• Kanelkringla

Bim april 2022

Då kör vi igång en april-tråd för oss som inte plussade nu i mars! Får vi se om det blir en bebis innan året är slut;)

• Svar på tråden Bim april 2022
  • Limandax

Hakar på jag med! :)

1/4 Gurre94 (2e försöket, 1a barnet) 

1/4 Lollan1 (andra försöket efter MA, första barnet)
    1/4 MAKL (20:e försöket, 1:a barnet)
    3/4 Sockerbulle1 (3:e försöker efter X, 1a barnet)
    3/4 Etaj 40år (8:e försöket 2:a gemensamma barnet)
    3/4 kanelkringla 28 år (5e försöket, första barnet)
    5/4 Flisan1989 (3e försöket 1a barnet)
    5/4 Helenacsjöholm (18e försöker 2a barnet) 
    5/4 Fagelfri 33 år (7e försök, 2a barnet, 1a gemensamma)
    7/4 MommyA (9:e försöket efter missfall, 3:e barnet)
    7/4 ems1991, 30 år, (7:e försöket, 1:a barnet) 
    7/4 Em97, 24 år (1a försöket efter missfall, 2a barnet)
    8/4 Evelinagra1 (14e? Försöket, 1a barnet)
    9/4 Annemarit123 (6 försöket, 2 barnet)
    9/4 Rebeckae (2:a försöket, 1:a barnet)
    9/4 Laktrisens (3e försöket, 2:a barnet)
    11/4 Butembobaby (3e försöket 2a barnet, 2 mf i år.)
    13/4 llucille (2:a försöket, 3:e barnet)
    14/4 Sophiee92 (7:e försöket, 1:a barnet)
    14/4 Brallans 39 år, (2:a försöket, 2:a barnet)
    15/4 emzor1 (2:a försöket, 1:a barnet)
    15/4 Cinapuffen (2:a försöket, 3:e barnet, 1a för sambon)
    15/4 Tovikan (5:e forsoket, 2:a barnet)

15/4 Limandax (2:a försoket, 1:a barnet)

21/4 Emmfri90 31år (4e försöket, 1a barnet)

21/4 H0nd3ndär (2a försöket, 4e barnet)
    22/4 Fyrklöverns 33 år (11:e försöket, 1:a barnet)
    28/4 ida0 32 år, (andra försöket efter missfall)
    30/4 LJM91, 31 år (6:e försöket, 1:a barnet, haft ett tidigt missfall)
  • Idaj0

Jag är både ledsen, besviken och allt man kan känna just nu Foten i munnen. Jag hade verkligen trott att det tog sig i mars så känns sjukt drygt med mens nu. Jag har dessutom 2 nära som denna veckan berättat att de är gravida. Jag blev ju gravid på första försöket och tänkte yes jag har lika lätt att bli gravid fortfarande som för 12 år sen när jag blev gravid med dottern. Men nej det blev missfall i vecka 7. Väntade på ägglossning och trodde att det skulle ta sig direkt. Men det gjorde det inte och denna gången kommer jag jobba kväll när jag har ägglossning och är hemma väldigt sent och då sover mannen. Men får väl försöka få till det nån dag under äl iallafall . 

Fyrklöverns skrev 2022-03-27 21:14:45 följande:

Mensen kom som utlovat igår så då kör vi igen.. Någon mer som är lite less nu? Känner mig inte så ledsen eller besviken som förr utan börjar mest tröttna på nåt sätt. 

7/4 Em97, 24 år 
    (1a försöket efter missfall, 2a barnet)
  • Em97
    Första ägglossningen efter missfallet har troligtvis passerat (inte äl-testat, men otroligt tydligt äl-sekret). Jag tror vi fick till det tillräckligt, varannan eller var tredje dag. Om simmarna nu klarar sig upp till 5 dagar så är resten nu upp till dem och ägget. Hade troligtvis äl någon gång 20-23 mars, vilket ger bim runt 7 april?

Jag försöker vara positiv, känner mig ganska lugn i att vi gjort vad vi kan för att det ska gå. Tankarna kring att jag borde klivit in i v12 idag skaver. Skulle haft KUB några dagar efter jag nu har bim istället. Om jag snälla snälla snälla får plussa då så kanske dagen för KUB inte kommer kännas lika tuff.  Samtidigt låter ju en vårbebis 2023 väldigt mysigt också så jag försöker vara okej med vad som än händer nu.

Ja, mycket känslor här. Hur mår och känner ni andra nu när mars närmar sig slutet?
  • Emmfri90
    Em97 skrev 2022-03-28 18:48:48 följande:
    Första ägglossningen efter missfallet har troligtvis passerat (inte äl-testat, men otroligt tydligt äl-sekret). Jag tror vi fick till det tillräckligt, varannan eller var tredje dag. Om simmarna nu klarar sig upp till 5 dagar så är resten nu upp till dem och ägget. Hade troligtvis äl någon gång 20-23 mars, vilket ger bim runt 7 april?

Jag försöker vara positiv, känner mig ganska lugn i att vi gjort vad vi kan för att det ska gå. Tankarna kring att jag borde klivit in i v12 idag skaver. Skulle haft KUB några dagar efter jag nu har bim istället. Om jag snälla snälla snälla får plussa då så kanske dagen för KUB inte kommer kännas lika tuff.  Samtidigt låter ju en vårbebis 2023 väldigt mysigt också så jag försöker vara okej med vad som än händer nu.

Ja, mycket känslor här. Hur mår och känner ni andra nu när mars närmar sig slutet?
    Förstår att de känns tufft... håller tummarna att de lyckas denna gången:) 

Min mens är snart slut och jag har äl kring 7-9 april. De blir vårt fjärde försök, och även fast de inte är så många försök så känns de ändå jobbigt när de inte går så fort som jag trodde de skulle gå innan vi började med bebisverkstaden, många vänner som gått ut med graviditet nu i vinter och jag längtar så efter mitt plus..
  • Limandax
    Emzor1 skrev 2022-03-25 09:38:16 följande:

Jag måste bara tacka alla er tjejer för att ni skriver och delar med er, jag finner verkligen sån lugn i att veta att man inte är ensam när det gäller otålighet haha,

Sen känner jag mig samtidigt dum som bara är inne på andra försöket och är otålig ändå - men vad kan man säga? Vill man verkligen något så känns det verkligen som att tiden står stilla.

Jag vill även säga att jag är så sjukt imponerad av er tjejer som försökt en längre tid och ändå kämpar på, jag hoppas verkligen det går vägen för er den här månaden för jag är säker på att ni kommer bli så fantastiska mammor! (Givetvis hoppas jag att det går vägen för oss alla den här månaden)

Är också ?bara? inne på andra försöket men är också såå otålig. Tog alldeles för många graviditetstest förra omgången ???? Ser att vi har BIM samma dag. Spännande att följas åt! 
  • Em97
    Emmfri90 skrev 2022-03-28 20:45:42 följande:
    Förstår att de känns tufft... håller tummarna att de lyckas denna gången:) 

Min mens är snart slut och jag har äl kring 7-9 april. De blir vårt fjärde försök, och även fast de inte är så många försök så känns de ändå jobbigt när de inte går så fort som jag trodde de skulle gå innan vi började med bebisverkstaden, många vänner som gått ut med graviditet nu i vinter och jag längtar så efter mitt plus..
    Tack!
    Sonen tog 10mån, graviditeten som slutade i missfall tog 2mån. Vi trodde det skulle ta typ 10mån igen, så blev positivt överraskade när det tog sig på bara 2 försök. Men var ju tydligen för bra för att vara sant också, så får se hur länge det dröjer nu efter mf.

Med första tyckte jag det kändes lagom lugnt i 6mån typ (samtidigt som jag längtade såklart) sen började jag bli lite nojig varje mens och trodde nåt skulle vara fel. Men väntan va väl värt det när vi fick vår skatt november 2020.

Känner igen detdär med många andra runtom. Är 3 i min klass som har bf runt samtidigt i höst, jag skulle ha varit den fjärde. Kommer nog svida ett tag tror jag..

Men, håller tummarna för oss alla nu för härliga decemberbarn ?
  • Em97

Som gick i min klass, går inte i skolan längre hehe.
    Och ? Skulle vara ett Hjärta

• Kiiwii
    Fyrklöverns skrev 2022-03-27 21:14:45 följande:

Mensen kom som utlovat igår så då kör vi igen.. Någon mer som är lite less nu? Känner mig inte så ledsen eller besviken som förr utan börjar mest tröttna på nåt sätt. 

7/4 Em97, 24 år 
    (1a försöket efter missfall, 2a barnet)
    Jag med är less. Inte ledsen och uppgiven, jag har ju mina två barn och kommer vara nöjd ändå om det inte blir fler <3 Men känner mig less på att det inte blir nåt som jag trodde. Trodde verkligen jag skulle blir gravid kring årsskiftet eller så men kroppen funkar ju inte alls som före hormonspiralen så det är klart det tar tid. Jag hade som planerat att få vara hemma med bebis snart då jag är så less på jobbet och tänkte byta jobb sen. Nu blir det inte alls som jag tänkt och det kan jag känna mig lite ledsen över ibland. Nu byter jag jobb ändå ganska snart och kanske inte hinner jobba så länge, haha. Jag hoppas det även fast det inte heller är optimalt ;). 

Näää, kom igen kroppen, klart vi alla måste få plus snart :)
  • Elliot1

Godmorgon! 

Någon i tråden som har erfarenhet av RFSU ägglossningstest? 

Jag har knappt använt ÄL-test, vid min första graviditet tog jag ett test och det råkade vara superpositivt på en gång så blev inga fler tester. Denna cykel ville jag testa då min mens kom tidigt i mars och jag vill kolla hur denna cykel ter sig.. 

Men jag blir mest förvirrad, jag är bara på dag 10 men började testa dagen efter mensen tog slut för att vara säker på att inte missa. Fått helt blanka tester lördag och söndag, igår kväll såg jag ett supersvagt streck så tänkte att det skulle komma en stegring. Fick lite ÄL-flytningar innan jag la mig igår men inte så mycket. Men nu på morgonen helt blankt igen? Verkligen inte ens en skugga. 

Kan jag ha missat peaken, bara under de timmar jag sov? Eller är testerna inte alls bra? 

Det här är anledningen till att jag inte testar, blir så
    förvirrad!! :) 

Svar på tråden Bim april 2022