• Novabusen

IVF start mars 2022

Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)

• Svar på tråden IVF start mars 2022
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-05-15 10:51:01 följande:
    Aha okej, stackare som får ta de så länge :( har ju plåster runt naveln och hon sa att de va där man skulle sätta sprutan så därför skulle jag ta i benet 
    Ok! Men då får du ta i magen snart iaf. De där små hålen läker snabbt så du kan ganska fort byta till mindre plåster :)
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-05-15 21:30:30 följande:
    Ok! Men då får du ta i magen snart iaf. De där små hålen läker snabbt så du kan ganska fort byta till mindre plåster :)
    Ja men precis :) men hjälp vad dom svider när man tar dom, aldrig vart med om liknande haha!! 
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-05-16 09:37:46 följande:
    Ja men precis :) men hjälp vad dom svider när man tar dom, aldrig vart med om liknande haha!! 
    Ja de är inte alls kul! Hoppas jag bara har 2 v kvar och inte 3. De sa att jag skulle ta till v12 och jag är ju i v9 (8+5) Vi har bokat en slappis-semester nu och åker 1 v på lördag för lite återhämtning. Överstimuleringen tog ju en del energi, så behöver vila. Har ni funderat på att boka nåt och rå om er lite?
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-05-16 21:40:17 följande:
    Ja de är inte alls kul! Hoppas jag bara har 2 v kvar och inte 3. De sa att jag skulle ta till v12 och jag är ju i v9 (8+5) Vi har bokat en slappis-semester nu och åker 1 v på lördag för lite återhämtning. Överstimuleringen tog ju en del energi, så behöver vila. Har ni funderat på att boka nåt och rå om er lite?
    Ja  det vore ju skönt för dig att slippa dom nu kan jag förstå! 
    Men vad skönt för er att bara få njuta, det behöver ni efter detta :)
    Vi bor på en gård och har så mycket djur så är lite svårt att åka iväg nått längre tyvärr. Men i sommar får vi 1v semester tillsammans iallafall så då ska vi försöka hitta på nått :)
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-05-17 09:14:13 följande:
    Ja  det vore ju skönt för dig att slippa dom nu kan jag förstå! 
    Men vad skönt för er att bara få njuta, det behöver ni efter detta :)
    Vi bor på en gård och har så mycket djur så är lite svårt att åka iväg nått längre tyvärr. Men i sommar får vi 1v semester tillsammans iallafall så då ska vi försöka hitta på nått :)
    Ok, ja då blir det ju lite svårt men skönt med 1 v i sommar då iaf :)
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-05-20 11:04:32 följande:
    Ok, ja då blir det ju lite svårt men skönt med 1 v i sommar då iaf :)
    Ja bättre än inget haha :) 
  • Rosetattoo

Hej hopp! Solig

idag klev jag in i v.12! Ofattbart & jag vet att det kan hjälpa andra genom att lösa detta. Då många av er peppade mig och varandra i detta jobbiga med allt som IVF innebär. 
    Jag tänker på er alla andra & hoppas att det går vägen för er som kämpar Hjärta

• Novabusen

Eller hur! V 12 (11+2) för mig nu. Ingen av oss tror på det för har inga symtom och ingen mage än. UL nästa vecka så får vi se om det lever eller inte. Känns inte så iaf. Jo enda symtomet är ju att mensen inte kommit då :) 

• Rosetattoo
    Novabusen skrev 2022-06-03 17:27:10 följande:

Eller hur! V 12 (11+2) för mig nu. Ingen av oss tror på det för har inga symtom och ingen mage än. UL nästa vecka så får vi se om det lever eller inte. Känns inte så iaf. Jo enda symtomet är ju att mensen inte kommit då :) 

Har en kollega som inte hade gravsymtom under hela graviditeten och allt var bra! Hoppas allt ser fint ut för dig {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF start mars 2022