Bim april 2022
Då kör vi igång en april-tråd för oss som inte plussade nu i mars! Får vi se om det blir en bebis innan året är slut;)
Då kör vi igång en april-tråd för oss som inte plussade nu i mars! Får vi se om det blir en bebis innan året är slut;)

Hoppa in i denna tråden så vi nu bestämt oss för att försöka med bebis nummer 3 mina två tidigare graviditeter har varit oplanerade så detta kommer bli en helt ny upplevelse för oss att gå och längta och hoppas på ett plus.
idag tog jag ut min spiral och hoppas att ägglossningen kommer igång snabbt :)
Hej hej,
Jag får hoppa in här. Snopet fick jag mens för en stund sen, två dagar tidigt. Hade inte alls det på känn, så blev både förvånad och besviken. Dels för att den är tidig och dels för att jag hade en så otroligt stark känsla av att det hade tagit sig. Jag har i princip bara gått och väntat på att testa mig för att jag nästan varit säker på att det kommer vara positivt. Så var det tydligen inte alls så.. Men det går över, bara ta nya tag.
Funderar lite, min BIM blir ju ganska sent i april, skulle det ta sig så blir det alltså BF i slutet av december. Jag är inte superpeppad på det om jag ska vara ärlig. Jag försöker att inte tänka på det för det spelar egentligen ingen roll, men kan ändå inte låta bli.. Jag har en son som är född i december pch det är verkligen ett dilemma för mig det här med BF i slutet av dec.
Hur resonerar ni andra kring detta? Dela gärna era tankar :)
Ps, jag förstår att man kanske inte alls bryr sig om man försökt länge. Jag har själv varit där, sonen tog 1,5 år att få till. Men april blir bara 4:e försöket nu så det är väl därför jag funderar..
Hej hej,
Jag får hoppa in här. Snopet fick jag mens för en stund sen, två dagar tidigt. Hade inte alls det på känn, så blev både förvånad och besviken. Dels för att den är tidig och dels för att jag hade en så otroligt stark känsla av att det hade tagit sig. Jag har i princip bara gått och väntat på att testa mig för att jag nästan varit säker på att det kommer vara positivt. Så var det tydligen inte alls så.. Men det går över, bara ta nya tag.
Funderar lite, min BIM blir ju ganska sent i april, skulle det ta sig så blir det alltså BF i slutet av december. Jag är inte superpeppad på det om jag ska vara ärlig. Jag försöker att inte tänka på det för det spelar egentligen ingen roll, men kan ändå inte låta bli.. Jag har en son som är född i december pch det är verkligen ett dilemma för mig det här med BF i slutet av dec.
Ps, jag förstår att man kanske inte alls bryr sig om man försökt länge. Jag har själv varit där, sonen tog 1,5 år att få till. Men april blir bara 4:e försöket nu så det är väl därför jag funderar..
Jag är oxå lite så där fundersam på december. Är själv född i januari och tycker det är toppen. Men jag tänker att om jag blir gravid så det blir bf i dec, så blir jag självklart lycklig över att få ett till barn ändå. Blir det så blir det.
Jag är oxå lite så där fundersam på december. Är själv född i januari och tycker det är toppen. Men jag tänker att om jag blir gravid så det blir bf i dec, så blir jag självklart lycklig över att få ett till barn ändå. Blir det så blir det. 
Jag är också fundersam till december men vill inte hoppa över en månad heller! blir det så blir jag oerhört glad och tacksam ändå. Men skulle det inte bli nåt blir jag inte jättebesviken just denna månaden!;)
Jag är också född i januari och gillar det :)
Alltså det är ju så man känner ändå innerst Inne, att blir det december så blir det och självklart blir man superglad. Men eftersom jag redan har ett december-barn och dessutom
får en eventuellt BF typ på julafton så är man ju kluven. Men när det väl kommer till kritan så lär man ju inte kunna hålla sig!! ;)
Jag är också fundersam till december men vill inte hoppa över en månad heller! blir det så blir jag oerhört glad och tacksam ändå. Men skulle det inte bli nåt blir jag inte jättebesviken just denna månaden!;) Jag tänker nog som du, att det kommer vara svårt att hoppa över. Det är bara den här kluvenheten av att vi dels redan har ett decemberbarn och dels att det blir en eventuell BF typ på julafton?. :)
Men när det väl är dags för ägglossning tror jag inte att jag medvetet kommer kunna hoppa över. Ett barn är ju ändå viktigare än när det faktiskt eventuellt föds.
Tror det kanske var därför jag blev extra besviken nu när
mensen kom, just för att jag visste att jag skulle stå inför det här dilemmat nu i april.
Hej hej,