• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Mangopassion
    samejentan skrev 2022-02-09 15:14:32 följande:
    Man kan ju få blödning av orgasmer också så det är säkert ingen fara, om du dessutom somnade direkt efter <3 Tänk att lilla mår bra, detta behöver absolut inte vara något att oroa sig för. Igen förresten? Har du haft tidigare också? 
    Ja jag fick missfall i somras i slutet på vecka 7. Det var första graviditeten någonsin för mig och då blödde jag ingenting alls förrän jag faktiskt fick missfall och då var det som en vanlig mens bara. Minns inte att jag hade nämnvärt ont heller. Men den gången hade jag inte gjort något tidigt ultraljud så det är oklart om hjärtat ens hade börjat slå då. Den här graviditeten verkar jag ju blöda hejvilt till höger och vänster och ändå verkar det som att embryot klarat sig. Jättekonstigt det där. Men blödningarna verkar ha avtagit nu i alla fall. Får väl hoppas att jag bara har kärl i livmodertappen som spruckit och att det inte är nåt fel på själva embryot. :( men min boost jag fick i måndags är som helt bortblåst nu iallafall :(
  • mammamalin
    Mangopassion skrev 2022-02-09 17:36:25 följande:
    Ja jag fick missfall i somras i slutet på vecka 7. Det var första graviditeten någonsin för mig och då blödde jag ingenting alls förrän jag faktiskt fick missfall och då var det som en vanlig mens bara. Minns inte att jag hade nämnvärt ont heller. Men den gången hade jag inte gjort något tidigt ultraljud så det är oklart om hjärtat ens hade börjat slå då. Den här graviditeten verkar jag ju blöda hejvilt till höger och vänster och ändå verkar det som att embryot klarat sig. Jättekonstigt det där. Men blödningarna verkar ha avtagit nu i alla fall. Får väl hoppas att jag bara har kärl i livmodertappen som spruckit och att det inte är nåt fel på själva embryot. :( men min boost jag fick i måndags är som helt bortblåst nu iallafall :(
    Håll modet uppe, tror absolut det är lugnt eftersom du nyss såg det lilla hjärtat slå Hjärta
  • samejentan
    Solskensdag skrev 2022-02-09 17:25:06 följande:

Haha men precis man väntar barn och inte missfall? Count me in som mest nojig också XD Jag fick en tid i morgon faktiskt, men får betala en f ö r m ö g e n h e t för att det är en privat ivf klinik i grunden men de ville göra detta för att de hade tid. Men tänker det är värt det för att få svar! 

å vad tråkigt att BM bara sa det inte kunde vara foglossning, förstår på mammamalin att hon också känner av foglossnin? ibland tycker jag man får så himla otrevligt bemötande från BM, där de pratar till en som man var efterbliven / de ger olika råd eller säger mot något man VET har händ andra också. Så tycker faktiskt ändå du ska lita på dig själv :) 

i fall jag får positivt besked i morgon bitti ska jag försöka dämpa oron också! Men mår sååå dåligt alltså, är trött, mår illa och har kramp. Har fått ställa typ alla avtal in, ligger bara på soffan och är helt slut. Ville gärna vara en tuff gravid men klagar ganska mkt här hemma haha

Hahaha skönt att man inte är ensam xD Åh men så härligt! Du ska se att det kommer gå jätte bra, du verkar ju ha bra med symtom med så så länge du har de skulle jag inte oroa mig så mycket. Jag har haft symtom som kommer och går och det är så frustrerande eftersom jag tappade alla symtom sist jag fick missfall, såklart behöver det inte ha med saken att göra men det sätter sig som det :-/ 

Kan vara värt att betala en slant för att stilla oron tycker jag, så bra att du får komma dit och att du fick tid så snabbt och inte behöver vänta  

Ja jag tyckte det var konstigt att hon sa att det inte kan komma såhär tidigt, när det står till och med på 1177 tänker jag. Som du skriver så har ju mammamalin också känningar och jag har ju läst om fler som fått känningar super tidigt så känns ju inte direkt omöjligt som hon fick det att låta som :-P 

• samejentan
    Mangopassion skrev 2022-02-09 17:36:25 följande:
    det känns ju absolut inte som att det är ett missfall på G i alla fall eftersom de stannar och kommer stannar och kommer. Skulle det vara missfall skulle det ju fortsätta tänker jag? Känns mer som du kanske har känsliga blodkärl/tapp som släpper igenom blod. Men jag skulle oroa ihjäl mig om jag vore du, därför jag inte törs vara intim de första veckorna pga livrädd att jag ska blöda för jag vet att jag skulle inte kunna hantera det just nu :-P försök att inte låta boosten försvinna, även om det är svårt jag förstår att du är orolig eftersom det är runt den tiden du fick missfall sist men också vad är oddsen att du ska ha samma utfall exakt samma vecka igen? framför allt har du sett hjärtat slå nu och då hade du ändå blött lite innan du fick se det också, det kanske bara är en sån graviditet Hjärta
  • mammamalin
    Rebeccaengen skrev 2022-02-09 19:50:17 följande:

Är det någon mer som illamåendet kommit för? Jag är i 5+5 och idag slog det till Kräks

Jaa det kommer och går lite för mig Tyst 6+2 idag 
  • Solskensdag

Å jag var till VUL idag och det var värt pengarna - fick se inte bara ett, men två hjärtan! Lite i chock, men också väldigt magiskt :) är lite mer lugn och glad nu, även om jag också vet det fortfarande är osäkert ett par veckor till :)

• Rilakkuma
    Solskensdag skrev 2022-02-10 11:07:29 följande:

Å jag var till VUL idag och det var värt pengarna - fick se inte bara ett, men två hjärtan! Lite i chock, men också väldigt magiskt :) är lite mer lugn och glad nu, även om jag också vet det fortfarande är osäkert ett par veckor till :)

Men oj, vad spännande med två! Skönt att du fick se hjärtan också, då minskar väl risken :) 
  • mammamalin

Wow, tvillingar!! Grattis Hjärta
  • Rosen3

Wow vilken grej med tvillingar! Förstår att du är lite chockad, men det lägger sig säkert snart. Så coolt ändå! Hoppas det går vägen :)

Min tankar har börjat lugna sig lite nu, även sambons. Även om dem går upp och ner. Allt blir så stort och det är en stor hej att bli föräldrar. När det väl blev streck så insåg man det. Känns så sjukt. Har aldrig varit gravid innan med. Har fått uppblåst mage och känner mig redan tjock haha, men det är väl lite gaser. Inget illamående ännu (peppar peppar). 

Svar på tråden BF oktober 2022