• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Mangal
    mammamalin skrev 2022-02-06 16:16:06 följande:

Usch, mått så himla illa idag :( Går in i vecka 7 imorgon, är det nu det slår till alltså Tyst Så orolig också över att känna av foglossningen redan nu... Någon annan som känner mycket symptom? Vad gör ni mot illamåendet, något bra tips?

Jag längtar nästan tills fler symtom kommer. Har du testat att dricka citronvatten? Ha en flaska i kylen som är färdigblandad så kan du dricka lite då o då. Har funkat för mig tidigare Glad
    Vilka symtom känner du mer än illamående och foglossning,
  • mammamalin
    Mangal skrev 2022-02-06 16:34:55 följande:
    Jag längtar nästan tills fler symtom kommer. Har du testat att dricka citronvatten? Ha en flaska i kylen som är färdigblandad så kan du dricka lite då o då. Har funkat för mig tidigare Glad
    Vilka symtom känner du mer än illamående och foglossning,
    Tack för tips, det har jag inte testat! :D

Det är det jag känner, plus lite öm i brösten och bröstvårtorna jämfört med annars. Har du några symptom?
  • Mangal
    mammamalin skrev 2022-02-06 16:36:36 följande:
    Tack för tips, det har jag inte testat! :D

Det är det jag känner, plus lite öm i brösten och bröstvårtorna jämfört med annars. Har du några symptom?
    Hoppas det funkar för dig :)

Jag har varit väldigt trött, ont i brösten och bröstvårtorna.
  • Solskensdag

Jag har verkligen också börjat må illa, gick också in i vecka 7 idag! Tänke köpa olika sorters mat / snacks / saft och se om något hjälper haha. Så fruktansvärt! kan som tur jobba hemifrån största delen av tiden, vet inte hur jag skulle klara det annars. 

Har ni andra skrivit upp er hos barnmorska än? Jag tänkte ringa den bm som ligger närmast där jag bor i morgon och höra om det finns plats :) 

• Mangal
    Solskensdag skrev 2022-02-07 13:38:50 följande:

Jag har verkligen också börjat må illa, gick också in i vecka 7 idag! Tänke köpa olika sorters mat / snacks / saft och se om något hjälper haha. Så fruktansvärt! kan som tur jobba hemifrån största delen av tiden, vet inte hur jag skulle klara det annars. 

Har ni andra skrivit upp er hos barnmorska än? Jag tänkte ringa den bm som ligger närmast där jag bor i morgon och höra om det finns plats :) 

Vilken tur att du kan arbeta hemifrån. Salta kex brukar ju vara ett bra snacks när man mår illa Glad

Jag har inte skrivit in mig än. Tänkte göra det någon gång i v 8 kanske, är bara i v 5 just nu. Alltid kul att gå till barnmorskan, känns mer verkligt då på något sätt!
  • Solskensdag
    Mangal skrev 2022-02-07 16:46:14 följande:
    Vilken tur att du kan arbeta hemifrån. Salta kex brukar ju vara ett bra snacks när man mår illa Glad

Jag har inte skrivit in mig än. Tänkte göra det någon gång i v 8 kanske, är bara i v 5 just nu. Alltid kul att gå till barnmorskan, känns mer verkligt då på något sätt!
    Hehe jag försökte salta kex men tyckte inte det funkade, har köpt äpplen, surt godis, gurka, saft och apelsiner, får se om något av det funkar haha men är nog bara att stå ut! 

ja jag är också lite rädd att ringa för tidigt och jinxe det, men tänkte det ändå var bra att höra vad de säger. Har även ett inbokat VUL om 3 veckor (i vecka 9), så räknar dagarna!

En annan fråga - de av er som ev också har haft mf (om det finns några, minns inte helt). Hur går oron för er? Jag känner mindre oro nu när jag är 2 veckor längre än sist, vilket såklart då i sin tur gör mig nervös att jag kommer bli ?för glad?? vet det är bra att bara glädja sig, men ja. Man är så rädd att bli ledsen :/ 
  • Mangal
    Solskensdag skrev 2022-02-07 18:27:34 följande:
    Hehe jag försökte salta kex men tyckte inte det funkade, har köpt äpplen, surt godis, gurka, saft och apelsiner, får se om något av det funkar haha men är nog bara att stå ut! 

ja jag är också lite rädd att ringa för tidigt och jinxe det, men tänkte det ändå var bra att höra vad de säger. Har även ett inbokat VUL om 3 veckor (i vecka 9), så räknar dagarna!

En annan fråga - de av er som ev också har haft mf (om det finns några, minns inte helt). Hur går oron för er? Jag känner mindre oro nu när jag är 2 veckor längre än sist, vilket såklart då i sin tur gör mig nervös att jag kommer bli ?för glad?? vet det är bra att bara glädja sig, men ja. Man är så rädd att bli ledsen :/ 
    Citronvatten kanske? Glad

Vad skönt att du har ett VUL inbokat. Har du bokat privat? Funderar också på att boka ett, min oro äter upp mig 

Själv har jag hängt inne på olika forum halva dagen för att försöka förstå när majoriteten av MF inträffar. Blir inte klokare dock hehe. Jag tänker att varje dag utan ett ett MF är bra. Hjärtat börjar väl slå i v 6 så klarar man sig dit är det en milstolpe. Dagarna går så sakta. Tips på hur man inaktiverar MF hjärnan tas gärna emotSkrattande
  • Mangopassion

Hej igen! Var på ett tidigt vaginalt ultraljud idag då jag haft ett missfall förra sommaren samt att jag hade en mindre "blödning" i ca 4 dagar strax efter att jag testat positivt gravtest denna graviditeten. 

Här är en bild på min lilla böna. Jag kan inte med ord beskriva känslan över att få se och höra det lilla tickande hjärtat. <3 Hela 4,7 mm lång ????
  • Mangal
    Mangopassion skrev 2022-02-07 19:05:42 följande:
    Hej igen! Var på ett tidigt vaginalt ultraljud idag då jag haft ett missfall förra sommaren samt att jag hade en mindre "blödning" i ca 4 dagar strax efter att jag testat positivt gravtest denna graviditeten. 

Här är en bild på min lilla böna. Jag kan inte med ord beskriva känslan över att få se och höra det lilla tickande hjärtat. <3 Hela 4,7 mm lång ????
    Men gud vilken lättnad! Skönt för dig att du både fått se och höra det lilla pyret :)
    Vilken vecka är du i nu? Var gjorde du VUL, på sjukhus eller privat? Jag ska skrivas in på spec MVC med besök i v 7 eller 8, undra om man kan tjata till sig ett VUL där ;)
Svar på tråden BF oktober 2022