• Anonym (P)

Vad är detta för virus?

Vad vi drabbats av?

Det börjar lördag morgon för 8 dagar sen med att dottern kräks säkert 10 gånger. Hon piggnar på sig men kräks lite fler gånger under veckan som går och vattentunn diarré. För 6 dagar sen får mannen vattentunn diarré som varar i 2 dagar. Samma dag insjuknar sonen med diarré och kräks ett par gånger. Inatt (när jag trodde att jag klarar mig) kräks jag 5-6 gånger och nu börjar även mannen kräkas ikväll. 

Har vi åkt på 2 olika virus? 

• Svar på tråden Vad är detta för virus?
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2022-03-06 23:06:59 följande:

Pope Joan II: För att de har symtomer... 

Sverige påbjuder inte längre testning vid symptom på covid 19. Varför vet du inte det?
  • EpicF
    Pope Joan II skrev 2022-03-07 00:39:03 följande:
    Sverige påbjuder inte längre testning vid symptom på covid 19. Varför vet du inte det?
     Nej, jag visste inte att Sverige inte längre har testning eftersom min region fortfarande erbjuder test för folk med symtomer. 
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Covid) skrev 2022-03-06 22:20:13 följande:
    Kan corona- omikron ge symptom som diarré och kräkningar? 
    Japp
  • Anonym (Covid)
    EpicF skrev 2022-03-06 22:25:36 följande:
    Ja. 

Men oj, både jag, mannen och vår dotter var ordentligt sjuka med kräkningar och hela paketet. Var väldigt jobbigt då man var så jäkla trött, utmattad och ordentlig huvudvärk. Först fick dottern, två dagar efter blev mannen sjuk och jag dag 5. Detta var precis i början på omikron men vi testade oss aldrig.

Är det försent att ta antikroppstest för att se om man har antikroppar?  Är mest nyfiken då man säger att man ska vara uppmärksam på andra symptom som feber, hosta och snuva , inte direkt ?magsjuka?. 

• EpicF
    Anonym (Covid) skrev 2022-03-07 20:42:35 följande:

Men oj, både jag, mannen och vår dotter var ordentligt sjuka med kräkningar och hela paketet. Var väldigt jobbigt då man var så jäkla trött, utmattad och ordentlig huvudvärk. Först fick dottern, två dagar efter blev mannen sjuk och jag dag 5. Detta var precis i början på omikron men vi testade oss aldrig.

Är det försent att ta antikroppstest för att se om man har antikroppar?  Är mest nyfiken då man säger att man ska vara uppmärksam på andra symptom som feber, hosta och snuva , inte direkt ?magsjuka?. 

Det var nog omicron nu hade. Nej, det är ingen vits att ta antikropps-test nu. 
  • Anonym (Kåråna)

Covid.

Haft covid 2 gånger och det har börjat båda gångerna på samma vis med illamående, kräkningar cirka 10 gånger utspritt över natten, magsjuka. Sedan bra från det efter 24 timmar eller så men sedan andra symtom.

Det är etablerat att magsjuka är symtom på covid. Man kan t ex enbart vara magsjuk när man är smittad av covid, det är lite olika.

• Anonym (Covid)
    Anonym (Kåråna) skrev 2022-03-07 23:06:56 följande:

Covid.

Haft covid 2 gånger och det har börjat båda gångerna på samma vis med illamående, kräkningar cirka 10 gånger utspritt över natten, magsjuka. Sedan bra från det efter 24 timmar eller så men sedan andra symtom.

Det är etablerat att magsjuka är symtom på covid. Man kan t ex enbart vara magsjuk när man är smittad av covid, det är lite olika.

Vad fick du för andra symptom efter 24 timmar med magsjukliknande symptom? 
  • Anonym (Kåråna)
    Anonym (Covid) skrev 2022-03-08 09:42:34 följande:
    Vad fick du för andra symptom efter 24 timmar med magsjukliknande symptom? 
    Framför allt värk i kroppen. Neurologiska symtom med rysningar över kroppen och en del domningar i huden, huvudvärk, stickningar, pirrningar framför allt i benen. Sedan nedsatt flås. Lite halsont och svullna halskörtlar någon natt, Etc. Lite nästäppa högt upp i näsan. Inte någon förkylning. Symtomen varade mer än en vecka, första gången 3 veckor men då hade jag extrem värk.  Bekräftad covid.
  • Anonym (Covid)
    Anonym (Kåråna) skrev 2022-03-08 18:37:52 följande:
    Framför allt värk i kroppen. Neurologiska symtom med rysningar över kroppen och en del domningar i huden, huvudvärk, stickningar, pirrningar framför allt i benen. Sedan nedsatt flås. Lite halsont och svullna halskörtlar någon natt, Etc. Lite nästäppa högt upp i näsan. Inte någon förkylning. Symtomen varade mer än en vecka, första gången 3 veckor men då hade jag extrem värk.  Bekräftad covid.
    Känner igen mycket av det du beskriver men jag var aldrig förkyld och hade ej feber. Ångrar att jag aldrig testade mig utan antog att det enbart var magsjuka. Inte för att det spelar så stor roll men hade varit skönt att få veta vad det var. Pratade med en vän som är sjuksköterska och jobbar med covid sjuka som sa att alla som var sjuka i december/ januari i princip var sjuka i covid. 
  • klyban
    EpicF skrev 2022-03-06 23:06:59 följande:
    Pope Joan II: För att de har symtomer... 

LoL, det har vi gett upp sedan en tid tillbaka, bor du inte i Sverige hör jag.
    För hur kan man ha missat det Förvånad

TS, det låter som ni snurrar runt på någon av cali, nori eller sapi, dessa smittar av inget i princip, och kan räcka med mindre än 100 virus.
    Och du kan vara smittsam upp till två veckor, men man säger att det räcker med 48h utan symtom att återgå till arbetet eller skola och dagis.
    Men du kan smitta andra bra mycket längre än 48h utan symtom.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Vad är detta för virus?