• evelinagra1

BIM mars 2022

Hittade ingen mars tråd så tror inte det finns någon än så tänkte att jag startar en

detta blir vårat 14e försök tror jag har tappat räkningen haha.. vi har gjort en utredning och de har inte hittat något ?fel? på någon av oss så nu står vi i kö för vidare utredning och behandling men jag hoppas såklart att vi inte ska behöva komma dit!

Förra månaden blev ägglossningen väldigt sen så är lite osäker på BIM men om det kommer i normal tid så borde bim bli 6/3

hoppas på många fina pluss denna månaden <3

6/3 evelinagra1 (14e försöket 1a barnet )

• Svar på tråden BIM mars 2022
  • ems1991
    Cinapuffen skrev 2022-03-11 10:04:43 följande:

Vet ni tjejer, jag tog gravtest imorse, testlagret och RFSU. Såg ett väldigt svagt streck på testlagret och inget på RFSU. Så chansade och tog ett CB digital early. BIM -1 idag och det stod gravid!!! Skrattande Hjärta Plus Jag och sambon tittade tillsammans och han blev så lycklig! Det blir hans första barn. Bifogar bilder på testen.

Stort grattis! :)
  • tovikan
    Cinapuffen skrev 2022-03-11 10:04:43 följande:

Vet ni tjejer, jag tog gravtest imorse, testlagret och RFSU. Såg ett väldigt svagt streck på testlagret och inget på RFSU. Så chansade och tog ett CB digital early. BIM -1 idag och det stod gravid!!! Skrattande Hjärta Plus Jag och sambon tittade tillsammans och han blev så lycklig! Det blir hans första barn. Bifogar bilder på testen.

Stort grattis!! Hade du några tidiga symtom? 
  • Cinapuffen
    tovikan skrev 2022-03-11 23:35:52 följande:
    Stort grattis!! Hade du några tidiga symtom? 
    Tack Glad

Det har varit lite molande långt ner i buken och höger bröst var ömt. Haft mycket huvudvärk, uppblåst mage, dålig i magen, värk i höfterna och ryggen. Humörsvängningar (inte vanligt för mig), vaknar mycket på nätterna, drömmer tydliga konstiga drömmar, akne. Och i förrgår fick jag jätteont i nedre delen av buken, under naveln. Efter det har jag mer molvärk och stickningar i livmodern och det känns som det drar i ligamenten och strålar ner mot ljumskarna. Plus att nu är båda brösten ömmare. Doft- och smakkänslig, mer flytningar, trött.. ja men typ alla symtom man kan tänka sig. Tungan ute
  • Skrollan94

Hoppar in här med för att det är jobbigare än vad jag minns med att vänta 14 dagar. Hsr BIM 22 mars (på min födelsedags). Slutade med ppiller i februari så första försöket med bebis nr 2. Första ungen slutade jag med ppiller i Feb 2019 men började försöka i april och det tog sig i augusti. Så 4 försök. Hade ÄL 7 mars enligt flo men tror den skedde 10 för hade ÄL flytningar då och värk i magen. Så otålig på att testa nu ???? har en stark känsla av att jag är gravid.. Men är säkert inbillning, varför skulle det få på första försöket? Ni som har barn sen tidigare, kände er kropp av andra barnet tidigare. Tänker typ att den minns hur det var att vara gravid?

• Fridacat

Hej! Jag är helt ny här, men läst denna tråd ett tag pga jag och sambon försökt bli med barn. Fick en smärre chock för en timme sen, och tänkte höra med er experter vad ni tycker om detta test? Har BIM om 4 dagar, och testet är taget med RFSU testa tidigt.

• Loppster

Äl+ 6 idag. Känner ändå lite hopp denna Månaden. Brukar bara ha molvärk innan ägglossning och sen samma dag som mens men denna månaden så har jag haft lite molvärk varje dag sen ägglossning. Brösten är fylligare och ömma Bröstvårtor. tempen håller sig på 0.4-0.5 över varje dag. Även haft yrsel igår när jag reste mig upp för snabbt. 

hur går det för er andra? Hjärta

• Loppster

fridacat: jag ser två streck. Jag har dock ingen erfarenhet Av testa tidigt test. vänta någon dag och ta ett vanligt test. Hoppas det är ett plus. 

• Pico

Fridacat- tycker det ser lovande ut!! Köp ett digitalt testa tidigt och testa imorgon eller på måndag Solig

• Felicccccia
    Fridacat skrev 2022-03-12 10:54:00 följande:

Hej! Jag är helt ny här, men läst denna tråd ett tag pga jag och sambon försökt bli med barn. Fick en smärre chock för en timme sen, och tänkte höra med er experter vad ni tycker om detta test? Har BIM om 4 dagar, och testet är taget med RFSU testa tidigt.

Ser positivt ut! Grattis!! <3
  • tovikan
    Loppster skrev 2022-03-12 11:47:27 följande:

Äl+ 6 idag. Känner ändå lite hopp denna Månaden. Brukar bara ha molvärk innan ägglossning och sen samma dag som mens men denna månaden så har jag haft lite molvärk varje dag sen ägglossning. Brösten är fylligare och ömma Bröstvårtor. tempen håller sig på 0.4-0.5 över varje dag. Även haft yrsel igår när jag reste mig upp för snabbt. 

hur går det för er andra? Hjärta

Det låter ju lovande! Jag har inga symtom alls och har bim-2 så antar att det inte tog sig denna gången (vart fjärde försök). Med sonen hade jag tydliga symtom redan en vecka innan bim, med onda brostvartor, humörsvängningar och molvark. 
Svar på tråden BIM mars 2022