• Kanelkringla

Bim april 2022

Då kör vi igång en april-tråd för oss som inte plussade nu i mars! Får vi se om det blir en bebis innan året är slut;)

• Svar på tråden Bim april 2022
  • MAKL

Evelinagra1: Jag såg din tempkurva, den såg ju onekligen lite konstig ut men det är säkert ingen fara och beror nog inte på tidig ägglossning. Hoppas bara den inte kommer lika sent som sist för dig Glad

• flisan1989
    MAKL skrev 2022-03-17 13:30:56 följande:

Fast smiley idag på ägglossningstestet. Hade bara ett test kvar från förpackningen jag använde förra cykeln, så tog det samma tid och dag i cykeln som jag fick positivt förra försöket. Kollade på teststickan efter jag tog ut det från läsaren och ett så starkt positivt har jag aldrig fått förut. Känns bra att jag känner min cykel så pass att jag vet när ägglossningen är på gång. 
    Hur går det för alla er andra? Vart i cykeln befinner ni er? Glad

CD 10 idag och blinkande smiley på ägglossningstestet här! Ja man lär sig ju så mycket om sin kropp varje månad!
  • Laktrisens

Hej hoppar in i april tråden då jag fick missfall i helgen.
    så jag ser framåt o hoppas på plus igen.
    vet inte riktigt när bim är men runt 9e, om kroppen kommer igång hyfsat snabbt efter missfallet.
    ska bli kul följas åt! Heja oss!

• Laktrisens

1/4 Lollan1 (andra försöket efter MA, första barnet)
    1/4 MAKL (20:e försöket, 1:a barnet)

3/4 Sockerbulle1 (3:e försöker efter X, 1a barnet)
    3/4 Etaj 40år (8:e försöket 2:a gemensamma barnet)
    3/4 kanelkringla 28 år (5e försöket, första barnet) 
    5/4 Flisan1989 (3e försöket 1a barnet)
    5/4 Helenacsjöholm (18e försöker 2a barnet) 
    5/4 Fagelfri 33 år (7e försök, 2a barnet, 1a gemensamma)
    7/4 MommyA (9:e försöket efter missfall, 3:e barnet)
    7/4 ems1991, 30 år, (7:e försöket, 1:a barnet) 
    8/4 Evelinagra1 (14e? Försöket, 1a barnet)
    9/4 Annemarit123 (6 försöket, 2 barnet)
    9/4 Rebeckae (2:a försöket, 1:a barnet)
    9/4 Laktrisens (3e försöket, 2:a barnet)
    11/4 Butembobaby (3e försöket 2a barnet, 2 mf i år.)
    13/4 llucille (2:a försöket, 3:e barnet)
    15/4 emzor1 (2:a försöket, 1:a barnet)
    15/4 Cinapuffen (2:a försöket, 3:e barnet, 1a för sambon)
    30/4 LJM91, 31 år (6:e försöket, 1:a barnet, haft ett tidigt missfall)
  • Cinapuffen
    MAKL skrev 2022-03-17 16:39:45 följande:

Cinspuffen: Jo här ska det mysas :)
    Fy så jobbigt, brukar du ha/haft sån mensvärk? Jag har haft så under vissa månader, mensvärk så man inte kan göra annat än att ligga i sängen och springa till toan och spy däremellan. Hoppas den går över snart, det är ju aldrig kul med smärta Hjärta

Ja jag brukade ha det. Det var därför jag skaffade p-piller redan när jag var 12 år. Nu ligger jag i soffan med vetesäcken runt midjan. Känns ändå skönt att blödningen kom så pass fort så man slapp gå och fundera hur länge som helst. Nu är det bara att ta nya tag! Solig Känns ändå konstigt att man var gravid för några dagar sedan. Obestämd
  • Cinapuffen
    Laktrisens skrev 2022-03-17 17:19:01 följande:

Hej hoppar in i april tråden då jag fick missfall i helgen.
    så jag ser framåt o hoppas på plus igen.
    vet inte riktigt när bim är men runt 9e, om kroppen kommer igång hyfsat snabbt efter missfallet.
    ska bli kul följas åt! Heja oss!

Beklagar! Hjärta Jag upptäckte en kemisk graviditet igår. Hade plussat tidigare men det var minus igår på morgonurinet och på eftermiddagen kom blödningen. Håller tummarna för oss i april istället. Solig
  • Kanelkringla

cykeldag 12 idag! fick positivt ägglossningstest på cd 19 förra gången. Håller tummarna att den inte blir tidigare för min sambo är bortrest tills söndag!! :)

• MAKL

Cinapuffen: Usch då! Du har inte kollat upp
    om det kan vara endometrios som orsakar sån värk? 

Måste vara skönt som du säger att mf kom så tidigt, annars hade det kanske varit svårare att hantera.

• Cinapuffen
    MAKL skrev 2022-03-17 18:10:40 följande:

Cinapuffen: Usch då! Du har inte kollat upp
    om det kan vara endometrios som orsakar sån värk? 

Måste vara skönt som du säger att mf kom så tidigt, annars hade det kanske varit svårare att hantera.

Nope, har aldrig kollat nått sånt. Sedan jag började med spiral har jag sluppit mens och mensvärk. Tungan ute
  • HelenaCsjöholm
    evelinagra1 skrev 2022-03-17 09:24:38 följande:

Alltså vad händer med kroppen nu?  Två dagar med temp över coverline? Har inte sovit konstigt och har blivit frisk från corona? Har inga äl flytningar men har lite ont i magen och i ryggen, jag kan väl inte ha haft ägglossning nu redan? 

Har läst och själv upplevt att ens cykel kan bli lite rubbad efter Corona. ????
Svar på tråden Bim april 2022