• Anonym (P)

Vad är detta för virus?

Vad vi drabbats av?

Det börjar lördag morgon för 8 dagar sen med att dottern kräks säkert 10 gånger. Hon piggnar på sig men kräks lite fler gånger under veckan som går och vattentunn diarré. För 6 dagar sen får mannen vattentunn diarré som varar i 2 dagar. Samma dag insjuknar sonen med diarré och kräks ett par gånger. Inatt (när jag trodde att jag klarar mig) kräks jag 5-6 gånger och nu börjar även mannen kräkas ikväll. 

Har vi åkt på 2 olika virus? 

• Svar på tråden Vad är detta för virus?
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2022-03-09 17:29:53 följande:

Anonym (@): Bör och bör. Beror på vad man annars där man jobbar. Inte alla använder medicinska termer i yrket. 
    Du får tro precis vad du vill. Det är en icke-diskussion hirvida vi säger syntom eller syntomer. 

Jo, det har jag. Och nej, jag har aldrig ljugit om min dyslexi. Varken på internet eller irl. 
    Ljuger om att det är mitt enda nick? Varför skulle jag ljuga om något som är sant? 

Klyban: Du får "inse" vad du vill. Eftersom du inte bor i min region så vet inte hur det fungerar i min region. 

Vem har sagt att man testar för skoj skull? Tror du det är så roligt att ta tester?!

Jag har förklarat för dig att snabbtester kan slå ut på omikron, dock inte första dygnet. Om du inte vill anvönda snabbtester, så gör inte det då. Det är helt frivilligt. Det är inte speciellt konstigt att snabbtest visar negativt men pcr visar positivt. Pcr är känsligare än vad sbabbtesterna är. 
    Så stört. Ni är likadana du och klyban. 

Hur vet du var klyban bor? Han svarar lika lite som du gör på frågor. Han skulle aldrig svara på vilken hans högsta utbildningsnivå är och du kan inte ens svara på vilken region du jobbar i. En region som tydligen uppger felaktig information om att de som resten av Sveriges regioner slutat med allmän testning vid "symptomer".

Lögner och svammel. Ni förstör totalt forumet, du och klyban. 
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2022-03-09 17:28:45 följande:
    Du kan inte bemöta någonting alls, inte ens svara på en helt vanlig fråga. Du kan inte läsa, inte skriva och förstår ingenting heller. Jag tvivlar på att du ens gått färdigt högstadiet på den tid det begav sig för dig. 

Ser du projicerar din osaklighet ifrån COVID-19 tråden och den ilska som det medförde att man in te skulle få kritisera din inkorrekta kritik som glömde allt som oftast.
    Kunskapsmässigt ser vi vart vi står, se bara på Jodtabletten, som du inte trodde bara kunde användas vid kärnvapen och inte tex kärnkraftsverks läckor och att det delas ut til de som bör kärnkraftverknära och för eventuell läcka.
    Och vid rabarberna så slog det slint helt och fördelen med ha detta eller raffinerat och för strålning.

Gillar dock din ad hominem, som bekräftar din osaklighet och argumenterar för mig och fast du inte vill det.

Men efter sakligheten är saken, så är det udda att du inte ser att det första troliga är just vinterkräksjuka som TS är utsatt för.

Anonym (@): Bör och bör. Beror på vad man annars där man jobbar. Inte alla använder medicinska termer i yrket. 
    Du får tro precis vad du vill. Det är en icke-diskussion hirvida vi säger syntom eller syntomer. 

Jo, det har jag. Och nej, jag har aldrig ljugit om min dyslexi. Varken på internet eller irl. 
    Ljuger om att det är mitt enda nick? Varför skulle jag ljuga om något som är sant? 

Klyban: Du får "inse" vad du vill. Eftersom du inte bor i min region så vet inte hur det fungerar i min region. 

Vem har sagt att man testar för skoj skull? Tror du det är så roligt att ta tester?!

Jag har förklarat för dig att snabbtester kan slå ut på omikron, dock inte första dygnet. Om du inte vill anvönda snabbtester, så gör inte det då. Det är helt frivilligt. Det är inte speciellt konstigt att snabbtest visar negativt men pcr visar positivt. Pcr är känsligare än vad sbabbtesterna är. 

Du har uppenbarligen blandat ihop arbetsplats och COVID-19 och allmänheten och testning.

Handlar inget om inte vilja använda, bara att de är mer mot värdelösa om de inte är uppdaterande mot Omikron.
    PCR-testerna bekräftar hur dåliga snabbtesterna är med omikron och icke uppdaterade snabbtester, varken mer eller mindre.
    Och alla vet att PCR mäter mer exakt, så vad det ska berätta för är det ingen som vet och aldrig år reda på.

Dock är den mest troliga diagnosen och första att se just vinterkräksjukevirusen för TS.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Pope Joan II
    klyban skrev 2022-03-09 17:39:36 följande:

Ser du projicerar din osaklighet ifrån COVID-19 tråden och den ilska som det medförde att man in te skulle få kritisera din inkorrekta kritik som glömde allt som oftast.
    Kunskapsmässigt ser vi vart vi står, se bara på Jodtabletten, som du inte trodde bara kunde användas vid kärnvapen och inte tex kärnkraftsverks läckor och att det delas ut til de som bör kärnkraftverknära och för eventuell läcka.
    Och vid rabarberna så slog det slint helt och fördelen med ha detta eller raffinerat och för strålning.

Gillar dock din ad hominem, som bekräftar din osaklighet och argumenterar för mig och fast du inte vill det.

Men efter sakligheten är saken, så är det udda att du inte ser att det första troliga är just vinterkräksjuka som TS är utsatt för.

Du har uppenbarligen blandat ihop arbetsplats och COVID-19 och allmänheten och testning.

Handlar inget om inte vilja använda, bara att de är mer mot värdelösa om de inte är uppdaterande mot Omikron.
    PCR-testerna bekräftar hur dåliga snabbtesterna är med omikron och icke uppdaterade snabbtester, varken mer eller mindre.
    Och alla vet att PCR mäter mer exakt, så vad det ska berätta för är det ingen som vet och aldrig år reda på.

Dock är den mest troliga diagnosen och första att se just vinterkräksjukevirusen för TS.

Som sagt, du kan inte läsa. Du kan inte skriva och du har garanterat aldrig gått ut ens högstadiet. Du och EpicF förstör hela forumet med era illa skrivna idiotier och felaktigheter. Det är den enda röda tråd du någonsin presterat.
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2022-03-09 17:35:08 följande:
    Så stört. Ni är likadana du och klyban. 

Hur vet du var klyban bor? Han svarar lika lite som du gör på frågor. Han skulle aldrig svara på vilken hans högsta utbildningsnivå är och du kan inte ens svara på vilken region du jobbar i. En region som tydligen uppger felaktig information om att de som resten av Sveriges regioner slutat med allmän testning vid "symptomer".

Lögner och svammel. Ni förstör totalt forumet, du och klyban. 

Jag svarar inte på personliga frågor pga anonymiteten, och ändrar uppgifter mellan gångerna.
    Och dessa personliga uppgifterna saknar betydelse för sak, så det saknar betydelse för det sakliga.

Och jag ljuger aldrig förövrigt, har aldrig funnit någon tröst i att ljuga på något sätt och ser inte heller någon poäng med att ljuga.
    Och jag vet faktiskt inte varför folk ljuger och vad de tror sig säga med det.

Dock så är det sakligt att säga att den troligaste diagnosen för TS är någon av vinterkräkevirusen, som inte utesluter andra diagnoser, då jag vet du gillar svartvitt och tror att det bara kan var en eller ingen.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2022-03-09 17:42:30 följande:
    Som sagt, du kan inte läsa. Du kan inte skriva och du har garanterat aldrig gått ut ens högstadiet. Du och EpicF förstör hela forumet med era illa skrivna idiotier och felaktigheter. Det är den enda röda tråd du någonsin presterat.

Undra vad du tror din ad hominem ska tillföra saken i tråden.
    Och den troligaste orsaken och vinterkräkesjuka virusen.

Och sen förstår jag det är lite jobbigt att sagt att FHM och Regeringen har gjort allt fel med COVID-19, och sen få svart på vitt att vi har den tredje lägsta överdödligheten i Europa.
    Och mycket av din kritik var inkorrekta och tom fabuleringar, och aldrig sett en tråd stendö så snabbt när fakta och facit kom på bordet.
    Du vet det facit som kommer varken vi vill eller ej, och det gav oss sakliga rätt allihopa och jag är stolt över detta och vägt situationen och faktan som getts och medicinhistorien om pandemier och applicerat detta på COVID-19.

Och det är frågan om jag hade ens något fel där, men ja, det var ett fåtal saker som blev fel, men dessa rättade jag till omgående och bad om ursäkt för.

Som de som är sakliga gör Solig
    Nått som de som ger ad hominem inte gör, utan de försöker låtsas om att de alltid har rätt Tomte

• Pope Joan II
    klyban skrev 2022-03-09 17:47:32 följande:

Undra vad du tror din ad hominem ska tillföra saken i tråden.
    Och den troligaste orsaken och vinterkräkesjuka virusen.

Och sen förstår jag det är lite jobbigt att sagt att FHM och Regeringen har gjort allt fel med COVID-19, och sen få svart på vitt att vi har den tredje lägsta överdödligheten i Europa.
    Och mycket av din kritik var inkorrekta och tom fabuleringar, och aldrig sett en tråd stendö så snabbt när fakta och facit kom på bordet.
    Du vet det facit som kommer varken vi vill eller ej, och det gav oss sakliga rätt allihopa och jag är stolt över detta och vägt situationen och faktan som getts och medicinhistorien om pandemier och applicerat detta på COVID-19.

Och det är frågan om jag hade ens något fel där, men ja, det var ett fåtal saker som blev fel, men dessa rättade jag till omgående och bad om ursäkt för.

Som de som är sakliga gör Solig
    Nått som de som ger ad hominem inte gör, utan de försöker låtsas om att de alltid har rätt Tomte

Som sagt - svammel, dravel, haranger som inte betyder något alls. Du och EpicF är som varandras kloner. 
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2022-03-09 17:52:53 följande:
    Som sagt - svammel, dravel, haranger som inte betyder något alls. Du och EpicF är som varandras kloner. 

Det är facit... och förstår efter år av fel att det blir tråkigt när detta facit kom.

Och har vi tur så komemr facit även för TS om det var vinterkräksjukan som jag ser som den troligaste, och den som inte hänger sig tills vart coh vitt, den förstår även att COVID-19 kan vara den näst troligaste.
    Det vill säga att den ena utesluter inte den andra i analysen av vad det kan vara.

• Pope Joan II
    klyban skrev 2022-03-09 17:57:15 följande:

Det är facit... och förstår efter år av fel att det blir tråkigt när detta facit kom.

Och har vi tur så komemr facit även för TS om det var vinterkräksjukan som jag ser som den troligaste, och den som inte hänger sig tills vart coh vitt, den förstår även att COVID-19 kan vara den näst troligaste.
    Det vill säga att den ena utesluter inte den andra i analysen av vad det kan vara.

Jag vet att du kan upprepa dig i all oändlighet, det är visst din "superkraft" inom spektrat. Men det betyder bara att du upprepar dig i all oändlighet, det betyder dessvärre inte att du har lärt dig att läsa och skriva och att du förstår något om det du papegojar om. Det är därför alla dina inlägg är exakt desamma oavsett vilket ämne du försöker dig på men tyvärr bara förstör. 
  • Anonym (@)

Så här skrev jag: ?symtom är en medicinsk term, så den bör man kunna om man har ett medicinskt yrke?. Jag pratar alltså om medicinska yrken. Inte vilka yrken som helst. Självklart fattar jag att alla människor inte använder medicinska termer i sitt yrke. Mer specifikt var det ju DITT yrke jag pratade om. Och nog använder du medicinska termer i ditt yrke.
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2022-03-09 18:05:31 följande:
    Jag vet att du kan upprepa dig i all oändlighet, det är visst din "superkraft" inom spektrat. Men det betyder bara att du upprepar dig i all oändlighet, det betyder dessvärre inte att du har lärt dig att läsa och skriva och att du förstår något om det du papegojar om. Det är därför alla dina inlägg är exakt desamma oavsett vilket ämne du försöker dig på men tyvärr bara förstör. 

Ja, jag upprepar fakta och forskning och om någon vill låtsas om att det inte existera.

Och det visade sig vara korrekt med COPVID-19 tråden.

Här är det annat, har har vi bara en lätt beskrivning på problemen och här kan det vara svårt och avgöra innan facit kommer.
    Men facit i COVID-19 tråden varnade jag er skulle komma, och facit berättade vi all hade rätt att denna väg vi gick var bäst att gå och med tanke på erfarenheten av tidigare pandemier.

Men symtomerna låter mer som vinterkräksjukan virusen, än COVID-19, men COVID-19 är inte uteslutit heller, då de kan ha dom symtomerna också, men detta verkar lite för våldsamt i tarmsystemen för vara COVID-19.
    Och därför dikterar sakligheten att det mer troliga är vinterkräkesjuka virus.

Det är vad saklighet kommer fram till, jag inser att du har inget intresse att diskutera TS alls, och ad hominem flödar istället.
    Min person är irrelevant för sak, och ja, jag vet du säger jag är irrelevant efter detta, men samma gäller oavsett om du lägger på en ad hominem på ad hominem, min person är irrelevant för sak ändå.
    Enda är väl om man lägger till en personlig erfarenhet som är saklig för ämnet, men då är man dock saklig.

Skönt med stora barn nu och att man slipper det TS troligtvis har fått i familjen, hade ett par riktigt svåra vinterkräkesjuka sessioner nån gång.

Svar på tråden Vad är detta för virus?