• Novabusen

IVF start mars 2022

Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)

• Svar på tråden IVF start mars 2022
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-27 10:30:45 följande:
    Förra veckan satte de ett dränage i buken, så då var det en slang ut till en kateter som de tömde ut i. Igår gjorde de vaginalt. Det var som äggplock fast bedövningsprocessen gjorde svinont! Sen stack de in en nål med slang via slidväggen till vätskan i buken. Dock fick de ut mindre vätska Vaginalt Men det är skonsammare tydligen
    Men fy f*n va obehagligt :( hoppas verkligen du slipper detta snart 
  • Rosetattoo

Hur mår ni plussare nu? Glad Jag ligger själv helt stilla i soffan och är superillamående. Har inte behövts kräkas än men det närmar sig nog det Kräks

• Cheneyney
    Rosetattoo skrev 2022-05-01 10:10:40 följande:

Hur mår ni plussare nu? Glad Jag ligger själv helt stilla i soffan och är superillamående. Har inte behövts kräkas än men det närmar sig nog det Kräks

Usch, hoppas du slipper kräkande, är ju det värsta!
    Jag mår illa till och från, speciellt när jag är hungrig. 
    Problemet är att jag är hungrig heeeela tiden!! Magen är som ett bottenlöst hål och jag blir inte mätt!! Vill helst gärna ha riktig mat alla mål om dagen, inte massa godis eller så. Mackor och yoghurt lockar inte heller alls. 
    Helt ovan vid detta då jag inte är så jättestor i maten i vanliga fall, hehe.

Vilken vecka är du i nu, vet du det?
    Jag är i 6+4 nu, galet. Ca 2 veckor kvar till vul, är så nervös!! 
  • Rosetattoo
    Cheneyney skrev 2022-05-01 20:41:02 följande:
    Usch, hoppas du slipper kräkande, är ju det värsta!
    Jag mår illa till och från, speciellt när jag är hungrig. 
    Problemet är att jag är hungrig heeeela tiden!! Magen är som ett bottenlöst hål och jag blir inte mätt!! Vill helst gärna ha riktig mat alla mål om dagen, inte massa godis eller så. Mackor och yoghurt lockar inte heller alls. 
    Helt ovan vid detta då jag inte är så jättestor i maten i vanliga fall, hehe.

Vilken vecka är du i nu, vet du det?
    Jag är i 6+4 nu, galet. Ca 2 veckor kvar till vul, är så nervös!! 

Usch va jobbigt och vara hungrig jämt! Jag är tvärtom har tappat aptit helt nästan. Kan inte äta kött nästan men gillar typ kokta saker så får hålla mig till det. Jag som älskar kött och allt sånt annars de får mig att bli illamående bara haha va konstigt det är. 

sen extremtrött. Sover mest hela tiden efter jobb och sover från typ halv 8 på kvällen. 

Om jag räknat rätt är jag i v 7+3 idag och illamåendet för mig kom först v7. Ska på UL om 1,5v har ju inte riktigt varit glad för detta än utan får se först vid ultraljudet då kanske man tar till sig det! 

• Novabusen

Jag mår bra förutom magont pga överstimuleringen:) Lite mer hungrig än vanligt men inget annat. Överstimuleringen börjar avta oxå så nu hoppas jag den fortsätter avta :) Knäckande att gå upp 8-10
    kg på 2 veckor! 

Gjorde VUL idag för de kollar så vätskan inte blir mer i buken och idag kunde vi se en liiiiiten bebis och tickande hjärta. <3
    Jag är väl v6+5. V7 startar på onsdag iaf. Läkaren sa att äggplocket räknas som 2+0 :)

• Cheneyney
    Rosetattoo skrev 2022-05-02 09:07:15 följande:

Usch va jobbigt och vara hungrig jämt! Jag är tvärtom har tappat aptit helt nästan. Kan inte äta kött nästan men gillar typ kokta saker så får hålla mig till det. Jag som älskar kött och allt sånt annars de får mig att bli illamående bara haha va konstigt det är. 

sen extremtrött. Sover mest hela tiden efter jobb och sover från typ halv 8 på kvällen. 

Om jag räknat rätt är jag i v 7+3 idag och illamåendet för mig kom först v7. Ska på UL om 1,5v har ju inte riktigt varit glad för detta än utan får se först vid ultraljudet då kanske man tar till sig det! 

Ja, hemskt, får verkligen passa mig med hur mycket jag äter, hehe. Precis ätit middag, skulle lätt kunna äta 3 portioner till...

Så tråkigt att sluta gilla sånt man vanligtvis gör, kroppen är knäpp :) tur det återvänder sen, haha!

Ja fy, tröttheten är sjuk. Den har man bara hört talas om innan, men lätt förlamande. Vila allt du kan :)

Haha ja tänkte väl det inte var 7+3, hade för mig vi var närmre i tid. Hoppas vi får se fina tickande hjärtan när vi når dit Hjärta
  • Cheneyney
    Novabusen skrev 2022-05-02 19:49:36 följande:

Jag mår bra förutom magont pga överstimuleringen:) Lite mer hungrig än vanligt men inget annat. Överstimuleringen börjar avta oxå så nu hoppas jag den fortsätter avta :) Knäckande att gå upp 8-10
    kg på 2 veckor! 

Gjorde VUL idag för de kollar så vätskan inte blir mer i buken och idag kunde vi se en liiiiiten bebis och tickande hjärta. <3
    Jag är väl v6+5. V7 startar på onsdag iaf. Läkaren sa att äggplocket räknas som 2+0 :)

Ja jäklar, tur man iallafall vet varför. Men skönt det börjar lugna sig!

Ååh så härligt, längtar tills vi kommer dit, hoppas också på ett fint tickande hjärta Hjärta
  • Loppan1994

Okej tjejer detta är märkligt! Åkte till akuten ikväll för att jag är så yr och inne på blödarveckav3. Börjar dock avta. Fick ta gravtest och de va positivt???? Testade nu när ja kom hem och de står 2-3v 
    På vul såg han inget så väntar på blodprovet som han skulle ringa om imorgon. Hade testdag 25 april och då va de ju neg hur kan då clearblue visa 2-3v? 
    Vågar fan inte bli glad än förens ja vet provsvaret imorgon. Och jag har ju blött så sinnessjukt mycket  redan 1v innan testdagen 

• Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-05-05 02:07:16 följande:

Okej tjejer detta är märkligt! Åkte till akuten ikväll för att jag är så yr och inne på blödarveckav3. Börjar dock avta. Fick ta gravtest och de va positivt???? Testade nu när ja kom hem och de står 2-3v 
    På vul såg han inget så väntar på blodprovet som han skulle ringa om imorgon. Hade testdag 25 april och då va de ju neg hur kan då clearblue visa 2-3v? 
    Vågar fan inte bli glad än förens ja vet provsvaret imorgon. Och jag har ju blött så sinnessjukt mycket  redan 1v innan testdagen 

Åh va spännande! De kan inte se nåt på VUL så tidigt men de mäter hcg värdena och ligger de i linje med normal graviditet så kan du mycket väl va gravid! Finns de som får som vanlig mens och inte tror de är gravida men sen får symtom :) Blödning 3 v tror jag att jag hört nån gång men det bör va ovanligt. 

Skriva när de hört av sig!

Svar på tråden IVF start mars 2022