• Kanelkringla

Bim april 2022

Då kör vi igång en april-tråd för oss som inte plussade nu i mars! Får vi se om det blir en bebis innan året är slut;)

• Svar på tråden Bim april 2022
  • flisan1989

Vad tråkigt att det inte gick för er! Vi får hoppas på decemberbebisar. Denna månad tänkte jag prova apiforce (bidrottninggele) och se om jag kan få en jämnare cykel, ägglossningstest som visst 4 mest fertila dagar istället för 2 och sedan förstås att försöka att inte stressa för mycket. 

kommer ni göra något annorlunda denna månad?

• evelinagra1
    flisan1989 skrev 2022-03-10 10:05:33 följande:

Vad tråkigt att det inte gick för er! Vi får hoppas på decemberbebisar. Denna månad tänkte jag prova apiforce (bidrottninggele) och se om jag kan få en jämnare cykel, ägglossningstest som visst 4 mest fertila dagar istället för 2 och sedan förstås att försöka att inte stressa för mycket. 

kommer ni göra något annorlunda denna månad?

Körde med apiforce denna månaden en märkte ingen skillnad så ska nog inte göra något speciellt denna månaden, ligger hemma med corona nu så tar bisolvon så kanske att jag tar det några dagar extra :) 
  • flisan1989
    evelinagra1 skrev 2022-03-10 10:31:58 följande:
    Körde med apiforce denna månaden en märkte ingen skillnad så ska nog inte göra något speciellt denna månaden, ligger hemma med corona nu så tar bisolvon så kanske att jag tar det några dagar extra :) 
    Spännande! har också bisolvson hemma så du får göra ett försök med det så kan jag köra det nästa månad om det inte tar sig!
  • Rebeckae

Jag hoppar in från marstråden

Första barnet, försök nr 2

Fick min mens idag, flera dar för tidigt. Den har varit regelbunden i flera månader och nu när man börjar försöka så spökar den.. 
  • evelinagra1

Behöver eran hjälp, vet inte om det är jag som är trög haha eller fattar jag rätt?? sahlgrenska har för någon månad sen tagit emot min remiss för behandling och var lite intresserad av väntetiden och när jag googlar kommer detta upp? Menar dom att väntetiden för mig som är nu och ska påbörja utredning/behandling är 3 månader? 

• Annemarit123

Hej! 

hoppar in i den här tråden. var på kvinnokliniken förra veckan och fick veta att jag har en myom i livmodern. Den påverkar mina möjligheter att bli gravid så den ska opereras bort på onsdag (16 mars).
    Förhoppningvis påverkar inte operationen ägglossningen som är den 26 mars och att jag slutat blöda från operationen fram tills ägglossningen. Man måste ju undvika sex så länge man blöder.
    Känns så skönt att jag får bort myomet och jag hoppas verkligen allt går bra. kanske blir april vår månad :)

1/4 Lollan1 (andra försöket efter MA, första barnet)

3/4 Etaj 40år (8:e försöket 2:a gemensamma barnet)

3/4 kanelkringla 28 år (5e försöket, första barnet) 

5/4 Flisan1989 (3e försöket 1a barnet)

5/4 Fagelfri 33 år (7e försök, 2a barnet, 1a gemensamma)

7/4 MommyA (9:e försöket efter missfall, 3:e barnet) 

8/4 Evelinagra1 (14e? Försöket, 1a barnet)

9/4 Annemarit123 (6 försöket, 2 barnet)

• MAKL

Hoppar in här jag med även fast hoppet och tron om att det här försöket blir nått annat än alla dom andra har sinat. 

1/4 Lollan1 (andra försöket efter MA, första barnet)
    1/4 MAKL (20:e försöket, 1:a barnet)
    3/4 Etaj 40år (8:e försöket 2:a gemensamma barnet)

3/4 kanelkringla 28 år (5e försöket, första barnet) 

5/4 Flisan1989 (3e försöket 1a barnet)

5/4 Fagelfri 33 år (7e försök, 2a barnet, 1a gemensamma)

7/4 MommyA (9:e försöket efter missfall, 3:e barnet) 

8/4 Evelinagra1 (14e? Försöket, 1a barnet)

9/4 Annemarit123 (6 försöket, 2 barnet)
    9/4 Rebeckae (2:a försöket, 1:a barnet)

• MAKL

Evelinagra1: Är det remiss för en fertilitetsutredning eller remiss för IVF du väntar på? Jag tolkar texten som att dom som ska börja med IVF, vare sig det är första omgången eller en helt ny omgång med äggplock inkluderat som den 3 månaders väntetiden gäller för. Det kan ju vara annan väntetid om man bara ska göra en utredning. Det är iaf så jag tolkar den texten men det kanske kan vara fel.

• evelinagra1
    MAKL skrev 2022-03-10 21:28:32 följande:

Evelinagra1: Är det remiss för en fertilitetsutredning eller remiss för IVF du väntar på? Jag tolkar texten som att dom som ska börja med IVF, vare sig det är första omgången eller en helt ny omgång med äggplock inkluderat som den 3 månaders väntetiden gäller för. Det kan ju vara annan väntetid om man bara ska göra en utredning. Det är iaf så jag tolkar den texten men det kanske kan vara fel.

Jag har gjort utredning på annan klinik och när dom sa att dom skulle skicka remiss så skrev läkaren att hon skicka remiss för vidare utredning och eventuell behandling
Svar på tråden Bim april 2022