• Kanelkringla

Bim april 2022

Då kör vi igång en april-tråd för oss som inte plussade nu i mars! Får vi se om det blir en bebis innan året är slut;)

• Svar på tråden Bim april 2022
  • Cinapuffen
    Etaj skrev 2022-03-16 19:04:54 följande:
    Beklagar:( jag fick också en kemisk graviditet denna månaden, 40 år jag med. Håller tummarna för oss båda att det blir en julbebis istället<3
    Åh beklagar. Gråter Jag håller oxå tummarna för oss! Hjärta
  • flisan1989

Imorse fick jag blinkande gubbe på clear blue ÄL test! Blir mys ikväll. har kört varannan dag innan. Hur gör ni som också kör CB? Kör ni varje dag från och med blinkande gubbe eller bara från när den blir fast?

• evelinagra1

Alltså vad händer med kroppen nu?  Två dagar med temp över coverline? Har inte sovit konstigt och har blivit frisk från corona? Har inga äl flytningar men har lite ont i magen och i ryggen, jag kan väl inte ha haft ägglossning nu redan? 

• Cinapuffen
    evelinagra1 skrev 2022-03-17 09:24:38 följande:

Alltså vad händer med kroppen nu?  Två dagar med temp över coverline? Har inte sovit konstigt och har blivit frisk från corona? Har inga äl flytningar men har lite ont i magen och i ryggen, jag kan väl inte ha haft ägglossning nu redan? 

Hmm.. låter ju lite tidigt kanske. Jag är så dålig på det där med att tempa så jag vågar inte ge mig på någon tolkning. Foten i munnen 

Usch och fy sån hemsk mensvärk jag har då! Jag kommer inte ens ihåg sist jag hade mens. Det här är första sedan jag tog ut spiralen. Visserligen har jag haft en kemisk graviditet som avslutas just nu. Då kanske det gör ondare?! Skrikandes
  • Fyrklöverns
    evelinagra1 skrev 2022-03-17 09:24:38 följande:

Min tempkurva brukar också se ut så där, det är inte förrän ett par dagar innan ägglossning som jag har stabilt låg temp. Det verkar lite väl tidigt även om det så klart kan variera från månad till månad. Men om du aldrig brukar ha äl så tidigt så är det nog mer sannolikt att tempen svajar istället. 
  • evelinagra1
    Fyrklöverns skrev 2022-03-17 11:30:14 följande:
    Min tempkurva brukar också se ut så där, det är inte förrän ett par dagar innan ägglossning som jag har stabilt låg temp. Det verkar lite väl tidigt även om det så klart kan variera från månad till månad. Men om du aldrig brukar ha äl så tidigt så är det nog mer sannolikt att tempen svajar istället. 

ja det är nog så, man lär sig något nytt varje månad haha. Tempen har aldrig legat högt efter mens innan. Tror inte att det är ägglossning iallafall men får väl se vad som händer :) 

• MAKL

Fast smiley idag på ägglossningstestet. Hade bara ett test kvar från förpackningen jag använde förra cykeln, så tog det samma tid och dag i cykeln som jag fick positivt förra försöket. Kollade på teststickan efter jag tog ut det från läsaren och ett så starkt positivt har jag aldrig fått förut. Känns bra att jag känner min cykel så pass att jag vet när ägglossningen är på gång. 
    Hur går det för alla er andra? Vart i cykeln befinner ni er? Glad

• Cinapuffen
    MAKL skrev 2022-03-17 13:30:56 följande:

Fast smiley idag på ägglossningstestet. Hade bara ett test kvar från förpackningen jag använde förra cykeln, så tog det samma tid och dag i cykeln som jag fick positivt förra försöket. Kollade på teststickan efter jag tog ut det från läsaren och ett så starkt positivt har jag aldrig fått förut. Känns bra att jag känner min cykel så pass att jag vet när ägglossningen är på gång. 
    Hur går det för alla er andra? Vart i cykeln befinner ni er? Glad

Härligt, bara att mysa på nu då! Drömmer

CD2 för mig bara och mensvärken from hell! Skrikandes Tungan ute
  • evelinagra1

MAKL : CD 8 idag, börjar testa med äl test imorgon men tempen har ballat ur haha så får se vad som händer, men hoppas på en tidigare ägglossning än CD 20-21 som det varit de senaste månaderna..

• MAKL

Cinspuffen: Jo här ska det mysas :)
    Fy så jobbigt, brukar du ha/haft sån mensvärk? Jag har haft så under vissa månader, mensvärk så man inte kan göra annat än att ligga i sängen och springa till toan och spy däremellan. Hoppas den går över snart, det är ju aldrig kul med smärta Hjärta

Svar på tråden Bim april 2022