samejentan skrev 2022-02-09 16:06:17 följande:
Ja verkligen, men jag får försöka hålla mig lugn, en dag i taget. Det är så jobbigt när man har så svaga symtom också, vilket jag haft typ hela tiden, men det oroar ju också :-P BM sa att det absolut inte kunde vara foglossning såhär tidigt (Fast jag har läst på 1177 att om man hade problem me foglossning tidigare graviditet så kan de komma tidigare nästa och vara värre...) Men BM sa att det är växtvärk. Återstår att se vad det kan vara, det kändes inte så mycket imorse, kom sen mitt på dagen typ.
Vad säger dom när du försöker boka då? Kan du inte dra till med något? Men du, det gjorde jag med! Fick tid 22/2 så i så fall har vi jinxa det tillsammans! Men försöker tänka att oavsett om man bokat tid eller vad man nu gjort, så det som ska hända det händer oavsett, ingenting vi gör påverkar det och vi planerar ju ett barn, inte ett missfall
(säger den mest nojiga människan på jorden just nu haha)
Haha men precis man väntar barn och inte missfall? Count me in som mest nojig också XD Jag fick en tid i morgon faktiskt, men får betala en f ö r m ö g e n h e t för att det är en privat ivf klinik i grunden men de ville göra detta för att de hade tid. Men tänker det är värt det för att få svar!
å vad tråkigt att BM bara sa det inte kunde vara foglossning, förstår på mammamalin att hon också känner av foglossnin? ibland tycker jag man får så himla otrevligt bemötande från BM, där de pratar till en som man var efterbliven / de ger olika råd eller säger mot något man VET har händ andra också. Så tycker faktiskt ändå du ska lita på dig själv :)
i fall jag får positivt besked i morgon bitti ska jag försöka dämpa oron också! Men mår sååå dåligt alltså, är trött, mår illa och har kramp. Har fått ställa typ alla avtal in, ligger bara på soffan och är helt slut. Ville gärna vara en tuff gravid men klagar ganska mkt här hemma haha