• Kanelkringla

Bim april 2022

Då kör vi igång en april-tråd för oss som inte plussade nu i mars! Får vi se om det blir en bebis innan året är slut;)

• Svar på tråden Bim april 2022
  • Elina22

Har så oregelbunden mens att jag inte ens vet riktigt när bim är. Enligt appen är den 2 dagar sen, men varierar så mycket..
    men vad tror ni om denna test? Tror att det är runt äl +11
  • eae95
    Elina22 skrev 2022-04-05 16:46:22 följande:
    //

Har så oregelbunden mens att jag inte ens vet riktigt när bim är. Enligt appen är den 2 dagar sen, men varierar så mycket..

Jag ser defintivt något där! 

• Kiiwii
    Elina22 skrev 2022-04-05 16:46:22 följande:
    //

Jag ser :D
  • Ma123li

Hej!
    Jag har fyra dagar till bim men tog en vanlig RFSU-sticka idag, den visa snabbt ett relativt tydligt streck. Jag trodde inte på det eftersom jag inte har symptom och tog därför ett test till, det blev samma resultat (bild bifogad). Jag köpte ett vanligt clearblue (2-pack), men dessvärre kom inget kontrollstreck och knappt något streck i svarsrutan (det vill säga inte giltigt antar jag). Så himla typiskt! Jag tog även en RFSU-sticka till i samma urin och fick ett svagt streck. Inte lika tydligt som tidigare idag dock. Går det att lita på de två testen som jag tog tidigare idag? jag har hört att RFSU kan vara missvisande. Jag ska ta min andra sticka från clearblue imorgon tänker jag och då hoppas jag verkligen att den fungerar!
  • Em97
    Ma123li skrev 2022-04-05 21:56:22 följande:
    Hej!
    Jag har fyra dagar till bim men tog en vanlig RFSU-sticka idag, den visa snabbt ett relativt tydligt streck. Jag trodde inte på det eftersom jag inte har symptom och tog därför ett test till, det blev samma resultat (bild bifogad). Jag köpte ett vanligt clearblue (2-pack), men dessvärre kom inget kontrollstreck och knappt något streck i svarsrutan (det vill säga inte giltigt antar jag). Så himla typiskt! Jag tog även en RFSU-sticka till i samma urin och fick ett svagt streck. Inte lika tydligt som tidigare idag dock. Går det att lita på de två testen som jag tog tidigare idag? jag har hört att RFSU kan vara missvisande. Jag ska ta min andra sticka från clearblue imorgon tänker jag och då hoppas jag verkligen att den fungerar!
    Jag skulle lita på de! Jag plussade med såna senaste graviditeten :) 
  • ems1991

Jag har fått mens idag, denna gången kom den en dag för tidigt :/ Bara att bryta ihop och göra ett nytt försök på nummer 8 då. Kan dock inte bestämma mig om jag ska börja äta bidrottninggele idag eller avvakta :/

• evelinagra1
    ems1991 skrev 2022-04-06 15:06:13 följande:

Jag har fått mens idag, denna gången kom den en dag för tidigt :/ Bara att bryta ihop och göra ett nytt försök på nummer 8 då. Kan dock inte bestämma mig om jag ska börja äta bidrottninggele idag eller avvakta :/

kram <3 troligtvis kommer min mens imorgon :(

• Kiiwii
    ems1991 skrev 2022-04-06 15:06:13 följande:

Så tråkigt :( Man måste få bryta ihop en stund för att orka komma tillbaka... kämpa på!
  • ems1991

Jag förstår verkligen inte varför det inte går. Jag tar ägglossningstest som ger utslag samma dagar i varje cykel och ändå går det inte. Jag har tom nästan slutat dricka kaffe för jag tänker att det går nog lättare om man får i sig mindre koffein. Och mitt älskade cola zero köper jag numera koffeinfritt. Men det verkar ju inte göra någon skillnad. För att inte tala om hur sjukt sugen jag är på ett glas vin, men har ju inte vågat ta något glas på flera månader ifall man är gravid. Vet verkligen inte hur man ska leva :/ Lever ni på som vanligt eller hur lever ni? <3 

Svar på tråden Bim april 2022