandade känslor. Känns konstigt och man är lite tom faktiskt. Har alltid velat ha barn och längtat till det men sen när man plussat så känns det konstigt. Man blir faktiskt lite osäker. Fast jag vet ju ändå vad jag vill men vet inte om det är hormonerna som spökar :) Är det bara jag som kan känna så? Kommer det bli bättre under tidens gång? Det gå upp och ner och ibland är jag glad :)
    Jag känner lite samma som dig. Har alltid också längtat efter barn redan sedan jag var i ca 18-årsåldern(är 28 nu) men nu när man väl blivit gravid så känns det lite overkligt och läskigt typ xD En sak som jag tycker känns lite skrämmande är att det snart kommer att kännas att det är en liten människa där inne och jag tycker att det känns lite otrevligt och läskigt att ha någonting levande i sig. Vet inte om jag sett för många skräckfilmer genom åren men det är iallafall känslan jag har just nu. Typ som att det lever en alien i en xD Men det kanske känns bättre senare :D
  • Rosen3
    Mangopassion skrev 2022-02-08 21:00:07 följande:
    Jag känner lite samma som dig. Har alltid också längtat efter barn redan sedan jag var i ca 18-årsåldern(är 28 nu) men nu när man väl blivit gravid så känns det lite overkligt och läskigt typ xD En sak som jag tycker känns lite skrämmande är att det snart kommer att kännas att det är en liten människa där inne och jag tycker att det känns lite otrevligt och läskigt att ha någonting levande i sig. Vet inte om jag sett för många skräckfilmer genom åren men det är iallafall känslan jag har just nu. Typ som att det lever en alien i en xD Men det kanske känns bättre senare :D
    Ja, men precis! Så sjukt att man kan känna så när det är det man längtat till och väntat på. Men jag tror att det kommer bli bättre för varje dag :)
  • Solskensdag

Å vad tråkigt nervositeten inte helt försvann Samejentan, men låter som foglossning? Hur mår du idag? 

jag har försökt boka tid till UL men det är så svårt alltså? hoppas jag lyckas! Har symtom och så, men tycker de har blivit mindre (vilket likaväl kan vara något jag inbillar mig). Har skrivit in mig hos bm idag och fått första tid 28/2. Hoppas inte jag jinxar det!

• Panda25
    Rosen3 skrev 2022-02-08 20:24:08 följande:
    Tack och grattis till dig också! Ja exakt så... är lixom en så stor grej så det är väl inte konstigt att känna så!
  • Mangopassion

Hej på er igen. Inatt vaknade jag och skulle gå på toaletten och när jag torkar mig ser jag att det är blod på papperet igen... Dessa blödningar gör mig tokig. Jag fick orgasm igår kväll och somnade ganska direkt efteråt så jag hoppas att det bara är det som gör att det spökar och att det inte är ett missfall på gång :( Är i ungefär samma tidpunkt nu också som jag var i sist när jag fick missfall. Det hade varit så otur om jag fick se ett tickande hjärta i måndags och att det nu skulle ha dött. Det känns ju lite för "dåligt" för att vara sant?

• samejentan
    Mangopassion skrev 2022-02-09 14:54:09 följande:

Hej på er igen. Inatt vaknade jag och skulle gå på toaletten och när jag torkar mig ser jag att det är blod på papperet igen... Dessa blödningar gör mig tokig. Jag fick orgasm igår kväll och somnade ganska direkt efteråt så jag hoppas att det bara är det som gör att det spökar och att det inte är ett missfall på gång :( Är i ungefär samma tidpunkt nu också som jag var i sist när jag fick missfall. Det hade varit så otur om jag fick se ett tickande hjärta i måndags och att det nu skulle ha dött. Det känns ju lite för "dåligt" för att vara sant?

Man kan ju få blödning av orgasmer också så det är säkert ingen fara, om du dessutom somnade direkt efter <3 Tänk att lilla mår bra, detta behöver absolut inte vara något att oroa sig för. Igen förresten? Har du haft tidigare också? 
  • samejentan
    Solskensdag skrev 2022-02-09 11:28:53 följande:

Å vad tråkigt nervositeten inte helt försvann Samejentan, men låter som foglossning? Hur mår du idag? 

jag har försökt boka tid till UL men det är så svårt alltså? hoppas jag lyckas! Har symtom och så, men tycker de har blivit mindre (vilket likaväl kan vara något jag inbillar mig). Har skrivit in mig hos bm idag och fått första tid 28/2. Hoppas inte jag jinxar det!

Ja verkligen, men jag får försöka hålla mig lugn, en dag i taget. Det är så jobbigt när man har så svaga symtom också, vilket jag haft typ hela tiden, men det oroar ju också :-P BM sa att det absolut inte kunde vara foglossning såhär tidigt (Fast jag har läst på 1177 att om man hade problem me foglossning tidigare graviditet så kan de komma tidigare nästa och vara värre...) Men BM sa att det är växtvärk. Återstår att se vad det kan vara, det kändes inte så mycket imorse, kom sen mitt på dagen typ. 

Vad säger dom när du försöker boka då? Kan du inte dra till med något? Men du, det gjorde jag med! Fick tid 22/2 så i så fall har vi jinxa det tillsammans! Men försöker tänka att oavsett om man bokat tid eller vad man nu gjort, så det som ska hända det händer oavsett, ingenting vi gör påverkar det och vi planerar ju ett barn, inte ett missfall (säger den mest nojiga människan på jorden just nu haha)

• Solskensdag
    samejentan skrev 2022-02-09 16:06:17 följande:

Ja verkligen, men jag får försöka hålla mig lugn, en dag i taget. Det är så jobbigt när man har så svaga symtom också, vilket jag haft typ hela tiden, men det oroar ju också :-P BM sa att det absolut inte kunde vara foglossning såhär tidigt (Fast jag har läst på 1177 att om man hade problem me foglossning tidigare graviditet så kan de komma tidigare nästa och vara värre...) Men BM sa att det är växtvärk. Återstår att se vad det kan vara, det kändes inte så mycket imorse, kom sen mitt på dagen typ. 

Vad säger dom när du försöker boka då? Kan du inte dra till med något? Men du, det gjorde jag med! Fick tid 22/2 så i så fall har vi jinxa det tillsammans! Men försöker tänka att oavsett om man bokat tid eller vad man nu gjort, så det som ska hända det händer oavsett, ingenting vi gör påverkar det och vi planerar ju ett barn, inte ett missfall (säger den mest nojiga människan på jorden just nu haha)

Haha men precis man väntar barn och inte missfall? Count me in som mest nojig också XD Jag fick en tid i morgon faktiskt, men får betala en f ö r m ö g e n h e t för att det är en privat ivf klinik i grunden men de ville göra detta för att de hade tid. Men tänker det är värt det för att få svar! 

å vad tråkigt att BM bara sa det inte kunde vara foglossning, förstår på mammamalin att hon också känner av foglossnin? ibland tycker jag man får så himla otrevligt bemötande från BM, där de pratar till en som man var efterbliven / de ger olika råd eller säger mot något man VET har händ andra också. Så tycker faktiskt ändå du ska lita på dig själv :) 

i fall jag får positivt besked i morgon bitti ska jag försöka dämpa oron också! Men mår sååå dåligt alltså, är trött, mår illa och har kramp. Har fått ställa typ alla avtal in, ligger bara på soffan och är helt slut. Ville gärna vara en tuff gravid men klagar ganska mkt här hemma haha

Svar på tråden BF oktober 2022