• Anonym (P)

Vad är detta för virus?

Vad vi drabbats av?

Det börjar lördag morgon för 8 dagar sen med att dottern kräks säkert 10 gånger. Hon piggnar på sig men kräks lite fler gånger under veckan som går och vattentunn diarré. För 6 dagar sen får mannen vattentunn diarré som varar i 2 dagar. Samma dag insjuknar sonen med diarré och kräks ett par gånger. Inatt (när jag trodde att jag klarar mig) kräks jag 5-6 gånger och nu börjar även mannen kräkas ikväll. 

Har vi åkt på 2 olika virus? 

• Svar på tråden Vad är detta för virus?
  • Anonym (Anna)

Vid diarré har jag ett tips som alltid hjälpt mig. Saften från en halv citron blandat med ett halvt glas vatten. Och sedan dricker man det. Vet ej om det funkar i kombination med kräkningar men kanske värt att prova i alla fall. 

• Anonym (Virus)

Finns olika magsjukevirus. och man är inte nödvändigtvis immun speciellt länge. 

Här var det många som trodde sig ha magsjuka men som hade corona. Det är också en möjlighet. 

• EpicF

Corona kan ge dem symtomen och även att familjemedlemmar insjuknar olika dagar. Har ni testat er? 

• Anonym (Covid)
    EpicF skrev 2022-03-06 20:29:37 följande:

Corona kan ge dem symtomen och även att familjemedlemmar insjuknar olika dagar. Har ni testat er? 

Kan corona- omikron ge symptom som diarré och kräkningar? 
  • EpicF
    Anonym (Covid) skrev 2022-03-06 22:20:13 följande:
    Kan corona- omikron ge symptom som diarré och kräkningar? 
    Ja. 
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2022-03-06 20:29:37 följande:

Varför ska de testa sig?
  • mammabitch

Låter som gammal hederlig vinterkräksjuka. Drick mycket  ,vila och var noggranna med handhygienen . Stanna hemma 1-2 dygn efter tillfrisknande. Har ni två badrum så försök ha en sjuk- och en frisk-toalett

Och ja, man kan få om eländet även om det inte är så vanligt att bli sjuk direkt efter.

Även om omicron kan ge både diarré och kräkningar är det osannolikt att hela familjen får det som enda symtom. 

• Anonym (Anna)
    EpicF skrev 2022-03-06 23:06:59 följande:

Pope Joan II: För att de har symtomer... 

Man ?bör? inte längre testa sig, även om man har symtom. I alla fall inte om man inte är vårdpersonal eller liknande. Blir man däremot jättedålig söker man naturligtvis sjukvård, Att testa sig är helt onödigt och kostar staten tid och pengar. 
Svar på tråden Vad är detta för virus?