• Anonym (P)

Vad är detta för virus?

Vad vi drabbats av?

Det börjar lördag morgon för 8 dagar sen med att dottern kräks säkert 10 gånger. Hon piggnar på sig men kräks lite fler gånger under veckan som går och vattentunn diarré. För 6 dagar sen får mannen vattentunn diarré som varar i 2 dagar. Samma dag insjuknar sonen med diarré och kräks ett par gånger. Inatt (när jag trodde att jag klarar mig) kräks jag 5-6 gånger och nu börjar även mannen kräkas ikväll. 

Har vi åkt på 2 olika virus? 

• Svar på tråden Vad är detta för virus?
  • EpicF

Pop Joan II: Nej, jag vet inte var han bor men eftersom han bor i en region som inte testar allmänheten är det inte rocket science att lista ut att vi inte bor i samma region. 

Jag har ingen som helst skyldighet att tala för dig, en okänd människa på nätet var jag bor och jobbar. 

Och nej, det är inte felaktigt att erbjuda PCR-tester till allmänheten vid syntom(er). 

Klyban: Var jag otydlig med dig? 
    I min region så erbjuds allmänheten PCR-test vid syntom(er). Inte för att resa, då får man vända sig privat. 

På min arbetsplats testas all vårdpersonal både med syntom(er) och om man varit i definierbar närkontakt, vilket är vanligt i alla regionerna. 

Ja, att su tycker de är värdelösa har du sagt. 

Om ts och hennes familj hade vinterkräksjukan eller covid-19 kommer vi aldrig få veta. Och dessutom är syntomen samma/lika på dessa. 

Anonym (@) skrev 2022-03-09 18:32:47 följande:
    Så här skrev jag: ?symtom är en medicinsk term, så den bör man kunna om man har ett medicinskt yrke?. Jag pratar alltså om medicinska yrken. Inte vilka yrken som helst. Självklart fattar jag att alla människor inte använder medicinska termer i sitt yrke. Mer specifikt var det ju DITT yrke jag pratade om. Och nog använder du medicinska termer i ditt yrke.
    Och jag svarade "Bör och bör. Beror på vad man annars där man jobbar. Inte alla använder medicinska termer i yrket". Ja, jag pratar också om medicinska yrke. Få andra yrken använder medicinska termer... 

I mitt yrke använder jag till viss del medicinska termer och ibland inte. Beror på vem jag talar med.  
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2022-03-09 18:47:59 följande:

Pop Joan II: Nej, jag vet inte var han bor men eftersom han bor i en region som inte testar allmänheten är det inte rocket science att lista ut att vi inte bor i samma region. 

Jag har ingen som helst skyldighet att tala för dig, en okänd människa på nätet var jag bor och jobbar. 

Och nej, det är inte felaktigt att erbjuda PCR-tester till allmänheten vid syntom(er). 

Klyban: Var jag otydlig med dig? 
    I min region så erbjuds allmänheten PCR-test vid syntom(er). Inte för att resa, då får man vända sig privat. 

På min arbetsplats testas all vårdpersonal både med syntom(er) och om man varit i definierbar närkontakt, vilket är vanligt i alla regionerna. 

Ja, att su tycker de är värdelösa har du sagt. 

Om ts och hennes familj hade vinterkräksjukan eller covid-19 kommer vi aldrig få veta. Och dessutom är syntomen samma/lika på dessa. 

Och jag svarade "Bör och bör. Beror på vad man annars där man jobbar. Inte alla använder medicinska termer i yrket". Ja, jag pratar också om medicinska yrke. Få andra yrken använder medicinska termer... 

I mitt yrke använder jag till viss del medicinska termer och ibland inte. Beror på vem jag talar med.  
    Alla bor i en region som inte testar allmänheten. Alla utom du, din knäppgök.
  • EpicF
    Pope Joan II skrev 2022-03-09 18:53:47 följande:
    Nej, det gör dem inte. Jag vet inte hur du ser på Sverige men Sverige består av ett antal olika regioner som i faller med PCR test gör olika. Sverige som helt är inget region utan ett land. 
  • Pope Joan II
    EpicF skrev 2022-03-09 18:56:52 följande:
    Nej, det gör dem inte. Jag vet inte hur du ser på Sverige men Sverige består av ett antal olika regioner som i faller med PCR test gör olika. Sverige som helt är inget region utan ett land. 
    Nej, Sveriges 21 regioner gör samma sak i det här fallet - de testar inte längre allmänheten. 
  • Pope Joan II
    klyban skrev 2022-03-09 18:39:16 följande:

Ja, jag upprepar fakta och forskning och om någon vill låtsas om att det inte existera.

Och det visade sig vara korrekt med COPVID-19 tråden.

Här är det annat, har har vi bara en lätt beskrivning på problemen och här kan det vara svårt och avgöra innan facit kommer.
    Men facit i COVID-19 tråden varnade jag er skulle komma, och facit berättade vi all hade rätt att denna väg vi gick var bäst att gå och med tanke på erfarenheten av tidigare pandemier.

Men symtomerna låter mer som vinterkräksjukan virusen, än COVID-19, men COVID-19 är inte uteslutit heller, då de kan ha dom symtomerna också, men detta verkar lite för våldsamt i tarmsystemen för vara COVID-19.
    Och därför dikterar sakligheten att det mer troliga är vinterkräkesjuka virus.

Det är vad saklighet kommer fram till, jag inser att du har inget intresse att diskutera TS alls, och ad hominem flödar istället.
    Min person är irrelevant för sak, och ja, jag vet du säger jag är irrelevant efter detta, men samma gäller oavsett om du lägger på en ad hominem på ad hominem, min person är irrelevant för sak ändå.
    Enda är väl om man lägger till en personlig erfarenhet som är saklig för ämnet, men då är man dock saklig.

Skönt med stora barn nu och att man slipper det TS troligtvis har fått i familjen, hade ett par riktigt svåra vinterkräkesjuka sessioner nån gång.

Du kan inget om forskning och skulle inte känna igen fakta ens om det jagade dig och själv tog sig in i tomrummet du har mellan öronen. 
  • EpicF

Pope Joan II: Rekomendationerna är att man inte behöver ta pcr-test. Mam kan dock göra det, och bor man i en kommun/region som fortfarande erbjuder tester så har man tur. Jag bor i en sådan region. 
    Att du inte bor i en sådan kommun är ditt problem, inte mitt. 

• Pope Joan II
    EpicF skrev 2022-03-09 19:29:17 följande:

Pope Joan II: Rekomendationerna är att man inte behöver ta pcr-test. Mam kan dock göra det, och bor man i en kommun/region som fortfarande erbjuder tester så har man tur. Jag bor i en sådan region. 

Varför är det långa väntetiden i din region? 
  • Anonym (Pi)

Men du förstår, jag har varit i kontakt med alla Sveriges regioner. Alla säger att de inte testat allmänheten längre. Vissa regioner testa generösare bland immunnedsatta, vissa testar fortsatt inom smittspårning och vissa testat gravida. Men ingen region uppger att de har bred testning för allmänheten kvar. 

Så jag frågar igen, vilken region är det du bor i och som således farit med osanning när jag talat med dem i min tjänsteutövning?

• Anonym (@)

Jag har verkligen försökt googla på vilka regioner som fortfarande erbjuder provtagning av covid 19, men jag hittar ingenting. Det verkar bara vara privata vårdgivare som gör det. Jobbar du hos en privat vårdgivare? Hos regionerna står det alltid samma sak: ?Sedan 9 februari provtas endast vissa grupper? eller liknande.
  • klyban
    Pope Joan II skrev 2022-03-09 18:53:47 följande:
    Det är omöjligt att säga emot dig där i din saklighet, frågan är om Epic ens bor i Sverige som missat detta så illa.
    Pope Joan II skrev 2022-03-09 19:24:16 följande:
    Du kan inget om forskning och skulle inte känna igen fakta ens om det jagade dig och själv tog sig in i tomrummet du har mellan öronen. 

Facit berättar vem som hade rätt, annars är du välkommen tillbaka i tråden du startade om COVID-19.
    Men det vet vi inte sker, då faktan är för facit är för överväldigande, aldrig sett en tråd stendö så snabbt med 20k inlägg.

Anonym (Pi) skrev 2022-03-09 19:56:05 följande:

Men du förstår, jag har varit i kontakt med alla Sveriges regioner. Alla säger att de inte testat allmänheten längre. Vissa regioner testa generösare bland immunnedsatta, vissa testar fortsatt inom smittspårning och vissa testat gravida. Men ingen region uppger att de har bred testning för allmänheten kvar. 

Så jag frågar igen, vilken region är det du bor i och som således farit med osanning när jag talat med dem i min tjänsteutövning?

En fråga som aldrig kommer få sitt svar, det är vad som sker när epic påstår nått konstigt som detta.

Sen inom vården säger jag inget om, där har man betydligt mer testning, men nått säger mig den komemr minska kraftigt snart.
    Svårt och kvantifiera snart, men nån månad till max känns det som.
    Sen den medicinska nyttan, där kommer man alltid testa även utanför pandemin.
    Men det är ju en helt annan sak och så man alltid gjort även när det inte är pandemi,

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Vad är detta för virus?