Bim april 2022
Då kör vi igång en april-tråd för oss som inte plussade nu i mars! Får vi se om det blir en bebis innan året är slut;)
Då kör vi igång en april-tråd för oss som inte plussade nu i mars! Får vi se om det blir en bebis innan året är slut;)
Elliot1: Kan inte citera så gör så här.
Jag har verkligen inga problem med ett decemberbarn. Jag själv är född i början av december och det skulle bli bf typ samma dag som jag är född om jag blir gravid nu. Många tycker det skulle vara synd för barnet att födas så sent på året och att dom kommer vara sist med allt då. Jag själv tycker bara det har varit positivt och inte alls jobbigt. Nu va det ju inte det du skrev om men en liten tanke som andra har funderat över i andra trådar.
Att ha ett bf sent i december kan ju lika gärna resultera i ett januaribarn eller ett tidigare decemberbarn, det vet man ju aldrig. Vi går på den tanken som du skrev att vi inte bryr oss alls om när bf skulle bli då vi försökt i 1,5 år och kommer bli överlycklig om vi blir gravida nu.
Jag har varit lite ambivalent gentemot decemberbarn ska jag vara helt ärlig.
En av mina systrar fyller år på julafton, och det har hon inte tyckt varit speciellt kul. Så sim min cykel ser ut så kommer ju ett ev bf datum ligga runt julafton om det blir något denhär månaden vilket känns sådär. Har pratat med syrran om det faktiskt, för tänker att det inte är kul att dela den halvdag av födelsedag hon får (vi firar henne på förmiddagen på julafton) med en annan person. Hon har sagt att det är ok med henne, så därför kör vi på denna månad också. Ett bf datum är ju inte hugget i sten som några påpekat, min dotter tex. Kom 2 veckor tidigt.
Jag kommer bli jätteglad om det tar sig denna månaden, men kanske inte försöker riktigt lika hårt som andra månader heller.
Jag och min man har pratat lite angående taktiker och läst att det är bra att inte ligga varje dag runt ägglossning utan köra varannan då det hinner byggas upp fler "bra/snabba spermier" i jämförelse med att ligga varje dag.
Vad är era tankar och idéer?
Jag är lite rädd för att jag vill för mycket och därmed försöker kontrollera det hela till den grad att hela processen bara innebär stress istället för något roligt och spännande..
Förövrigt - välkomna alla nya!
Okej!
Ja precis, det är ju just det. Att man inte vet hur lång tid det kan ta och att man är rädd att ångra sig om man hoppar över en månad. Jag tror egentligen inte att det är december i sig själv som jag lurar på, utan mer att eventuellt BF blir sent i december och att jag redan har ett barn som är född i dec. Liksom om det är någonting man ändå velat undvika så är det väl ytterligare en födelsedag just i december, speciellt runt julafton :?)
Elliot1: Kan inte citera så gör så här.
Jag har verkligen inga problem med ett decemberbarn. Jag själv är född i början av december och det skulle bli bf typ samma dag som jag är född om jag blir gravid nu. Många tycker det skulle vara synd för barnet att födas så sent på året och att dom kommer vara sist med allt då. Jag själv tycker bara det har varit positivt och inte alls jobbigt. Nu va det ju inte det du skrev om men en liten tanke som andra har funderat över i andra trådar.
Att ha ett bf sent i december kan ju lika gärna resultera i ett januaribarn eller ett tidigare decemberbarn, det vet man ju aldrig. Vi går på den tanken som du skrev att vi inte bryr oss alls om när bf skulle bli då vi försökt i 1,5 år och kommer bli överlycklig om vi blir gravida nu.
Jag förstår, alltså jag har ju redan ett decemberbarn och det är ju verkligen inget fel med det. Men när man redan har ett som fyller å i december, och dessutom får en eventuell BF i princip på julafton, så känner jag ändå en viss tveksamhet.. :) Men du har ju absolut en poäng att det kan komma både tidigt och sent! Tankarna lär ju snurra en del fram till ägglossning sen är det väl bara gå efter magkänsla, tror jag kommer ha svårt att låta bra när det väl är dags.
Jag förstår verkligen känslan att inte bry sig när man försökt länge, jag har som sagt själv varit där och vet hur det känns. Håller alla tummar att det blir ett plus för er snart, oavsett månad! <3 Jag är väldigt ödmjuk i mina tankar och vill inte på något sätt framstå som bortskämd eller att jag tar för givet att det är lätt att få barn. Vill bara poängtera det :)
Jag har varit lite ambivalent gentemot decemberbarn ska jag vara helt ärlig.
En av mina systrar fyller år på julafton, och det har hon inte tyckt varit speciellt kul. Så sim min cykel ser ut så kommer ju ett ev bf datum ligga runt julafton om det blir något denhär månaden vilket känns sådär. Har pratat med syrran om det faktiskt, för tänker att det inte är kul att dela den halvdag av födelsedag hon får (vi firar henne på förmiddagen på julafton) med en annan person. Hon har sagt att det är ok med henne, så därför kör vi på denna månad också. Ett bf datum är ju inte hugget i sten som några påpekat, min dotter tex. Kom 2 veckor tidigt.
Jag kommer bli jätteglad om det tar sig denna månaden, men kanske inte försöker riktigt lika hårt som andra månader heller.
Precis, egentligen är det kanske inte december i sig som får mig att fundera, utan mer en eventuell BF kring julafton eller mellandagarna, vilket det blir om man räknar från min ägglossning. Jag har en son född i början på december och det är verkligen okej. Kändes bara så himla typiskt att det inte blev något nu i mars så att jag skulle behöva fundera på detta.. :)
Men absolut har du rätt i att ett BF-datum inte är hugget i sten. Det kan hända mycket. Vill inte låta bortskämd eller naiv i detta heller utan jag är väldigt medveten om att man inte kan ta möjligheten att få barn för givet. Kämpade länge för vårt första barn. Ändå står jag här och klurar? :)
Rebeckae: kunde inte citera, fy vad jobbigt - jag förstår verkligen vad du menar... Åt du ppiller innan eller hade annat skydd? Sen jag tog ut min spiral har jag inte märkt av äl sekret heller, men har inte kört äl tester förens den här månaden heller, har bara "antagit" att jag haft äl..
Jag tänker att om du haft skydd i form av hormoner och nyligen slutat så kanske det tar ett tag för kroppen att komma tillbaka? Sen jag tog ut min spiral har min cykel vart oregelbunden vilket den aldrig varit tidigare..
Jag håller tummarna för oss den här månaden!
Halloj! Hoppar med här.
Fick missfall i v8 början på mars nu, till min förvåning dök ägglossningsflytningar upp nu 19 mars. Så jag bollar gärna lite om det!
Flytningarna har då pågått 19, 20, 21 och idag 22.
Vi hade sex natten till 20, hann inte igår 21, men hoppas på idag 22. Varit som "tjockast" flytning igår och idag, tror ni det är kört? Hoppas på att hinna idag men har en 1,5åring som vaknar en del. Men är väl mest ute efter lite hopp att denna ägglossning inte blir bortkastad.
Tar det sig inte så får det häl vara så, men vad tror ni. Är sex 19e och 22a tillräckligt om sekretet varat 19e-22a?
Och när brukar ägglossning ens ske när man har dessa flytningar? Är det igår/idag för att de varit som tjockast eller sker det strax efter?
Första barnet tog 1år, nästa graviditet 2 månader. Men glädjen blev ju kortvarig i och med missfallet. Så nu vill jag veta mer om ägglossningssekret!
Aldrig tempat eller tagit äl-stickor, det har inte känts som min grej tidigare.
Någon här som är bra på sekret? jag fick fast smiley i söndagskväll och myste till det då. Ägglossnningssmärtor igår då vi tyvärr inte fick till det. Vi tänkte skippa idag men såg att jag hade lite ägglossningsflyktning så kanske är det inte försent idag som jag trodde?
Em97, såg nu att du frågade om samma ämne som mig, visst är det klurigt att veta när och hur med flytningarna! Tänker att så länge det är de där klassiska ägglossnings/äggviteflytningar borde man väl vara fertil?