• Anonym (P)

Vad är detta för virus?

Vad vi drabbats av?

Det börjar lördag morgon för 8 dagar sen med att dottern kräks säkert 10 gånger. Hon piggnar på sig men kräks lite fler gånger under veckan som går och vattentunn diarré. För 6 dagar sen får mannen vattentunn diarré som varar i 2 dagar. Samma dag insjuknar sonen med diarré och kräks ett par gånger. Inatt (när jag trodde att jag klarar mig) kräks jag 5-6 gånger och nu börjar även mannen kräkas ikväll. 

Har vi åkt på 2 olika virus? 

• Svar på tråden Vad är detta för virus?
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2022-03-09 16:05:51 följande:
    Nej, det är inte relevant för trådens ämne vilket region jag bor och jobbar. Det är heller inte relevant att det faktiskt finna regioner där kan få ta PCR-test. 

Jag har dyslexi så förlåt för att jag aldrig har snappat upp att det heter syntom även i pluralis. Vi många på mitt jobb, både läkare, ssk och usk som säger syntomer i pluralis och ingen har klagat. Och att jag inte fått mig att det heter symtom och inte symtomer har inget med mitt yrke att göra. Mitt yrke är förövrigt inte heller relevant för tråden ämne. 
    Så varför tar du då alls upp någonting som är avvikande och utmärkande för den region du påstår dig arbeta i? 

Du har för övrigt tillbakavisat att du skulle ha dyslexi när du fått den frågan tidigare, då berodde alla dina underliga förnorskade uttryck och felstavningar på att du dels hade brått och inte brydde dig om att korrekturläsa dina inlägg och dels på att du tydligen har norskfödda föräldrar och att ditt liv i Sverige inte gjort några permananta avtryck på ditt språk. 

Ljug, ljug, ljug och så några underliga lögner på det. Sjukt. Du är lika galen som klyban. 
  • klyban
    EpicF skrev 2022-03-09 16:10:05 följande:
    Klyban: I min region har det inte ändrat sig. Inte heller för vårdpersonal. 

Vi pratar om corona eftersom symtom även tillhör corona. 

För mig har snabbtesterna alltid varit värdelösa. Men det finns dem som köper snabbtest och tar. Och det är deras val. Och förövrigt så visar även snabbtester positivt på omicron, dock inte med en gång. 

Jaså,v ad då för region?
    Och varar du inte, så tror jag inte ens på det.
    För den medicinska nytta sure.

Nej, snabbtester har varit betydligt bättre än under omikron.
    Men om du bara har PCR-tester som jämförelse, så ja, de är klart sämre, men under omikron mer mot värdelösa.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF

Poap Joann II: Jag har alltid varit öppen med min dyslexi. Ser ingen anledning alls att inte vara det. Så nej, jag har aldrig tillbakavisar det tidigare. Ja, jag har norskfödda föräldrar, vilket det finns otroligt många som har. Totalt irrelevant för trådens ämne. 

Jag nämnde att i min region då ges PCR-test till allmänheten. Om du tycker det är fel, ja då har har du ett problem. 

klyban skrev 2022-03-09 16:11:47 följande:

Jaså,v ad då för region?
    Och varar du inte, så tror jag inte ens på det.
    För den medicinska nytta sure.

Nej, snabbtester har varit betydligt bättre än under omikron.
    Men om du bara har PCR-tester som jämförelse, så ja, de är klart sämre, men under omikron mer mot värdelösa.

Vilket region jag jobbar i har du med att göra. Vad har medicinska nyttan med det att göra??

Jag sa att vi på mitt jobb tar pcr-test och även jag. Jag har dock tagit snabbtest, mest att testa. Den var dock positiv, vilket även pcr-var. 
    Nej, det är inte helt värdelösa på omicron. Tas det på rätt tt så visar det oftast positivt även vid omicron. Dock inte första dygnet med syntomer. 
    Om du tycker de är värdelösa då behöver du inte använda dem. Ingen tvingar dig. Om andra väljer att ta snabbtester är upp till dem. Inget du eller jag har med att göra faktiska. 
  • Anonym (@)
    EpicF skrev 2022-03-09 16:05:51 följande:
    Nej, det är inte relevant för trådens ämne vilket region jag bor och jobbar. Det är heller inte relevant att det faktiskt finna regioner där kan få ta PCR-test. 

Jag har dyslexi så förlåt för att jag aldrig har snappat upp att det heter syntom även i pluralis. Vi många på mitt jobb, både läkare, ssk och usk som säger syntomer i pluralis och ingen har klagat. Och att jag inte fått mig att det heter symtom och inte symtomer har inget med mitt yrke att göra. Mitt yrke är förövrigt inte heller relevant för tråden ämne. 
    Fast jo, symtom är en medicinsk term, så den bör man kunna om man har ett medicinskt yrke. Har man dyslexi är man dock ursäktad. Att det finns många läkare och sjuksköterskor på ditt jobb som säger ?symtomer? tror jag faktiskt inte. Snarare har du inte tänkt på att de säger ?symtom?.
  • klyban
    EpicF skrev 2022-03-09 16:26:02 följande:
    Poap Joann II: Jag har alltid varit öppen med min dyslexi. Ser ingen anledning alls att inte vara det. Så nej, jag har aldrig tillbakavisar det tidigare. Ja, jag har norskfödda föräldrar, vilket det finns otroligt många som har. Totalt irrelevant för trådens ämne. 

Jag nämnde att i min region då ges PCR-test till allmänheten. Om du tycker det är fel, ja då har har du ett problem. 

Vilket region jag jobbar i har du med att göra. Vad har medicinska nyttan med det att göra??

Jag sa att vi på mitt jobb tar pcr-test och även jag. Jag har dock tagit snabbtest, mest att testa. Den var dock positiv, vilket även pcr-var. 
    Nej, det är inte helt värdelösa på omicron. Tas det på rätt tt så visar det oftast positivt även vid omicron. Dock inte första dygnet med syntomer. 
    Om du tycker de är värdelösa då behöver du inte använda dem. Ingen tvingar dig. Om andra väljer att ta snabbtester är upp till dem. Inget du eller jag har med att göra faktiska. 

Då inser jag att du kommer med falskt vittnesbörd, så testar man inte längre.
    Pratar vi inom vården och tester där, så ja, där testar man mer inte utanför, där har det ändrat sig radikalt sedan en tid tillbaka.
    Låter som du förväxlat detta.
    Här säger de nej direkt om någon vill ha ett test, och det är först när någons tår på sig väldigt mycket som de kanske tar ett.
    Annars är det mer enbart mot den medicinska nyttan man testar för, och inte längre för skoj skull.

Snabbtester på omirkon och inte uppdaterade, de är idag praktiskt taget värdelösa, då de träffar sällan när man är positiv.
    Det ser man hos dom som testat, en tidning, och även vården som jag är direkt bekant med, där visar snabbtesten negativt och PCR-testen positivt och i en överväldigande majoritet är just negativt på snabbtester och vid ett positivt PCR-test taget samtidigt.
    Vid de få positivt testen på de icke uppdaterade snabbtesterna för omikron, så är det hög procent att det stämmer vid positivt test.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2022-03-09 16:10:58 följande:
    Så varför tar du då alls upp någonting som är avvikande och utmärkande för den region du påstår dig arbeta i? 

Du har för övrigt tillbakavisat att du skulle ha dyslexi när du fått den frågan tidigare, då berodde alla dina underliga förnorskade uttryck och felstavningar på att du dels hade brått och inte brydde dig om att korrekturläsa dina inlägg och dels på att du tydligen har norskfödda föräldrar och att ditt liv i Sverige inte gjort några permananta avtryck på ditt språk. 

Ljug, ljug, ljug och så några underliga lögner på det. Sjukt. Du är lika galen som klyban. 

Och jag är helt galen också, ingen tvekan om saken Solig
    Dock så följer jag fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus, så avviker man detta så....

Dock en sak jag aldrig gör, det är att ljuga,  mer väl om min anonymitet ska vara intakt, men det saknar grund i nått av fakta, forskning och saklighet med en röd tråd.... och saknar betydelse att jag skyddar min anonymitet genom ändra person fakta, då personlig fakta saknar betydelse för sak.

• Pope Joan II
    EpicF skrev 2022-03-09 16:26:02 följande:

Nej, det har du inte. Du har ljugit om det mängder med gånger, precis som du ljuger om att det här är det enda nick du skrivit under trots att ALLA känner igen ditt sätt att skriva på på grund av din dyslexi. 
    klyban skrev 2022-03-09 16:53:36 följande:

Dock så följer jag fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus, så avviker man detta så....

Dock en sak jag aldrig gör, det är att ljuga,  mer väl om min anonymitet ska vara intakt, men det saknar grund i nått av fakta, forskning och saklighet med en röd tråd.... och saknar betydelse att jag skyddar min anonymitet genom ändra person fakta, då personlig fakta saknar betydelse för sak.

Nej, du följer inte fakta, forskning och saklighet. Du är en svamlande idiot som förstör varenda tråd du deltar i med ditt dravel som helt saknar röd tråd mycket mindre innehåll. 
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2022-03-09 17:20:17 följande:
    Nej, det har du inte. Du har ljugit om det mängder med gånger, precis som du ljuger om att det här är det enda nick du skrivit under trots att ALLA känner igen ditt sätt att skriva på på grund av din dyslexi. 

Nej, du följer inte fakta, forskning och saklighet. Du är en svamlande idiot som förstör varenda tråd du deltar i med ditt dravel som helt saknar röd tråd mycket mindre innehåll. 

Varje gång följs det...., men såklart jag är inte rädd och möta ad hominem heller och när det är det enda en del vill diskutera.

Och som i denna tråden, och det troliga är just vinterkräksjuka virus.

• Pope Joan II
    klyban skrev 2022-03-09 17:24:13 följande:

Varje gång följs det...., men såklart jag är inte rädd och möta ad hominem heller och när det är det enda en del vill diskutera.

Och som i denna tråden, och det troliga är just vinterkräksjuka virus.

Du kan inte bemöta någonting alls, inte ens svara på en helt vanlig fråga. Du kan inte läsa, inte skriva och förstår ingenting heller. Jag tvivlar på att du ens gått färdigt högstadiet på den tid det begav sig för dig. 
  • EpicF

Anonym (@): Bör och bör. Beror på vad man annars där man jobbar. Inte alla använder medicinska termer i yrket. 
    Du får tro precis vad du vill. Det är en icke-diskussion hirvida vi säger syntom eller syntomer. 

Pope Joan II skrev 2022-03-09 17:20:17 följande:
    klyban skrev 2022-03-09 16:53:36 följande:

Jo, det har jag. Och nej, jag har aldrig ljugit om min dyslexi. Varken på internet eller irl. 
    Ljuger om att det är mitt enda nick? Varför skulle jag ljuga om något som är sant? 

Klyban: Du får "inse" vad du vill. Eftersom du inte bor i min region så vet inte hur det fungerar i min region. 

Vem har sagt att man testar för skoj skull? Tror du det är så roligt att ta tester?!

Jag har förklarat för dig att snabbtester kan slå ut på omikron, dock inte första dygnet. Om du inte vill anvönda snabbtester, så gör inte det då. Det är helt frivilligt. Det är inte speciellt konstigt att snabbtest visar negativt men pcr visar positivt. Pcr är känsligare än vad sbabbtesterna är. 
Svar på tråden Vad är detta för virus?