• Kanelkringla

Bim april 2022

Då kör vi igång en april-tråd för oss som inte plussade nu i mars! Får vi se om det blir en bebis innan året är slut;)

• Svar på tråden Bim april 2022
  • Emzor1

Ma123li: det där tycker jag ser ut som ett tydligt positivt och hade definitivt litat på det! STORT GRATTIS!!! 

• Emzor1
    ems1991 skrev 2022-04-06 16:31:24 följande:

Jag förstår verkligen inte varför det inte går. Jag tar ägglossningstest som ger utslag samma dagar i varje cykel och ändå går det inte. Jag har tom nästan slutat dricka kaffe för jag tänker att det går nog lättare om man får i sig mindre koffein. Och mitt älskade cola zero köper jag numera koffeinfritt. Men det verkar ju inte göra någon skillnad. För att inte tala om hur sjukt sugen jag är på ett glas vin, men har ju inte vågat ta något glas på flera månader ifall man är gravid. Vet verkligen inte hur man ska leva :/ Lever ni på som vanligt eller hur lever ni? <3 

Jag lever precis som vanligt, jag tar ett glas vin på helgen om jag vill ha det, jag dricker mitt kaffe och äter brieost om jag vill det. dagen då jag plussar kommer jag givetvis lägga ner det, men jag är inställd på att det säkert tar ett tag tills jag får se ett plus på stickan så att gå runt i flera månader och undvika saker för att jag kanske kan vara gravid känns inte värt för mig.. 

Jag har inte försökt speciellt länge så jag kan inte sätta mig in i din situation, jag vet inte heller vad jag kan säga för att få dig att må bättre.. jag hoppas verkligen att du får se ett plus snart, för det är du verkligen värd <3
  • ems1991
    Emzor1 skrev 2022-04-06 16:58:02 följande:
    Jag lever precis som vanligt, jag tar ett glas vin på helgen om jag vill ha det, jag dricker mitt kaffe och äter brieost om jag vill det. dagen då jag plussar kommer jag givetvis lägga ner det, men jag är inställd på att det säkert tar ett tag tills jag får se ett plus på stickan så att gå runt i flera månader och undvika saker för att jag kanske kan vara gravid känns inte värt för mig.. 

Jag har inte försökt speciellt länge så jag kan inte sätta mig in i din situation, jag vet inte heller vad jag kan säga för att få dig att må bättre.. jag hoppas verkligen att du får se ett plus snart, för det är du verkligen värd <3
    Tack för dina fina ord! Egentligen tycker jag lika som du att leva som vanligt tills man plussat vore nog bäst. På fredag ska jag unna mig något glas vin till fredagsmyset. Jag känner att det är ju egentligen då jag slappnar av som mest när jag fortsätter att leva som vanligt. Under dessa månader som jag har undvikit kaffe och vin bara för att jag tänker på att bli gravid hela tiden får mig inte att slappna av direkt. Hoppas vi får vårt plus snart allihop <3 
  • Drömmenomstort
    ems1991 skrev 2022-04-06 15:06:13 följande:

Jag har fått mens idag, denna gången kom den en dag för tidigt :/ Bara att bryta ihop och göra ett nytt försök på nummer 8 då. Kan dock inte bestämma mig om jag ska börja äta bidrottninggele idag eller avvakta :/

Min kom också idag.. Försök nr 24...
    Har bidrottninggele hemma. Men har inte läst på någonting om det. 

Jag tänkte börja läsa på om hur jag ska äta och vara för att optimera allting. Jag har både endometrios och för högt bmi med även om det inte är skyhögt. Allt jag kan komma ner är ju bra och jag vill definitivt under 30 iallafall. Helst under 28.

Fertilitet och viktnedgång har tydligen stort samband. Men jag har ju mycket annat emot mig också och snart är jag för gammal. 
  • Emzor1

Ems1991: Jag förstår dig, det är lockande att lägga allt på paus för man vill så gärna att det ska gå fort! Det är inte heller så himla lätt att "bara slappna av" för då hade man givetvis gjort det.. 
    Jag tycker helt klart att du ska unna dig ett glas vin på fredag om du önskar det, och precis som du så hoppas jag att vi alla får plus i april!

• Fagelfri

Jag fick också min mens idag. Så besviken och trött på detta. Tänk om vi inte kan få barn liksom? :/ men ska inte klaga fö många av er har det kämpigare <3 hoppas det blir många april-plus för er! Vi andra ses i maj-tråden.

• Kiiwii

Jag lever ganska som vanligt. Blev gravid tre gånger förut när vi ville ha barn och levde som vanligt då så jag tror inte allt för mkt på att begränsa sig en massa med kosten. Sedan mår ju alla bra av att leva rätt hälsosamt men jag dricker vin, kaffe, äter det jag vill och slutar med sånt som inte är bra att äta och dricka den dagen jag får veta att jag är gravid :)

Självklart kan man ju testa dra ner på kaffet, socker och annat som är mindre bra att inta för fertiliteten men om man inte får resultat av det tänker jag att man likagärna kan få dricka nåt glas vin emellanåt och dricka sin kopp kaffe osv. 

För min egen del så får jag tydligare ÄL och kortare mer regelbunden cykel av att skippa gluten och socker. Går jag ner lite i vikt blir hormonbalansen på en gång mkt bättre. Just mina hormoner verkar väldigt känsliga för vikt och kost som höjer inflammation i kroppen.

Det är ju olika vad som kan funka, men fertiliteten generellt brukar bli högre om man som överviktig går ner lite, behöver inte ens var mkt, kan räcka med 5-10 kg. Just för mig gör det stor skillnad men kanske inte för en annan. 

Sen kan man ju ha alla de bästa förutsättningarna och vara fullt fertil och ändå tar det lång tid, mkt ska klaffa. De små liven är verkligen små mirakel.

Kämpa på. 

• Fyrklöverns
    ems1991 skrev 2022-04-06 16:31:24 följande:

Jag förstår verkligen inte varför det inte går. Jag tar ägglossningstest som ger utslag samma dagar i varje cykel och ändå går det inte. Jag har tom nästan slutat dricka kaffe för jag tänker att det går nog lättare om man får i sig mindre koffein. Och mitt älskade cola zero köper jag numera koffeinfritt. Men det verkar ju inte göra någon skillnad. För att inte tala om hur sjukt sugen jag är på ett glas vin, men har ju inte vågat ta något glas på flera månader ifall man är gravid. Vet verkligen inte hur man ska leva :/ Lever ni på som vanligt eller hur lever ni? <3 

Jag undrar precis samma sak, varför går det inte? Ägglossningen är där varje månad, mensen är som en klocka..jag är normalviktig, tränar, äter vitaminer..dragit ner på kaffe och alkohol. I några månader körde jag helt utan alkohol då jag läst att även måttliga mängder påverkar, men det gjorde ingen skillnad och jag tycker att det bidrar mer livskvalitet att kunna unna mig då och då, särskilt när mensen kommer.. Det är så jag överlever nuförtiden, jag försöker vara glad att jag kan njuta av vin och ensamtid med min man innan stöket kommer.. 
  • Fyrklöverns
    Kiiwii skrev 2022-04-06 21:28:26 följande:

Jag lever ganska som vanligt. Blev gravid tre gånger förut när vi ville ha barn och levde som vanligt då så jag tror inte allt för mkt på att begränsa sig en massa med kosten. Sedan mår ju alla bra av att leva rätt hälsosamt men jag dricker vin, kaffe, äter det jag vill och slutar med sånt som inte är bra att äta och dricka den dagen jag får veta att jag är gravid :)

Självklart kan man ju testa dra ner på kaffet, socker och annat som är mindre bra att inta för fertiliteten men om man inte får resultat av det tänker jag att man likagärna kan få dricka nåt glas vin emellanåt och dricka sin kopp kaffe osv. 

För min egen del så får jag tydligare ÄL och kortare mer regelbunden cykel av att skippa gluten och socker. Går jag ner lite i vikt blir hormonbalansen på en gång mkt bättre. Just mina hormoner verkar väldigt känsliga för vikt och kost som höjer inflammation i kroppen.

Det är ju olika vad som kan funka, men fertiliteten generellt brukar bli högre om man som överviktig går ner lite, behöver inte ens var mkt, kan räcka med 5-10 kg. Just för mig gör det stor skillnad men kanske inte för en annan. 

Sen kan man ju ha alla de bästa förutsättningarna och vara fullt fertil och ändå tar det lång tid, mkt ska klaffa. De små liven är verkligen små mirakel.

Kämpa på. 

Jag har funderat på att skippa socker i varje fall för att se om det gör skillnad, men tror jag hade varit förstörd om jag inte unnar mig och det inte händer något ändå. Som du säger så även om allting är optimalt så är det väldigt mycket som ska klaffa för att det ska bli ett litet mirakel.. 

Hur går det med din cykel nu? Vilket försök är ni inne på? <3
  • Butembobaby

Kikar in med en liten uppdateringGlad

ÄL+6 idag och jag har haft stickande kramper I livmodern. Har haft så de senaste gångerna jag plussat, så känner mig försiktigt hoppfull Glad

Ska försöka att hålla mig från att testa innan BIM denhär gången :) 

Svar på tråden Bim april 2022