• Anonym (P)

Vad är detta för virus?

Vad vi drabbats av?

Det börjar lördag morgon för 8 dagar sen med att dottern kräks säkert 10 gånger. Hon piggnar på sig men kräks lite fler gånger under veckan som går och vattentunn diarré. För 6 dagar sen får mannen vattentunn diarré som varar i 2 dagar. Samma dag insjuknar sonen med diarré och kräks ett par gånger. Inatt (när jag trodde att jag klarar mig) kräks jag 5-6 gånger och nu börjar även mannen kräkas ikväll. 

Har vi åkt på 2 olika virus? 

• Svar på tråden Vad är detta för virus?
  • EpicF

Pope Joan II: Eftersom jag inte jobbar med testing så vet jag inte varför det är långa väntetider. 

Anonym (Pi):Jaha, grattis. Du missade tydligen några stycken. 
    Vilken region jag bor tillhör mitt privatliv och det är inget jag delar med okända människor på familjeliv. 

Anonym (@): Nej, jag jobbar inte hos en provat vårdgivare och jobbar heller inte som testpersonal. Har aldrig gjort. Har enbart testat patienter på min avdelning vid behov. 

klyban skrev 2022-03-09 20:24:21 följande:
    Det är omöjligt att säga emot dig där i din saklighet, frågan är om Epic ens bor i Sverige som missat detta så illa.
    Pope Joan II skrev 2022-03-09 19:24:16 följande:
    Du kan inget om forskning och skulle inte känna igen fakta ens om det jagade dig och själv tog sig in i tomrummet du har mellan öronen. 

Facit berättar vem som hade rätt, annars är du välkommen tillbaka i tråden du startade om COVID-19.
    Men det vet vi inte sker, då faktan är för facit är för överväldigande, aldrig sett en tråd stendö så snabbt med 20k inlägg.

En fråga som aldrig kommer få sitt svar, det är vad som sker när epic påstår nått konstigt som detta.

Sen inom vården säger jag inget om, där har man betydligt mer testning, men nått säger mig den komemr minska kraftigt snart.
    Svårt och kvantifiera snart, men nån månad till max känns det som.
    Sen den medicinska nyttan, där kommer man alltid testa även utanför pandemin.
    Men det är ju en helt annan sak och så man alltid gjort även när det inte är pandemi,

Ja, jag bor i Sverige. 

Var jag bor är inget jag delar med mig till okända människor på familjeliv. Det tillhör mitt privatliv och är dessutom irrelevant för trådens ämne. Inte heller du skulle tala om i vilken region du bor. 

Finns egentligen ingen medicinsk nytta med att testa folk för covid-19 då det inte finns något botemedel. Testing är i princip enbart till för statistiken numera. 
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2022-03-09 20:47:08 följande:

Pope Joan II: Eftersom jag inte jobbar med testing så vet jag inte varför det är långa väntetider. 

Vilken region jag bor tillhör mitt privatliv och det är inget jag delar med okända människor på familjeliv. 

Anonym (@): Nej, jag jobbar inte hos en provat vårdgivare och jobbar heller inte som testpersonal. Har aldrig gjort. Har enbart testat patienter på min avdelning vid behov. 

Ja, jag bor i Sverige. 

Var jag bor är inget jag delar med mig till okända människor på familjeliv. Det tillhör mitt privatliv och är dessutom irrelevant för trådens ämne. Inte heller du skulle tala om i vilken region du bor. 

Finns egentligen ingen medicinsk nytta med att testa folk för covid-19 då det inte finns något botemedel. Testing är i princip enbart till för statistiken numera. 
    Nej, det är inte mycket du vet. Dina kunskaper inom ämnet är endast marginellt större än klybans, språket har ni dock gemensamt. Eller snarare gemensamt saknar. 

Jag bor i region Stockholm. 

Testning är inte till för statistik numera. Tvärtom. Jösses, du vet verkligen ingenting.
    klyban skrev 2022-03-09 20:24:21 följande:
    Det är omöjligt att säga emot dig där i din saklighet, frågan är om Epic ens bor i Sverige som missat detta så illa.
    Pope Joan II skrev 2022-03-09 19:24:16 följande:
    Du kan inget om forskning och skulle inte känna igen fakta ens om det jagade dig och själv tog sig in i tomrummet du har mellan öronen. 

Facit berättar vem som hade rätt, annars är du välkommen tillbaka i tråden du startade om COVID-19.
    Men det vet vi inte sker, då faktan är för facit är för överväldigande, aldrig sett en tråd stendö så snabbt med 20k inlägg.

En fråga som aldrig kommer få sitt svar, det är vad som sker när epic påstår nått konstigt som detta.

Sen inom vården säger jag inget om, där har man betydligt mer testning, men nått säger mig den komemr minska kraftigt snart.
    Svårt och kvantifiera snart, men nån månad till max känns det som.
    Sen den medicinska nyttan, där kommer man alltid testa även utanför pandemin.
    Men det är ju en helt annan sak och så man alltid gjort även när det inte är pandemi,

Tråden dog ut på grund av att det numera är mycket svårt att få överblick och information rörande covid-19. Den dog också ut på grund av att den hölls gisslan av en evig ström av inlägg signerade dig, allesammans gravt idiotiska. Du gjorde den tråden ointressant att diskutera i på grund av svammel, dravel och samma hack i skivan som EpicF lider av - precis på samma sätt som du förstör alla andra trådar som du deltar i. 
  • klyban
    EpicF skrev 2022-03-09 20:47:08 följande:

Ja, jag bor i Sverige. 

Vad är det nu, 4-5 som berättar du har fel om testningen, låter som en ny vattkoppor är på G.

Den medicinska nyttan är att veta vad det är för virus man hanterar, eller inte.
    Och detta grundar sig på vidare vården och behandlingar, visste du inte om detta som arbetar med vård och omsorg?????? Förvånad  Förvånad  Förvånad

Och varför använder du botemedel?

För det innebär det inte finns nått mellan inget och botemedel, och det vet vi det finns massor med mediciner som hjälper en COVID-19 smittad patient som hamnat på sjukhuset, blanda annat steroider, antivirala läkemedel och sen några mediciner jag inte har koll på vad de är klassade som, och du pratar om botemedel som det inte finns något alls.

Där den medicinska nyttan kommer in med testningen, och detta visste du inte om, helt otroligt faktiskt.
    Och helt superperpelxande!!!

Dock undrar man hur många till som ska säga du har fel innan du fattar du har fel, 4-5st är inte nog har vi märkt, räcker tio stycken?

Nej, det är inte mycket du vet. Dina kunskaper inom ämnet är endast marginellt större än klybans, språket har ni dock gemensamt. Eller snarare gemensamt saknar. 

Testning är inte till för statistik numera. Tvärtom. Jösses, du vet verkligen ingenting.

Tråden dog ut på grund av att det numera är mycket svårt att få överblick och information rörande covid-19. Den dog också ut på grund av att den hölls gisslan av en evig ström av inlägg signerade dig, allesammans gravt idiotiska. Du gjorde den tråden ointressant att diskutera i på grund av svammel, dravel och samma hack i skivan som EpicF lider av - precis på samma sätt som du förstör alla andra trådar som du deltar i. 

Facit kom, sen stendog och det mesta du försökt påstå under åren var inkorrekt när facit kom.
    Det var därför klustret försvann och tråden stendog.

Du har rätt, jag upprepar fakta och forskning tills det sitter, varför inte bara acceptera fakta och forskning istället?

För där har du svaret varför det upprepar sig i evigheter, då fakta och forskningen har inte ändrat sig där under tiden, och gör det, ja, då tar vi den nya fakta och forskningen istället, för vem står kvar med gammalt och tror sig säga nått?

Det är lite som epic som inte tycker det är konstigt att 4-5st säger h*n har fel om testningen.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Pope Joan II
    klyban skrev 2022-03-09 21:44:25 följande:

Vad är det nu, 4-5 som berättar du har fel om testningen, låter som en ny vattkoppor är på G.

Den medicinska nyttan är att veta vad det är för virus man hanterar, eller inte.
    Och detta grundar sig på vidare vården och behandlingar, visste du inte om detta som arbetar med vård och omsorg?????? Förvånad  Förvånad  Förvånad

Och varför använder du botemedel?

För det innebär det inte finns nått mellan inget och botemedel, och det vet vi det finns massor med mediciner som hjälper en COVID-19 smittad patient som hamnat på sjukhuset, blanda annat steroider, antivirala läkemedel och sen några mediciner jag inte har koll på vad de är klassade som, och du pratar om botemedel som det inte finns något alls.

Där den medicinska nyttan kommer in med testningen, och detta visste du inte om, helt otroligt faktiskt.
    Och helt superperpelxande!!!

Dock undrar man hur många till som ska säga du har fel innan du fattar du har fel, 4-5st är inte nog har vi märkt, räcker tio stycken?

Facit kom, sen stendog och det mesta du försökt påstå under åren var inkorrekt när facit kom.
    Det var därför klustret försvann och tråden stendog.

Du har rätt, jag upprepar fakta och forskning tills det sitter, varför inte bara acceptera fakta och forskning istället?

För där har du svaret varför det upprepar sig i evigheter, då fakta och forskningen har inte ändrat sig där under tiden, och gör det, ja, då tar vi den nya fakta och forskningen istället, för vem står kvar med gammalt och tror sig säga nått?

Det är lite som epic som inte tycker det är konstigt att 4-5st säger h*n har fel om testningen.

Jag medtecknade orsakerna till att tråden inte längre är aktiv, men eftersom du inte kan läsa och eftersom du befinner dig i en sorts tarmficka av spektrumet så papegojar du vidare. Inget blir förstås rätt av det, exakt så som det alltid förhåller sig med ditt deltagande i samtliga trådar. Svammel och dravel och mellanstadie-"kunskaper".
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2022-03-09 22:17:09 följande:
    Jag medtecknade orsakerna till att tråden inte längre är aktiv, men eftersom du inte kan läsa och eftersom du befinner dig i en sorts tarmficka av spektrumet så papegojar du vidare. Inget blir förstås rätt av det, exakt så som det alltid förhåller sig med ditt deltagande i samtliga trådar. Svammel och dravel och mellanstadie-"kunskaper".

Tråden stendog när facit kom på bordet och din kritik var obsolet och icke existerande i många fall.
    Jag förstår det blev pinsamt att sakligheten vann och att ta lärdom av tidigare pandemier var det vinnande receptet och gav den tredje lägsta dödlighet.
    Aldrig sett en tråd stendö så snabbt av ett facit som där.

Och saken var att vi sm var sakliga med fakta och forskning, vi hade rätt i vår argumentation.
    Som munskydds verkan som var tveksam, som nedstängning som inte var nog hårda osv...osv...osv...osv...osv... och åter osv...osv...osv...osv...

Jag är stolt över min saklighet och andras saklighet som stod emot känsloargumentationen och var fasta i fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus, och det komiska facit berättade att fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus gav oss ett facit också.
    Och detta facit berättar att vi gjorde rätt med munskydd, med "nedstängning", med åtgärder osv...osv...osv...osv...

Du är välkommen tillbaka att påstå annat i den trå¨den, men med facit och tredje sist på överdödligheten berättar det aldrig kommer ske, därav stendog tråden pga att det inte fanns några argument kvar, mer än hitta på nya.
    Men det skulle göra det för tydligt.
    Hade ni valt min väg som jag berättade om, och att ta upp riktiga problem som måste fixas, men de var inte tillräckligt kontroversiella, så dessa struntade man i, och där försökte jag dra upp en diskussion flera ggr, men var inte kontroversiellt nog mot FHM och Regeringen.

SÅ inget där heller, förstår det är jobbigt när facit trillade in och att ni var tvungna och inse mycket var fel som ni ville påstå under par år.
    Och jag är stolt över FHM att de stod på sig och att evidens och tidigare erfarenheter var den väg man valde och hur framgångsrik den faktiskt var.

Och det var mina upprepningar som tex om solfjäderna på munskyddsforskningen, nedstängnings bristande effekt osv.. som var de korrekta med facit i hand.
    Och fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus som är min "agenda", var det rätta med facit i hand, ett facit jag berätta kommer varken ni vill eller ej.
    Men att det facit skulle vara så överväldigande tydligt, det vart jag lite förvånad över och därför stendog tråden då alla era argument försvann med en knäppning med fingret.

Och har vi tur så kommer även facit på vad som gällde för TS och om det var COVID-19 eller vinterkräkvirusen.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (P)

Det var inte covid. Förmodligen en kombination av calici och rotavirus. 

• EpicF
    Anonym (P) skrev 2022-03-10 10:15:32 följande:

Så bra
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2022-03-09 22:17:09 följande:
    Jag konstaterar tråden stendog när facit om överdödligheten kom in, och era narrativ dog med den.
    Men föralldel du kan ju alltid försöka göra comeback i tråden tråden.
    Jo, det lät helt klart som detta, då det var lite för våldsamt för COVID-19.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-03-10 15:50:55 följande:
    Jag konstaterar tråden stendog när facit om överdödligheten kom in, och era narrativ dog med den.
    Men föralldel du kan ju alltid försöka göra comeback i tråden tråden.
    Jo, det lät helt klart som detta, då det var lite för våldsamt för COVID-19.
    För våldsamt för covid-19? 
    Inte alls, många med covid-19 har samma syntom. 
  • klyban
    EpicF skrev 2022-03-10 17:49:22 följande:
    För våldsamt för covid-19? 
    Inte alls, många med covid-19 har samma syntom. 
    Detta var en klar indikation på vinterkräkevirus, var lite för överdrivna symtomer för COVID-19.
Svar på tråden Vad är detta för virus?