• Kanelkringla

Bim april 2022

Då kör vi igång en april-tråd för oss som inte plussade nu i mars! Får vi se om det blir en bebis innan året är slut;)

• Svar på tråden Bim april 2022
  • Cykelhjul

Jag hoppar in i denna tråd! Jag har följt några såna här trådar tidigare men aldrig vart delaktig, men nu är det min äntligen tur, jag och min sambo har bestämt oss för att försöka bli gravida :) 

1a barnet 
    32 år
    Oregelbunden mens så det kommer bli lurigt att veta vilka dagar man ska passa på. Men hoppas på att kunna bolla idéer och tankar mer er alla

• Em97
    flisan1989 skrev 2022-03-22 17:57:30 följande:

Em97, såg nu att du frågade om samma ämne som mig, visst är det klurigt att veta när och hur med flytningarna! Tänker att så länge det är de där klassiska ägglossnings/äggviteflytningar borde man väl vara fertil?

Ja! Supersvårt.

Jag läser ju att man har typ 24h på sig från när ägget släpper. Men när släpper det då? Mot slutet av fertila sekretet eller mitten? Mitten känns ju dumt, då sekretet väl ska hjälpa sperman simma. Men om äggets 24h redan är "slut" hjälper ju inte sekretet. Så borde väl vara att ägget släpper idag om det nu är mot slutet av sekretet. Så då får vi bara hoppas de från 19/20e överlevt tills nu eller att om vi får till det ikväll så simmar de snabbt! Skrattande
  • Rebeckae
    Emzor1 skrev 2022-03-22 15:09:45 följande:

Rebeckae: kunde inte citera, fy vad jobbigt - jag förstår verkligen vad du menar... Åt du ppiller innan eller hade annat skydd? Sen jag tog ut min spiral har jag inte märkt av äl sekret heller, men har inte kört äl tester förens den här månaden heller, har bara "antagit" att jag haft äl..

Jag tänker att om du haft skydd i form av hormoner och nyligen slutat så kanske det tar ett tag för kroppen att komma tillbaka? Sen jag tog ut min spiral har min cykel vart oregelbunden vilket den aldrig varit tidigare..

Jag håller tummarna för oss den här månaden!

Nä bara haft kondom som skydd senaste 2 åren typ. Menscykeln har funkat fint fram tills för 3 mån sen, mensen kom som en klocka och hade sekret och nu när man ska försöka så strular det, kanske är stressen...?

Jag håller också tummarna för oss <3
  • flisan1989
    Em97 skrev 2022-03-22 18:06:37 följande:
    Ja! Supersvårt.

Jag läser ju att man har typ 24h på sig från när ägget släpper. Men när släpper det då? Mot slutet av fertila sekretet eller mitten? Mitten känns ju dumt, då sekretet väl ska hjälpa sperman simma. Men om äggets 24h redan är "slut" hjälper ju inte sekretet. Så borde väl vara att ägget släpper idag om det nu är mot slutet av sekretet. Så då får vi bara hoppas de från 19/20e överlevt tills nu eller att om vi får till det ikväll så simmar de snabbt! Skrattande

Tycker att det låter som att ni fått till det bra! Vad jag har läst mig till är att det är mer flytningar före och mycket mindre efter så tror absolut att ni har bra chanser! Hade du kört med något ägglossningstest?

Jag lägger mina hopp på att simmarna överlever ett tag denna månad, vi är för slut för att försöka något mer denna månad och vilar istället :) blev inget roligt utan endast pressat de sista gångerna o så ska det ju inte vara! Hellre att det får ta lite längre tid då tänker jag. 

• Em97
    flisan1989 skrev 2022-03-22 20:02:03 följande:

Tycker att det låter som att ni fått till det bra! Vad jag har läst mig till är att det är mer flytningar före och mycket mindre efter så tror absolut att ni har bra chanser! Hade du kört med något ägglossningstest?

Jag lägger mina hopp på att simmarna överlever ett tag denna månad, vi är för slut för att försöka något mer denna månad och vilar istället :) blev inget roligt utan endast pressat de sista gångerna o så ska det ju inte vara! Hellre att det får ta lite längre tid då tänker jag. 

Jag hoppas det! Va ju egentligen bara där natten till 20e. Men överlever de några dagar så får vi hålla tummarna. Verkar inte vara jättestort sug från sambon ikväll, så får se hur "sista chansen" blir! Inga äl-test nej, var inte beredd på att det ev skulle komma igång så snabbt efter missfall. 

Håller tummarna för er med och att vilan bidrar till lugn och ro för livmodern att göra en bebis i! Solig
  • Emzor1

Rebeckae: Ja men stress kan det mycket väl vara! Det fick mig att fundera kring om min spiral verkligen vart det som stört min menscykeln som tidigare alltid varit regelbunden eller om det är stressen..

Körde du med äl tester från början eller började ni med det nyligen? Kan det orsaka stress hos dig eller är det snarare att du så himla gärna vill att det ska gå vägen?

Förra månaden tänkte jag inte på något annat än att testa positivt, tog kanske 10 graviditetstester och ville inte acceptera att det var negativt haha.. 

• evelinagra1

Har sjukt mycket ägglossningsekret idag så nu är nog ägglossningen nära! 

ser att ni har skrivit lite om att få barn i december innan. Tidigare har jag alltid tänkt att jag ska inte skaffa barn i december för att jag själv fyller i november och har tidigare hatat det för att jag haft kompisar som fyller år tidigt så har ju alltid varit sist med allt..
    men nu när vi har försökt så länge som vi gjort så känner jag att jag inte kan skippa denna månaden bara för att jag inte vill ha ett december barn.. tänk om det just är denna månaden det faktiskt tar sig. Jag hade blivit suuuper glad och tacksam oavsett vilken månad mitt barn föds men jag förstår absolut om man bara har försökt någon månad att man kanske skippar denna månaden :) 

• Sockerbulle1

Nu bekräftades ÄL till i söndags alltså på CD13, tidigare än vanligt. Jag började få ÄL flytningar i onsdags förra veckan på CD9 och fick positivt test på CD12. Vi hade sex en dag för ÄL och två dagar efter. Alltså inte på själva ÄL dagen nu när den flyttades i efterhand. Får hoppas att det räcker :) 

• Emzor1

Evelinagra1: Jag hade också tankar om att december skulle vara en jobbig månad att få barn, dels för att jag likt du är född i november och min man i december - är lite rädd att barnet inte känner att det får en egen födelsedag när det är så mycket runt om.

Sen om vi får ett plus den här månaden blir barnet beräknat på julafton, men vi har resonerat och kommit fram till att det blir den finaste julklappen någonsin i så fall, och att man kan fira födelsedagen separat också för att barnet ska känna att det verkligen är dens dagGlad

• Em97

Förstår också tankarna kring december, men, jag fyller också i december. Inget som riktigt stört mig. Jag tror att om det tar sig nu blir det bf på min födelsedag eller runt där iaf. Efter missfallet känner jag att wow vilken present det hade varit! Första barnet är född november 2020.

Svar på tråden Bim april 2022