• Anonym (P)

Vad är detta för virus?

Vad vi drabbats av?

Det börjar lördag morgon för 8 dagar sen med att dottern kräks säkert 10 gånger. Hon piggnar på sig men kräks lite fler gånger under veckan som går och vattentunn diarré. För 6 dagar sen får mannen vattentunn diarré som varar i 2 dagar. Samma dag insjuknar sonen med diarré och kräks ett par gånger. Inatt (när jag trodde att jag klarar mig) kräks jag 5-6 gånger och nu börjar även mannen kräkas ikväll. 

Har vi åkt på 2 olika virus? 

• Svar på tråden Vad är detta för virus?
  • Anonym (@)
    EpicF skrev 2022-03-09 14:00:41 följande:

Anonym (@): I den regionen jag jobbar i så kan allmänheten fortfarande få ta test vid syntomer, är dock långa väntetider. Mitt yrke har faktiskt inte med tråden att göra. 

Och nej, jag visste inte att Sverige i många regionen inte testar allmänheten. Varför skulle jag veta det? Mim region gör det fortfarande och jag får ta test på jobbet vid symtomer. 

Sedan är en rekomendation inte detsamma som lag. 

Jag har aldrig påstått att en rekommendation är detsamma som lag.

Om du jobbar inom vården bör du naturligtvis känna till Folkhälsomyndighetens rekommendationer, oavsett hur din region gör.

Rekommendationen för vårdpersonal att testa sig vid symtom kvartstår, så det är inte konstigt att du får göra det.

Vilken region jobbar du i?
  • EpicF
    Anonym (@) skrev 2022-03-09 14:59:09 följande:
    Jag har aldrig påstått att en rekommendation är detsamma som lag.

Om du jobbar inom vården bör du naturligtvis känna till Folkhälsomyndighetens rekommendationer, oavsett hur din region gör.

Rekommendationen för vårdpersonal att testa sig vid symtom kvartstår, så det är inte konstigt att du får göra det.

Vilken region jobbar du i?
    Vilken region jag jobbar och bor är totalt irrelevant. 

Ja, att jag får testa med via jobb är inte konstigt. Har alltid fått föra det. 
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2022-03-09 15:16:20 följande:

Det hade varit irrelevant om det inte vore för att du påstår något om din region som inte överensstämmer med de uppgifter som getts från samtliga Sveriges regioner. 

Men det är uppenbarligen så att du jobbar med SYMPTOMER i Narnia. 
  • Anonym (@)
    EpicF skrev 2022-03-09 15:16:20 följande:

Vilken region du bor och jobbar i är relevant eftersom du påstår att din region fortfarande testar allmänheten för covid. Vi är skeptiska till det du säger och vill därför kontrollera ditt påstående. Om du talar sanning, så tjänar du ju bara på att säga vilken region det rör sig om, eftersom du då bevisar ditt påstående. Så varför vill du inte berätta vilken region det är? Vi kommer inte att kunna ta reda på din identitet med den informationen.

Även jag har reagerat på att du genomgående skriver ?symtomer?. Om du är sjuksköterska så bör du veta att det heter symtom även i pluralis.
  • Anonym (@)
    EpicF skrev 2022-03-09 14:07:40 följande:

Klyban: Att du inte tar test vid syntomerr inte förvånande. Regionen jag bor erbjuder fortfarande test till allmänheten och har inte hört att se ska sluta. 

Vad du anser om snabbtesten får stå för dig. 

Ts beskrivning kan mycket väl vara covid-19. Eller magsjuka. Eller dålig mat. Eller förstoppning. Kan vara vad som helst. 

Der finns endel grupper som FHM fortfarande rekommenderar att ta test, men den lilla informationen har tydligen du missat Skrattandewww.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/testning-och-smittsparning/testning-for-covid-19/

FHM har aldrig rekommenderat testning med snabbtest. Men ni gör alltså det på ditt jobb?
  • klyban
    EpicF skrev 2022-03-09 14:07:40 följande:
    Klyban: Att du inte tar test vid syntomerr inte förvånande. Regionen jag bor erbjuder fortfarande test till allmänheten och har inte hört att se ska sluta. 

Vad du anser om snabbtesten får stå för dig. 

Ts beskrivning kan mycket väl vara covid-19. Eller magsjuka. Eller dålig mat. Eller förstoppning. Kan vara vad som helst. 

Der finns endel grupper som FHM fortfarande rekommenderar att ta test, men den lilla informationen har tydligen du missat Skrattande

www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-bereds.../

LoL, du vet inte ens att testning har ändrat sig, makabert faktiskt för en som säger sig veta så mycket om vård och omsorg.
    Och är inte hemmatesten uppdaterade för omikron, så är de praktiskt taget värdelösa och med tanke på hur otroligt ofta de missar omikron.

Dock ser symtomerna ut vinterkräkviruse, så varför vi ens pratar om COVID-19 är en total gåta.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    Anonym (@) skrev 2022-03-09 15:57:17 följande:
    Vilken region du bor och jobbar i är relevant eftersom du påstår att din region fortfarande testar allmänheten för covid. Vi är skeptiska till det du säger och vill därför kontrollera ditt påstående. Om du talar sanning, så tjänar du ju bara på att säga vilken region det rör sig om, eftersom du då bevisar ditt påstående. Så varför vill du inte berätta vilken region det är? Vi kommer inte att kunna ta reda på din identitet med den informationen.

Även jag har reagerat på att du genomgående skriver ?symtomer?. Om du är sjuksköterska så bör du veta att det heter symtom även i pluralis.
    Nej, det är inte relevant för trådens ämne vilket region jag bor och jobbar. Det är heller inte relevant att det faktiskt finna regioner där kan få ta PCR-test. 

Jag har dyslexi så förlåt för att jag aldrig har snappat upp att det heter syntom även i pluralis. Vi många på mitt jobb, både läkare, ssk och usk som säger syntomer i pluralis och ingen har klagat. Och att jag inte fått mig att det heter symtom och inte symtomer har inget med mitt yrke att göra. Mitt yrke är förövrigt inte heller relevant för tråden ämne. 
  • EpicF

Anonym (@ä): Nej, i mitt jobb tar vi PCR-test. Och jag har aldrig sagt att FHM rekommenderar snabbtester... 

• EpicF

Klyban: I min region har det inte ändrat sig. Inte heller för vårdpersonal. 

Vi pratar om corona eftersom symtom även tillhör corona. 

För mig har snabbtesterna alltid varit värdelösa. Men det finns dem som köper snabbtest och tar. Och det är deras val. Och förövrigt så visar även snabbtester positivt på omicron, dock inte med en gång. 

Svar på tråden Vad är detta för virus?