• Kanelkringla

Bim april 2022

Då kör vi igång en april-tråd för oss som inte plussade nu i mars! Får vi se om det blir en bebis innan året är slut;)

• Svar på tråden Bim april 2022
  • Emzor1
    Kiiwii skrev 2022-04-08 06:18:09 följande:
    Nä, detta är riktiga mensen, blodbad här. Blödningarna jag hade för två veckor sedan vettetusan vad det var för nåt. Jamen då börjar jag om och är på cd 2 idag. Känns skönt med en vanlig mens och en nystart nu faktiskt.
    Jaha okej.. jag håller tummarna att det blir din tur nästa gång! 
  • Drömmenomstort

Min mens blev försenad 2 dagar så nu hamnar ägglossning exakt den helgen jag är borta om två veckor. 

Finns det något värde i att försöka ändå eller är det bättre att hoppa denna månaden för att vila hjärnan från allt testande och köra nästa? Jag kommer köra ägglossningssitumlerande samtidigt nämligen och det är dumt att slösa tabletter om försöket inte blir ordentligt 

Blir försök 25 för mig så känns knappt som det finns någon mening längre iallafall...

• Hopsanhejsan

min temp höjdes nu från 36,5 till 37,4 o har bim imorgon. den har gått lite upp o ner men brukar väll ändå sjunka innan mens?

• Brallans
    Hopsanhejsan skrev 2022-04-08 17:18:17 följande:

min temp höjdes nu från 36,5 till 37,4 o har bim imorgon. den har gått lite upp o ner men brukar väll ändå sjunka innan mens?

det låter ju väldigt lovande, min sjunker alltid dagen innan  alt samma dag men den har aldrig höjts dagen innan förutom när jag var gravid dvs :) 

håller tummarna för dig! 

• Fyrklöverns
    Kiiwii skrev 2022-04-07 11:22:07 följande:
    Är på försök 6 tror jag... har ju haft en del glesa cykler nu på slutet. Håller på att göra ett omtag nu med att skippa socker och gluten igen då det är det enda som ger mig en normal menscykel för tillfället. Ska söka hjälp privat sedan men tänkte testa ett tag till på egen hand. Byter jobb och känner att det inte gör något om jag inte blir gravid än på ett tag så jag hinner jobba lite på nya jobbet, men vill förstås bli gravid och hoppas :)
    Skönt med en nystart på jobb! :) Få lite annat att tänka på under tiden man försöker. Hoppas att ni lyckas spontant nu och inte ens hinner söka hjälp. Spännande att se om cykeln blir bättre med koständringarna. Jobbigt att aldrig veta var man är i cykeln, såg längre ner att du börjat blöda ordentligt. Aja nu vet du iaf att äl borde komma om ca 2 v :) 
    själv har jag precis passerat äl, den kom lite tidigare än väntat.
  • Fyrklöverns
    evelinagra1 skrev 2022-04-07 15:51:45 följande:

men va jobbigt :(
    min mens har dragit igång och har sån fruktansvärd mensvärk.. men för första gången känner jag mig inte ledsen för att mensen kom utan känner mer att ja jag blir inte förvånad sorgligt nog..

Fasiken också :( 
    Jag känner som du nuförtiden, inte alls förvånad längre. Inga känslor längre kring det ens. Denna månaden har jag knappt haft sexlust. Förklarade för min partner att det är eftersom sex känns som ett misslyckande numer. Inte nog med att man inte kan få barn, utan hela njutningen med sexlivet är som bortblåst. 

Nu har äl i varje fall passerat och ikväll unnade jag mig både mögelost och ett glas rött. Ingen poäng att leva som att man vore gravid månad efter månad.

• AlexSthlm

Hej alla!
    jag hade inte tänkt gå med i någon tråd men närmar mig nu bim och börjar känna att det skulle vara skönt att ventilera med någon som inte känner mig.
    Vi är på försök nr 20 nu, har en dotter på 3 år sedan tidigare som vi ville ge ett syskon ganska tätt men så blev det uppenbarligen inte, nu hoppas vi att hon får ett syskon nånsin istället.

Är idag på äl+11 och testade negativt nu på morgonen. Har massor av symtom men det är nog bara önsketänkande haha.

• AlexSthlm
    1/4 Gurre94 (2e försöket, 1a barnet)
    1/4 Lollan1 (andra försöket efter MA, första barnet)
    3/4 Etaj 40år (8:e försöket 2:a gemensamma barnet)
    3/4 kanelkringla 28 år (5e försöket, första barnet)
    5/4 Helenacsjöholm (18e försöker 2a barnet) 
    5/4 Fagelfri 33 år (7e försök, 2a barnet, 1a gemensamma)
    6/4 Drömmenomstort 33 år (24e försöket, MF aug 2020 och feb 2022, 1a barnet) 
    7/4 MommyA (9:e försöket efter missfall, 3:e barnet)
    7/4 ems1991, 30 år, (7:e försöket, 1:a barnet) 
    7/4 Em97, 24 år (1a försöket efter missfall, 2a barnet)
    8/4 Evelinagra1 (14e? Försöket, 1a barnet)
    9/4 Annemarit123 (6 försöket, 2 barnet)
    9/4 Rebeckae (2:a försöket, 1:a barnet)
    11/4 Butembobaby (3e försöket 2a barnet, 2 mf i år.)
    12/4 AlexSthlm (20:e försöket, 2:a barnet)
    13/4 llucille (2:a försöket, 3:e barnet)
    14/4 Sophiee92 (7:e försöket, 1:a barnet)
    14/4 Brallans 39 år, (2:a försöket, 2:a barnet)
    15/4 emzor1 (2:a försöket, 1:a barnet)
    15/4 Cinapuffen (2:a försöket, 3:e barnet, 1a för sambon)
    15/4 Tovikan (5:e forsoket, 2:a barnet)
    15/4 Limandax (2:a försoket, 1:a barnet)
    15/4 Laktrisens (3e försöket, 2:a barnet)
    21/4 Emmfri90 31år (4e försöket, 1a barnet)
    21/4 H0nd3ndär (2a försöket, 4e barnet)
    22/4 Fyrklöverns 33 år (11:e försöket, 1:a barnet)
    28/4 ida0 32 år, (andra försöket efter missfall)
    29/4 Flisan1989 32 år (4e försöket 1a barnet)
    29/4 MAKL (21:a försöket, 1:a barnet)
    29/4 Sockerbulle1 (4:e försöket efter X, 1a barnet)
    30/4 LJM91, 31 år (6:e försöket, 1:a barnet, haft ett tidigt missfall) 
  • Klara1997

6 dagar efter mitt plus och nu blöder jag ????
    det är väl troligen MF
    hoppas det går bättre för er andra iaf 
    kram

Svar på tråden Bim april 2022