• Novabusen

IVF start mars 2022

Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)

• Svar på tråden IVF start mars 2022
  • Rosetattoo
    Novabusen skrev 2022-04-20 08:01:06 följande:

Dom säger ju att om man blir gravid så blir överstimuleringen värre av hormonerna så ja, man får väl ta det goda med det onda. Försöker tänka att de två kommande gångerna kommer det inte bli så här iaf eftersom vi har 2 st i frysen :)
    Illamåendet har släppt nu iaf efter den rejäla tömningen igår så nu mår jag bra men har lite ont i magen. Dräneringsröret gör mest ont just nu :/
    Men jag är ju under full koll med vikt, mått, vätska in och ut så hoppas jag får komma hem i morgon iaf för sambon fyller år på fredag :) 

Åh stackare!!  Håller tummarna att du får komma hem till din sambo innan födelsedagen Hjärta 
  • Novabusen

De beslöt att jag  fick åka hem nu på eftermiddagen men satan i gatan vad fiffi svällde på vägen hem! Så nu ligger jag i högläge med höfterna för att pressa bort vätska från fiffi. Det gjorde rätt ont oxå så hoppas vätskan åker bort. alltid är det nåt krångel. Och så finns det ju risk att det fyller på igen så jag måste in och tömma igen :/ 
    Jag förstår inte hur en graviditet ska överleva detta.

• Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-04-20 20:11:03 följande:

De beslöt att jag  fick åka hem nu på eftermiddagen men satan i gatan vad fiffi svällde på vägen hem! Så nu ligger jag i högläge med höfterna för att pressa bort vätska från fiffi. Det gjorde rätt ont oxå så hoppas vätskan åker bort. alltid är det nåt krångel. Och så finns det ju risk att det fyller på igen så jag måste in och tömma igen :/ 
    Jag förstår inte hur en graviditet ska överleva detta.

Skönt att du kommit hem Hjärta men fy va obehagligt att fiffi svullnat, hoppas de går ner snart och att du får må bra och att blivande bebis stannar :) 
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-04-20 20:25:23 följande:
    Skönt att du kommit hem Hjärta men fy va obehagligt att fiffi svullnat, hoppas de går ner snart och att du får må bra och att blivande bebis stannar :) 
    Tack! <3
    Mår ok och svullnaden gick ner lite av högläge men inte helt. Gör rätt ont i fiffi fortfarande :(

men i övrigt är detta helt sjuk, jag ser ut som en seriefigur liksom! Jag som annars är rätt vältränad! Man vet inte om man ska skratta eller gråta när man ser sin nya kroppsform i spegeln. Inga kläder passar typ. Ska se om nån lite luftig sommarklänning kanske passar så jag kan se lite normal ut på sambons födelsedag. 
    gick upp 8 kg av överstimuleringen och har gått ner knappt 3 än så länge. Det kanske är just pga av den risken som IVF-kliniker ibland är på vissa om vikten? 
  • Orkidé8181
    Novabusen skrev 2022-04-21 09:02:57 följande:
    Tack! <3
    Mår ok och svullnaden gick ner lite av högläge men inte helt. Gör rätt ont i fiffi fortfarande :(

men i övrigt är detta helt sjuk, jag ser ut som en seriefigur liksom! Jag som annars är rätt vältränad! Man vet inte om man ska skratta eller gråta när man ser sin nya kroppsform i spegeln. Inga kläder passar typ. Ska se om nån lite luftig sommarklänning kanske passar så jag kan se lite normal ut på sambons födelsedag. 
    gick upp 8 kg av överstimuleringen och har gått ner knappt 3 än så länge. Det kanske är just pga av den risken som IVF-kliniker ibland är på vissa om vikten? 
    Stackare Gråter
    Skönt att du är hemma igen.

Känns som mina inlägg försvinner, eller gör jag något fel, vågar inte skriva igen så det blir dubbelt av allt jag skriver ????

Äggplock för min/ vår del imorgon bitti ????
  • Novabusen
    Orkidé8181 skrev 2022-04-21 12:45:17 följande:
    Stackare Gråter
    Skönt att du är hemma igen.

Känns som mina inlägg försvinner, eller gör jag något fel, vågar inte skriva igen så det blir dubbelt av allt jag skriver ????

Äggplock för min/ vår del imorgon bitti ????
    Kul med äggplock! :) Glöm inte ta med mobil och fota embryot innan de sätter tillbaka sen! Jag fick ta kort vid insättningen Iaf :) Jag besvärades inte alls av äggplocket :) Lite kul och fascinerande att kolla på ultraljudsmonitorn när de gör det :)
  • Cheneyney
    Novabusen skrev 2022-04-21 09:02:57 följande:
    Tack! <3

Skönt du ändå börjar må lite bättre!
    Nu var ju jag inte i närheten av så överstimulerad som du, men jag börjde må bättre typ 1,5 vecka efter jag blivit dålig. Såg jättegravid ut när det var som värst, fick inte på mig några byxor och jobbigt att andas. Nysa och skratta var ett smärre helvete...
    Nu drygt 1,5 vecka senare är jag inte alls lika svullen längre och kan skratta och känner mig ganska som vanligt. 

Hoppas det inte tar alltför lång tid för dig att nå dit! Är ändå helt sjukt hur det kan gå. Det hade jag ingen aning om innan!
    Hoppas den lille gror som den ska där inne iaf :) 
  • Novabusen
    Cheneyney skrev 2022-04-21 17:12:08 följande:
    Skönt du ändå börjar må lite bättre!
    Nu var ju jag inte i närheten av så överstimulerad som du, men jag börjde må bättre typ 1,5 vecka efter jag blivit dålig. Såg jättegravid ut när det var som värst, fick inte på mig några byxor och jobbigt att andas. Nysa och skratta var ett smärre helvete...
    Nu drygt 1,5 vecka senare är jag inte alls lika svullen längre och kan skratta och känner mig ganska som vanligt. 

Hoppas det inte tar alltför lång tid för dig att nå dit! Är ändå helt sjukt hur det kan gå. Det hade jag ingen aning om innan!
    Hoppas den lille gror som den ska där inne iaf :) 
    Har man svårt att andas måste man åka in för risk för blodpropp är stor, så det borde du kanske kolla upp? Mig röntga dom eftersom jag oxå fick svårare att andas och de var oroliga för propp. När de tömde sista gången innan natten så det var slut, hade det ändå kommit 600 ml till över natten så så länge min kropp producerar vätska kommer jag nog få se ut som grodan boll :(
    ja än så länge är lilla myran kvar där inne och de mätte hcg varje dag och den ökade som den ska sa dom :)
  • Orkidé8181
    Novabusen skrev 2022-04-21 13:38:45 följande:
    Kul med äggplock! :) Glöm inte ta med mobil och fota embryot innan de sätter tillbaka sen! Jag fick ta kort vid insättningen Iaf :) Jag besvärades inte alls av äggplocket :) Lite kul och fascinerande att kolla på ultraljudsmonitorn när de gör det :)
    Ja ska bli jätte spännande, men lite nervöst också?
    tack för tipset med mobil Glad
    ska absolut inte glömma den Glad
  • Cheneyney
    Novabusen skrev 2022-04-21 19:21:06 följande:
    Har man svårt att andas måste man åka in för risk för blodpropp är stor, så det borde du kanske kolla upp? Mig röntga dom eftersom jag oxå fick svårare att andas och de var oroliga för propp. När de tömde sista gången innan natten så det var slut, hade det ändå kommit 600 ml till över natten så så länge min kropp producerar vätska kommer jag nog få se ut som grodan boll :(
    ja än så länge är lilla myran kvar där inne och de mätte hcg varje dag och den ökade som den ska sa dom :)
    Jag ringde till rmc 2 gånger då jag var orolig över just detta, men dem tyckte inte alls jag behövde komma in då jag inte hade gått upp så mycket i vikt. Nu mår jag bättre igen så känns som jag borde vara utom fara? :)

Hur länge trodde dem det skulle hålla i sig för dig? Jag läste nånstans att salt och vatten var bra att trycka i sig, men det kanske du redan fått till dig :)
    Så skönt att veta ändå att det fortlöper som det ska, hade också velat veta det! 

Är så sjukt orolig att jag ska få missfall hela tiden att jag överanalyserar allt! Mår jag mindre illa idag? Mindre ömma bröst? Molande värk? Ja du fattar, hehe! Ska ta ett nytt digital test i helgen och se om det gått över till 3+, kanske lugnar nerverna något :) 
Svar på tråden IVF start mars 2022