Bim april 2022
Då kör vi igång en april-tråd för oss som inte plussade nu i mars! Får vi se om det blir en bebis innan året är slut;)
Då kör vi igång en april-tråd för oss som inte plussade nu i mars! Får vi se om det blir en bebis innan året är slut;)
Vad tråkigt att det inte gick för er! Vi får hoppas på decemberbebisar. Denna månad tänkte jag prova apiforce (bidrottninggele) och se om jag kan få en jämnare cykel, ägglossningstest som visst 4 mest fertila dagar istället för 2 och sedan förstås att försöka att inte stressa för mycket.
kommer ni göra något annorlunda denna månad?
Vad tråkigt att det inte gick för er! Vi får hoppas på decemberbebisar. Denna månad tänkte jag prova apiforce (bidrottninggele) och se om jag kan få en jämnare cykel, ägglossningstest som visst 4 mest fertila dagar istället för 2 och sedan förstås att försöka att inte stressa för mycket.
kommer ni göra något annorlunda denna månad?
Jag hoppar in från marstråden
Glömde skriva, bim 9 april
Behöver eran hjälp, vet inte om det är jag som är trög haha eller fattar jag rätt?? sahlgrenska har för någon månad sen tagit emot min remiss för behandling och var lite intresserad av väntetiden och när jag googlar kommer detta upp? Menar dom att väntetiden för mig som är nu och ska påbörja utredning/behandling är 3 månader?

Hej!
hoppar in i den här tråden. var på kvinnokliniken förra veckan och fick veta att jag har en myom i livmodern. Den påverkar mina möjligheter att bli gravid så den ska opereras bort på onsdag (16 mars).
Förhoppningvis påverkar inte operationen ägglossningen som är den 26 mars och att jag slutat blöda från operationen fram tills ägglossningen. Man måste ju undvika sex så länge man blöder.
Känns så skönt att jag får bort myomet och jag hoppas verkligen allt går bra. kanske blir april vår månad :)
1/4 Lollan1 (andra försöket efter MA, första barnet)
3/4 Etaj 40år (8:e försöket 2:a gemensamma barnet)
3/4 kanelkringla 28 år (5e försöket, första barnet)
5/4 Flisan1989 (3e försöket 1a barnet)
5/4 Fagelfri 33 år (7e försök, 2a barnet, 1a gemensamma)
7/4 MommyA (9:e försöket efter missfall, 3:e barnet)
8/4 Evelinagra1 (14e? Försöket, 1a barnet)
9/4 Annemarit123 (6 försöket, 2 barnet)
Hoppar in här jag med även fast hoppet och tron om att det här försöket blir nått annat än alla dom andra har sinat.
1/4 Lollan1 (andra försöket efter MA, första barnet)
1/4 MAKL (20:e försöket, 1:a barnet)
3/4 Etaj 40år (8:e försöket 2:a gemensamma barnet)
5/4 Flisan1989 (3e försöket 1a barnet)
5/4 Fagelfri 33 år (7e försök, 2a barnet, 1a gemensamma)
7/4 MommyA (9:e försöket efter missfall, 3:e barnet)
8/4 Evelinagra1 (14e? Försöket, 1a barnet)
9/4 Annemarit123 (6 försöket, 2 barnet)
9/4 Rebeckae (2:a försöket, 1:a barnet)
Evelinagra1: Är det remiss för en fertilitetsutredning eller remiss för IVF du väntar på? Jag tolkar texten som att dom som ska börja med IVF, vare sig det är första omgången eller en helt ny omgång med äggplock inkluderat som den 3 månaders väntetiden gäller för. Det kan ju vara annan väntetid om man bara ska göra en utredning. Det är iaf så jag tolkar den texten men det kanske kan vara fel.
Evelinagra1: Är det remiss för en fertilitetsutredning eller remiss för IVF du väntar på? Jag tolkar texten som att dom som ska börja med IVF, vare sig det är första omgången eller en helt ny omgång med äggplock inkluderat som den 3 månaders väntetiden gäller för. Det kan ju vara annan väntetid om man bara ska göra en utredning. Det är iaf så jag tolkar den texten men det kanske kan vara fel.