• mammamalin

BF oktober 2022

Har inte hittat någon befintlig tråd för BF oktober 2022, så därmed startar jag denna för oss och hoppas vi blir ett gäng Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-29 10:29
    Nu finns även en facebookgrupp. Skicka meddelande till mig om du har BF under oktober månad och vill vara med :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-02-22 17:55

Vill skriva här att medlemmarna i facebookgruppen har fått tycka till och de flesta vill sätta en medlemsgräns på 50 personer. Det finns i dagsläget fortfarande ca 20 platser kvar så ni som aktivt valt att avvakta kan ha detta i åtanke :)

• Svar på tråden BF oktober 2022
  • Rosen3
    Steffqw skrev 2022-03-30 16:19:10 följande:
    Kul att höra någon i samma sits. Vilken vecka är du i? Är det första barnet för dig?

Ja vissa mår ju inte illa, min syrra var knappt det medan jag mår illa varje dag sen v 6, fy!!

Ja vi får hålla våra tummar att allt går bra :)

Vi kommer ta reda på kön, jag har redan från första veckorna fått en känsla vad det är.

Ja, så kul :) Jag är i vecka 12 (11+2) :) Du då?
    Japp, det är första barnet. För dig med?

Åh så segt med illamåendet. Alltså kan känna pyttelite ibland men inte så att jag mår dåligt av det. 

Spännande att kolla könet, får se om vi ångrar oss sedan och kollar upp. Vi får se :)

• Rosen3
    Kallamakka skrev 2022-03-30 17:19:42 följande:
    Jag håller tummarna att allt ska gå bra på ultraljudet jag med. Och det är ju inget konstigt att göra första ultraljudet till KUBen heller egentligen. Vi är kanske många oroliga själar med för lite tålamod här som flängt iväg på tidiga ultraljud så att det känns som om alla gör det. Hihi   

Det där med att ta reda på könet har vi bestämt här hemma att vi inte vill ta reda på, så vi valde bort det när vi gjorde NIPT också, då hade vi kunnat få veta det redan då annars. Och nästan all familj vet redan sedan tidigare så det blir inte så många surprise här heller, haha vi är lite tråkiga kanske. Men jag vill inte vara i spotlights för gender reveals eller skojiga sätt att berätta på, tror det kanske grundar sig i vad jag själv upplevt som ofrivilligt barnlös i så många år som gjort mig lite avtrubbad. 
    Ja, så kan det säkert vara :) Haha

Ja, men det kan jag tycks är lite spännande med att inte veta :) Då kan man liksom gå och fundera lite titt som tätt vad man tror osv :) Jag förstår din tanke :)
  • majarg
    Steffqw skrev 2022-03-30 16:19:10 följande:
    Kul att höra någon i samma sits. Vilken vecka är du i? Är det första barnet för dig?

Ja vissa mår ju inte illa, min syrra var knappt det medan jag mår illa varje dag sen v 6, fy!!

Ja vi får hålla våra tummar att allt går bra :)

Vi kommer ta reda på kön, jag har redan från första veckorna fått en känsla vad det är.
    Åh vill du dela med dig? :D 

jag har också haft en känsla från start att det är en tjej, också drömt att jag fött en tjej. Alla vänner som vet om graviditeten tror tjej. kul och se om det stämmer sen. 
  • Utepålandet
    Steffqw skrev 2022-03-30 16:20:55 följande:
    Spännande med en till som är första UL :)

Nej jag har inte heller blött, bara haft massa symtom.

vilken vecka är du i? Är det första barnet?

Är i vecka 12. Det är fjärde barnet så jag är veteran, haha. Har däremot aldrig gjort KUB tidigare.

Jag tror att det är en pojke. Våra barn har bibliska namn så de har provisoriskt döpt denna bebis till Jesus Qvist. Genialiskt. Fast jag och maken har redan de faktiska namnen klara för oss, så vi lär nog ta reda på kön så stackarn kan få ett rimligare namn redan i magen.

• majarg
    Rosen3 skrev 2022-03-30 15:50:45 följande:
    Ne, frågan är om man kan hålla sig haha. Men ska försöka i alla fall. Jag ville att min sambo skulle välja detta då jag vill att han ska vara delaktig. Han ville först kolla kön men ändrade sig sedan och sa att det är kul med överraskning vid förlossningen. För mig spelar det egentligen ingen roll :)

Kul med liten överraskning för vännerna med ballong eller liknande :) Vet din familj/vänner om graviditeten ännu?

kul ändå, kan ändå tänka mig att det blir liksom lite extra på förlossningen med den överraskningen :D

Den årliga festen är med killens familj :) Bara några vänner och kollegor än så länge. ingen i familjen än så länge - vi har valt att vänta till efter kub där :) 
    har två bonusbarn som önskat sig ett syskon också, men de har trott att bara deras mamma kan få barn av någon anledning haha, kanske inte så logiskt i deras huvuden att barn kan skapas i andra också. När vi berättar för dom vill vi ha ultraljudsbilden :D 

har ni berättat? 

• Steffqw
    Solskensdag skrev 2022-03-30 17:36:55 följande:

Steffqw - roligt du har en känsla av vilket kön det är, vill du dela? Själv har jag också en känsla av att det är en kille och min man med (men vad han skulle bygga sin känsla på vet jag inte haha?), sen - det hade min brorsas fru också och de fick en dotter! Det är ju 50/50 på att gissa rätt så oddsen är ju ganska bra hehe. Men roligt ändå, och har man fött fler barn har man kanske något att bygga det på, vissa säger ju de känner annorlunda beroende på vad det var för kön? :)

Jag tror det är en kille, haft den känslan sen jag var i vecka 5. Spännande du tror samma, när ska ni kolla? :)
  • Steffqw
    Rosen3 skrev 2022-03-30 18:14:51 följande:

Ja, så kul :) Jag är i vecka 12 (11+2) :) Du då?
    Japp, det är första barnet. För dig med?

Åh så segt med illamåendet. Alltså kan känna pyttelite ibland men inte så att jag mår dåligt av det. 

Spännande att kolla könet, får se om vi ångrar oss sedan och kollar upp. Vi får se :)

Åh då är vi nästan samma. Jag går in i v 11+0 imorgon:) och ja första barneet!

Ja det har vart påfrestande, har känt mig svag det har tagit på mina krafter. Det är först nu jag känner det börjar lätta. Ja ni kanske ångrar er med könet, har du nån känsla vad det är?
  • Steffqw
    majarg skrev 2022-03-30 18:18:56 följande:
    Åh vill du dela med dig? :D 

jag har också haft en känsla från start att det är en tjej, också drömt att jag fött en tjej. Alla vänner som vet om graviditeten tror tjej. kul och se om det stämmer sen. 
    Jag tror det är en kille! :)
  • Steffqw
    Utepålandet skrev 2022-03-30 18:46:56 följande:

Är i vecka 12. Det är fjärde barnet så jag är veteran, haha. Har däremot aldrig gjort KUB tidigare.

Jag tror att det är en pojke. Våra barn har bibliska namn så de har provisoriskt döpt denna bebis till Jesus Qvist. Genialiskt. Fast jag och maken har redan de faktiska namnen klara för oss, så vi lär nog ta reda på kön så stackarn kan få ett rimligare namn redan i magen.

Okej fjärde, du har du erfarenhet:) vad kul!! Varför väljer ni att höra kub nu?

åh vad kul med pojke :)
  • Bebbo2019

Hej, inte skrivit här tidigare men väntar mitt andra barn och är i vecka 10 (9+5) och tycker att mitt illamående jag haft sen vecka 6 har börjat lägga sig redan. Det är helt borta stundtals och de känns så snopet då jag har nästan legat och gråtit i 4 veckor pga sånt illamående. Blir lite orolig då jag hade illamående i min första graviditet men i mkt mindre omfattning, typ endast kopplat till hunger, de illamåendet försvann vecka 13-14.

Långt utlägg här nu hehe men har någon med mkt illamående redan börjat må bättre runt vecka 10?
    Har läst att hcg börjar stabilisera sig från vecka 10, men tycker man hör att de flesta som mår illa inte blir av med de förens vecka 12 och framåt.. 

Har inte så mkt andra symptom men jättetrött hela tiden, problem med mage så lite andra symptom är väl oförändrade.. Gjorde ett tidigt ultraljud vecka 8 pga tidigare missfall men just nu känns de väldigt länge sen och 2veckor kvar till KUB. Är i valet och kvalet att boka ytterligare ett privat ultraljud men samtidigt kan man ju spara den tusenlappen och invänta KUB för man kan ju inte göra något åt de om man har ett missfall på g ändå.. 

Tack <3

Svar på tråden BF oktober 2022