• Kanelkringla

Bim april 2022

Då kör vi igång en april-tråd för oss som inte plussade nu i mars! Får vi se om det blir en bebis innan året är slut;)

• Svar på tråden Bim april 2022
  • MAKL
    evelinagra1 skrev 2022-03-10 21:38:55 följande:
    Jag har gjort utredning på annan klinik och när dom sa att dom skulle skicka remiss så skrev läkaren att hon skicka remiss för vidare utredning och eventuell behandling
    Ok, ja då kanske den tiden stämmer för dig också. Väntan kan ju göra en galen när man vet att en remiss är skickad men inte fått något svar än. Du kanske kan ringa till dom och fråga hur det ser ut så får du ett mer tydligt svar Glad
  • evelinagra1
    MAKL skrev 2022-03-11 06:51:10 följande:
    Ok, ja då kanske den tiden stämmer för dig också. Väntan kan ju göra en galen när man vet att en remiss är skickad men inte fått något svar än. Du kanske kan ringa till dom och fråga hur det ser ut så får du ett mer tydligt svar Glad

jag skickade till dom på 1177 och fick svar att det var 10 månaders väntetid just nu..

• MAKL

Evelinagra1: Usch då vilken lång väntetid Rynkar på näsan Hoppas det går mycket fortare eller ännu bättre att du plussat innan dess och att du inte behöver den behandlingen. 

• MAKL
    Rebeckae skrev 2022-03-11 09:18:03 följande:

Jag vetinte vad jag ska göra annorlunda?? Funkar bidrottninggele?

Du behöver säkert inte göra något annorlunda. Jag såg att du bara är på försök nummer två och snittet på hur lång tid det tar att bli gravid är ca 7 månader. Det är dock inte ovanligt att det tar upp mot ett år innan man blir gravid så ge det lite tid och ändra inte massa saker nu när du precis har börjat försöka. 
    För vissa kan det kanske funka med bidrottninggele men det är ju ingen mirakelkur och funkar därför inte för alla. Ät näringsrik mat och motionera i lagom mängd är väl det rådet som ges överallt och jag tror det är det ända man behöver göra förutsatt man man inte har några andra problem som tex utebliven ägglossning osv Glad Ditt plus kommer snart ska du se {#emotions_dlg.flower}
  • Rebeckae
    MAKL skrev 2022-03-11 09:53:00 följande:
    Du behöver säkert inte göra något annorlunda. Jag såg att du bara är på försök nummer två och snittet på hur lång tid det tar att bli gravid är ca 7 månader. Det är dock inte ovanligt att det tar upp mot ett år innan man blir gravid så ge det lite tid och ändra inte massa saker nu när du precis har börjat försöka. 
    För vissa kan det kanske funka med bidrottninggele men det är ju ingen mirakelkur och funkar därför inte för alla. Ät näringsrik mat och motionera i lagom mängd är väl det rådet som ges överallt och jag tror det är det ända man behöver göra förutsatt man man inte har några andra problem som tex utebliven ägglossning osv Glad Ditt plus kommer snart ska du se {#emotions_dlg.flower}
    Jo jag vet att det tar tid, men någon frågade om vi skulle göra något annorlunda denna cykeln, det var det jag svarade på =) 
    Äter bra mat och har ett rörligt jobb. Slutade med koffein förra sommaren. Dricker knappt alkohol. 

Fick ingen stegring på ältest i februari 
    Så konstigt, nojig att något är fel.
    För testade äl i Jan och likadant där. Fick inte ens svagt streck nån gång. I februari fick jag en dag. 
    Cykeln har varit som en klocka i flera månader och nu är den inte det när man ska börja försöka såklart. 
  • MAKL
    Rebeckae skrev 2022-03-11 12:53:28 följande:
    Jo jag vet att det tar tid, men någon frågade om vi skulle göra något annorlunda denna cykeln, det var det jag svarade på =) 
    Äter bra mat och har ett rörligt jobb. Slutade med koffein förra sommaren. Dricker knappt alkohol. 

Fick ingen stegring på ältest i februari 
    Så konstigt, nojig att något är fel.
    För testade äl i Jan och likadant där. Fick inte ens svagt streck nån gång. I februari fick jag en dag. 
    Cykeln har varit som en klocka i flera månader och nu är den inte det när man ska börja försöka såklart. 
    Jaha ber om ursäkt att jag missade det Glad
    Det var ju lite konstigt det med äl testen. Tempar du så att du kan bekräfta att du har ägglossning?
  • HelenaCsjöholm

Hej!

Jag har varit inne på så många Bim-trådar i mina dagar men tänkte att jag skulle börja vara aktiv nu. Så många ggr man velat svara och berätta att man känner precis likadant osv. Så nu tar jag tag i saken :)

Jag fyller 33 i år och har en dotter som föddes 2019 och 2020 i september/oktober började vi försöka att bli gravida igen. Än idag försöker vi. Det tog 11 månader att bli gravid med min dotter så jag hade inte förväntningar på att det skulle gå fortare denna gången. När man redan har barn är det inte det enklaste att få till det vissa månader beroende på när man har ägglossning. Jag jobbar ju inte samma tider varje vecka.Men man försöker ju allt man kan ändå. Igår fick jag missfall och det var ett tidigt sådant. 4 dagar efter bim kom "den" ut. Jag var beredd på det då testen allt blev svagare och svagare. Jag tänker såhär att det hade en mening och det var bara inte riktigt vår tur än. Kanske blir det en decemberbebis istället. Det jag började med förra ägglossningen var att följa min cykel till punkt och pricka. Lägga in så mkt info som möjligt för att lära känna min kropp. Jag har märkt att min ägglossning flyttats bak ca 3 dagar så istället för att ha dag 16-18 har jag nu dag 12-14. Kanske varför det inte fungerat tidigare. Har inte tagit test varje cykel utan känner av den rätt tydligt men inte tillräckligt tydligen. Men det gjorde också att jag lyckades bli gravid igen och vi får se när det händer nästa gång och hoppas då att den vill stanna.

Ni som orkade läsa, tack! Haha

Jag vet knappt hur man svarar här i tråden och vågar inte ge mig in på hur jag lägger in mig i listan för att inte riskera radera alla namnen. Vill någon hjälpa mig lägga in?

Bim 5/4 försök 18 andra barnet

• evelinagra1

Hej på er, jag har de senaste månaderna inte fått positivt äl test förrän CD 18-20 de senaste månaderna är det någon som vet om det kan göra det svårare att bli gravid om man har sen ägglossning?

• HelenaCsjöholm
    evelinagra1 skrev 2022-03-11 21:44:42 följande:

Hej på er, jag har de senaste månaderna inte fått positivt äl test förrän CD 18-20 de senaste månaderna är det någon som vet om det kan göra det svårare att bli gravid om man har sen ägglossning?

Skulle inte tro att det gör det svårare utan nästan tvärtom. Äggen har väl längre tid att mogna ju längre de får sitta? är din cykel densamma i övrigt eller den har blivit längre? 
Svar på tråden Bim april 2022