• Novabusen

IVF start mars 2022

Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)

• Svar på tråden IVF start mars 2022
  • Novabusen
    Cheneyney skrev 2022-04-21 20:47:21 följande:
    Jag ringde till rmc 2 gånger då jag var orolig över just detta, men dem tyckte inte alls jag behövde komma in då jag inte hade gått upp så mycket i vikt. Nu mår jag bättre igen så känns som jag borde vara utom fara? :)

Hur länge trodde dem det skulle hålla i sig för dig? Jag läste nånstans att salt och vatten var bra att trycka i sig, men det kanske du redan fått till dig :)
    Så skönt att veta ändå att det fortlöper som det ska, hade också velat veta det! 

Är så sjukt orolig att jag ska få missfall hela tiden att jag överanalyserar allt! Mår jag mindre illa idag? Mindre ömma bröst? Molande värk? Ja du fattar, hehe! Ska ta ett nytt digital test i helgen och se om det gått över till 3+, kanske lugnar nerverna något :) 
    Oki :)
    Det är ju individuellt hur länge det sitter i men de ville sjukskriva mig 2 v men jag tackade nej. Jag ska väga och mäta mig varje dag och dricka vatten med stora molekyler som binder saltet i kärlen. Idag är jag kanske 1% bättre än igår så jag räknar med att detta kommer ta ett par veckor innan det är över :/
    Min graviditet får ingen uppmärksamhet alls eftersom jag har fullt upp med min fysiska funktion så graviditet får jag tänka på lite senare :)
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-25 21:31:34 följande:

Hur har det gått för Loppan1994? :)

Blöder som aldrig förr.. 6e dan och de avtar lxm aldrig. Ringde igår om neg gravtest. Men alla våra 3 hade dom fryst ner på dag 5-6 iaf :) 

Nu tar vi nog en paus till efter sommaren och kör igång då :)
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-26 08:17:24 följande:
    Blöder som aldrig förr.. 6e dan och de avtar lxm aldrig. Ringde igår om neg gravtest. Men alla våra 3 hade dom fryst ner på dag 5-6 iaf :) 

Nu tar vi nog en paus till efter sommaren och kör igång då :)
    Men neeeej va tråkigt Gråter Förstår att ni vill ta en paus då. Håller tummarna för nästa gång och att lite äldre embryon fastnar lättare <3
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-26 16:46:02 följande:
    Men neeeej va tråkigt Gråter Förstår att ni vill ta en paus då. Håller tummarna för nästa gång och att lite äldre embryon fastnar lättare <3
    Tack Hjärta sjukt va mycket jag blöder, brukar vanligtvis blöda lite mer dag 2 sen dag 4 är de helt över. Nu är jag inne på dag 6 och det bara droppade ut massor när ja duscha... :( 
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-26 17:32:01 följande:
    Tack Hjärta sjukt va mycket jag blöder, brukar vanligtvis blöda lite mer dag 2 sen dag 4 är de helt över. Nu är jag inne på dag 6 och det bara droppade ut massor när ja duscha... :( 
    Skumt. Vad säger BM? Kan det bero på hormonbehandlinge? 
    Jag har fått åka in med ballongmage igen och tömt vätska. Den läkaren sa att detta kan sitta i till vecka 8 och det är typ mer än 2 veckor kvar :(
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-26 18:26:23 följande:
    Skumt. Vad säger BM? Kan det bero på hormonbehandlinge? 
    Jag har fått åka in med ballongmage igen och tömt vätska. Den läkaren sa att detta kan sitta i till vecka 8 och det är typ mer än 2 veckor kvar :(
    Dom sa att de är normalt att blöda lite mer efter äp, men detta är ju sjukt haha. Får nog ringa nån efter helgen om de inte ger med sig! 

Men fy stackare hoppas du slipper göra det nått mer!
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-26 19:16:57 följande:
    Dom sa att de är normalt att blöda lite mer efter äp, men detta är ju sjukt haha. Får nog ringa nån efter helgen om de inte ger med sig! 

Men fy stackare hoppas du slipper göra det nått mer!
    Oj, ok. Hoppas det lugnar sig för dig. Läkaren jag träffade idag trodde att jag skulle få tömma på torsdag igen. Gissningsvis om det inte ger sig omgående lär det ju bli 1-2 tömningar i veckan:(
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-26 21:38:59 följande:
    Oj, ok. Hoppas det lugnar sig för dig. Läkaren jag träffade idag trodde att jag skulle få tömma på torsdag igen. Gissningsvis om det inte ger sig omgående lär det ju bli 1-2 tömningar i veckan:(
    Nej men fy stackare!! :(  håller tummarna att det ger sig snart. Hur funkar de när dom tömmer dig? 
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-27 07:38:55 följande:
    Nej men fy stackare!! :(  håller tummarna att det ger sig snart. Hur funkar de när dom tömmer dig? 
    Förra veckan satte de ett dränage i buken, så då var det en slang ut till en kateter som de tömde ut i. Igår gjorde de vaginalt. Det var som äggplock fast bedövningsprocessen gjorde svinont! Sen stack de in en nål med slang via slidväggen till vätskan i buken. Dock fick de ut mindre vätska Vaginalt Men det är skonsammare tydligen
Svar på tråden IVF start mars 2022