• Novabusen

IVF start mars 2022

Hej! Fler som startar IVF-behandling nu i mars som vill följas? :)

• Svar på tråden IVF start mars 2022
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-05-05 12:53:02 följande:

Åh va spännande! De kan inte se nåt på VUL så tidigt men de mäter hcg värdena och ligger de i linje med normal graviditet så kan du mycket väl va gravid! Finns de som får som vanlig mens och inte tror de är gravida men sen får symtom :) Blödning 3 v tror jag att jag hört nån gång men det bör va ovanligt. 

Skriva när de hört av sig!

Såg på 1177 att hcg låg på 961, han sa igår att över 1000 så är de bra...droppar blod så fort ja är på toa så vågar inte hoppas på nått dock. väntar än på att han ska ringa och hoppas ja får ta nytt prov imorgon redan 
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-05-05 13:06:20 följande:
    Såg på 1177 att hcg låg på 961, han sa igår att över 1000 så är de bra...droppar blod så fort ja är på toa så vågar inte hoppas på nått dock. väntar än på att han ska ringa och hoppas ja får ta nytt prov imorgon redan 
    Har du ont på någon av sidorna? Finns en liten risk för utomkvedshavandeskap oxå :( När jag hade det blödde jag liiite men hade inte så ont och mitt hcg ökade. Dock såg de i v 8 att det satt fel. Men de bör kunna se i v 7 redan iaf! Hoppas verkligen det inte är utomkvedshavandeskap:(
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-05-05 14:41:46 följande:
    Har du ont på någon av sidorna? Finns en liten risk för utomkvedshavandeskap oxå :( När jag hade det blödde jag liiite men hade inte så ont och mitt hcg ökade. Dock såg de i v 8 att det satt fel. Men de bör kunna se i v 7 redan iaf! Hoppas verkligen det inte är utomkvedshavandeskap:(
    Nja igår hade ja mer ont i äggstockarna och neråt, inatt och imorse hade jag rejäla smärtor i mitten av magen och bak i ryggen. Fy det hoppas jag inte det är :( 
  • Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-05-05 15:05:36 följande:
    Nja igår hade ja mer ont i äggstockarna och neråt, inatt och imorse hade jag rejäla smärtor i mitten av magen och bak i ryggen. Fy det hoppas jag inte det är :( 
    Håller tummarna att det är en vanlig graviditet och att de snart kan se på UL Hjärta
  • Loppan1994
    Novabusen skrev 2022-05-05 15:19:58 följande:
    Håller tummarna att det är en vanlig graviditet och att de snart kan se på UL Hjärta
    Tack! Hade vart så häftigt om det visar sig att det är en vanlig graviditet, blev så chockad igår när han sa att testet va positivt Hjärta
  • Rosetattoo
    Loppan1994 skrev 2022-05-05 16:14:32 följande:
    Tack! Hade vart så häftigt om det visar sig att det är en vanlig graviditet, blev så chockad igår när han sa att testet va positivt Hjärta
    Åh håller tummarna för dig!!! Hoppas Hjärta
  • Loppan1994
    Rosetattoo skrev 2022-05-06 10:29:22 följande:
    Åh håller tummarna för dig!!! Hoppas Hjärta
    Tack Hjärta va inne för nån timme sen och tog nytt hcg, nu skulle proverna åka till Karlstad så borde synas på 1177 inom en timme Skäms
  • Loppan1994

Ingen läkare ringt.. såg på 1177 att de bara ökat med 3 och de är 33h mellan proverna. Får säkert ta nytt på måndag och då borde de ju ökat 3ggr iaf. Känns som med så lite ökning -utomkveds?? Fan hade bara ställt in mig på lååång mens och så blir de såhär :( 

• Novabusen
    Loppan1994 skrev 2022-05-06 17:17:03 följande:

Nu ringde han. Får komma in på söndag på jourtid för blodprov och vul 

Hcg-ökning kan ju oxå skilja sig mot standard fast det är vanlig graviditet. Tror de att de kan se nåt på ultraljud på söndag? Jag tror att 6+5 var första gången vi såg embryot och hjärtat nu, innan såg de bara en fostersäck. 
Svar på tråden IVF start mars 2022