• Novabusen

IVF start mars 2022

Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)

• Svar på tråden IVF start mars 2022
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-05-06 19:18:19 följande:
    Hcg-ökning kan ju oxå skilja sig mot standard fast det är vanlig graviditet. Tror de att de kan se nåt på ultraljud på söndag? Jag tror att 6+5 var första gången vi såg embryot och hjärtat nu, innan såg de bara en fostersäck. 
    Ja asså tänker ju att för 1,5v sen gick de ju inte ens se på gravtest så mitt kanske ökar långsamt bara naturligt? (Önsketänkande) 
    Inte en aning faktiskt, känns inte som att dom kommer se nått eftersom dom inte gjorde de natt till torsdag.. men man kan ju alltid hoppas 
  • Loppan1994

Visst hade du insättning 4/4? När va ni på vul och såg? Försöker räkna ut när de skulle kunna synas isåfall på mitt.. gjorde insättning 9/4 med en 2 dagars så hur ska man räkna?  För de är 4v sedan, och om ja räknar från mensens första dag så är de 7v sen 

• Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-05-06 22:56:28 följande:

Visst hade du insättning 4/4? När va ni på vul och såg? Försöker räkna ut när de skulle kunna synas isåfall på mitt.. gjorde insättning 9/4 med en 2 dagars så hur ska man räkna?  För de är 4v sedan, och om ja räknar från mensens första dag så är de 7v sen 

Har du varit på ultraljud än? Tänker på dig, hur mår du??
  • Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-08 12:36:36 följande:
    Har du varit på ultraljud än? Tänker på dig, hur mår du??
    Precis kommit hem. Vul visade absolut inget alls. Hcg provet va nu på 1391. Får se vad läkaren säger när han ringer upp..  de ända han kunde säga när vi gjorde vul va att de inte va nån normal graviditet. Blir så jävla ledsen av att inte veta vad som händer.. 
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-05-08 20:45:43 följande:
    Precis kommit hem. Vul visade absolut inget alls. Hcg provet va nu på 1391. Får se vad läkaren säger när han ringer upp..  de ända han kunde säga när vi gjorde vul va att de inte va nån normal graviditet. Blir så jävla ledsen av att inte veta vad som händer.. 
    usch va tråkigt att höra :( Baserade han det på hcg-värdet? Så jäkla energikrävande att inte vet vad som står på :( 
    Som jag skrev så såg vi embryot första gången i 6+5. Man räknar insättning som 2+0 och jag satte in 4 april.2 maj var första gången det syndes en liten sak och tickande hjärta. Bara 3 dagar innan syndes bara en fostersäck. 
    hoppas du får svar snart! <3
  • Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-05-08 20:45:43 följande:
    Stackarn så jobbigt att inte veta! Hoppas innerligt ni får svar omgående varför det är som det är!Hjärta
  • Loppan1994

Fick kasta oss iväg idag igen för nytt vul. Syntes inget någonstans nu heller. Ska ta nytt hcg prov på onsdag och har de inte sjunkit då så blir det metotrexat. Gravid är jag ju men dom hittar inte graviditeten. Får ja ondare eller blödning igen så skulle vi åka in tidigare. 

• Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-05-09 15:54:38 följande:

Fick kasta oss iväg idag igen för nytt vul. Syntes inget någonstans nu heller. Ska ta nytt hcg prov på onsdag och har de inte sjunkit då så blir det metotrexat. Gravid är jag ju men dom hittar inte graviditeten. Får ja ondare eller blödning igen så skulle vi åka in tidigare. 

Läste om metotrexat och förstår inte varför det ska tas? Kan de se en fostersäck på ultraljud eller finns det ingenting i livmodern? 
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-05-09 22:08:45 följande:
    Läste om metotrexat och förstår inte varför det ska tas? Kan de se en fostersäck på ultraljud eller finns det ingenting i livmodern? 
    Dom ser inget i varken livmodern eller äggledarna, men hcgt höjer sig ändå. Därför vi skulle avvakta tills imorgon och hoppas på att hcgt sänker sig själv. Om jag nu är i v 6-7 så borde dom ju se nått iaf men det gör dom inte. 
  • Loppan1994

Hade du högt hcg när du opererades? Hon sa igår att de bara blir operation om värdet är över 5000. Och sålänge de inte är över 5000 och jag inte är påverkad samt att dom faktiskt inte vet vart graviditet är så blir de nog medicinen 

Svar på tråden IVF start mars 2022