• Överraskningsbröllop

Bf December 2022 ????

Har vi några fler som väntar tillökning i december 2022?

Testade precis positivt och hittade ingen tråd för decemberbebisar 2022. 

• Svar på tråden Bf December 2022 ????
  • CelineL
    yasee skrev 2022-04-05 09:12:26 följande:

Rätt så lugnt här i tråden. Hur går det för alla? Har någon ringt för att skriva in sig på mvc ? Funderar på att göra det nästa vecka. eller kanske slutet av denna. Haft en helt otrolig barnmorska i mina två andra graviditeter så tänkte önska henne till denna gång också. Hoppas att det går. 

Här går det rätt så bra, lite ömma bröst. Det som stör mig är att det inte molar tillräckligt. Blir rädd att det stannat upp där inne, men samtidigt så går det ju inte göra något åt saken. Vill bara veta hur allt är exakt nu. Fy för ens kontrollbehov. Är i vecka 5,går in i vecka 6 imorgon(cirka). Har pcos och dålig koll på ägglossningen så litar inte helt på apparna Tyst 

Jag var på inskrivning igår, blev framflyttad ett par dagar med bf 26/11 men jag tror ändå starkt på att det kommer bli en decemberbebbe så jag stannar nog kvar i denna gruppen ändå Oskyldig

Vissa dagar har jag också lite mindre molvärk och oroar mig för att något är fel, men det känns ju faktiskt logiskt att det kommer och går lite grann så jag tror inte att vi behöver oroa oss! Hur känns din molvärk? Min kan kännas på så många olika ställen/sätt.. ibland på sidan, ibland mitt på, ibland hugg och ibland molande.
  • Jossebosse1
    yasee skrev 2022-04-05 09:12:26 följande:

Rätt så lugnt här i tråden. Hur går det för alla? Har någon ringt för att skriva in sig på mvc ? Funderar på att göra det nästa vecka. eller kanske slutet av denna. Haft en helt otrolig barnmorska i mina två andra graviditeter så tänkte önska henne till denna gång också. Hoppas att det går. 

Här går det rätt så bra, lite ömma bröst. Det som stör mig är att det inte molar tillräckligt. Blir rädd att det stannat upp där inne, men samtidigt så går det ju inte göra något åt saken. Vill bara veta hur allt är exakt nu. Fy för ens kontrollbehov. Är i vecka 5,går in i vecka 6 imorgon(cirka). Har pcos och dålig koll på ägglossningen så litar inte helt på apparna Tyst 

Jag ringde BM igår och fick tid redan på fredag. Eftersom jag inte har koll på mens (slutade med ppiller och hade väldigt långdragen mens till och från) så tror BM att jag är i v.5+4 idag, jag tror på v.4+ något.

Med graviditeten är det nog rätt bra. Jag är magsjuk samtidigt så jag har svårt att avgöra vad illamåendet och molvärken beror på. 
  • Jossebosse1
    Loppster skrev 2022-04-05 10:24:08 följande:

Jag ska på inskrivning på mvc på måndag nästa vecka. går In i v6+0 idag. Förra veckan var inte alls bra. Symtom som försvann så var helt säker på att det var kört. Men de kom tillbaka för två dagar sen. Har molvärk, illamående till och från, ömma bröst, trött. 

är det någon mer som är väldigt svullen? tycker Mina vanliga byxor trycker och skaver så vill helst bara gå i mjukisbyxor hela tiden. Haha 

Ja! Jag är också väldigt svullen!
  • Stinajohannas

Hej!!!! 
    jag Var på första samtalet idag på mvc , Jag är i vecka 6 (5-+2) och jag har molande Värk , mestadels kvälltid och ömma bröst. Man vill ju vara så säker på att de är en liten där inne så man vill ju känna så mycket som möjligt haha , jag tog tillomed ett till cb test idag med veckor vara för att se om det stog 3+ istället för 2-3 veckor Haha , fler Som övertänker som mig som fortfarande testar sig efter ? Hehe 

• 986247391

Det är rätt lugnt här också. Hade telefonsamtal med barnmorska igår och fick veta att det är en månads väntetid på inskrivning och att första ultraljudet blir i början på juni. Det känns ofantligt långt bort, så imorgon ska jag undersöka möjligheten till privat ultraljud tidigare. 
    När det kommer till symtom har jag inte så mycket, lite ömmande bröst och molvärk till och från, hade gärna haft lite mer symtom som ?försäkring? att allt står rätt till där inne!

• Kanelkringla

Stinajohannas: jag testar mig också fortfarande Haha! är i början på vecka 5 och har inte så mycket symtom så man blir ju orolig! Men de kommer väl snart!!:) 

• Gurre94

Jag var på inskrivning idag, vecka 6, (5+1), bf 4/12 enligt senaste mensen. Har Såå ömma bröst och ont/obehag i höger ljumske Obestämd Vet inte om det kan vara ligamenten typ eller väääääldigt tidigt foglossning??? Fasen jobbigt med trappor.. 

• K747M

Jag ska på inskrivning på torsdag, är då i v 5+3 om beräkningarna stämmer :) Har framför allt molvärk och ömma bröst. Det lite jobbiga var att jag fick näsblod under ett möte på jobbet idag, hoppas att det inte blir återkommande då kollegorna kommer börja undra.

Skönt att höra att ni är fler som fortsatt testar er. Känns bra att inte vara ensam med kontrollbehov, haha! :)

• yasee
    CelineL skrev 2022-04-05 10:33:24 följande:
    Jag var på inskrivning igår, blev framflyttad ett par dagar med bf 26/11 men jag tror ändå starkt på att det kommer bli en decemberbebbe så jag stannar nog kvar i denna gruppen ändå Oskyldig

Vissa dagar har jag också lite mindre molvärk och oroar mig för att något är fel, men det känns ju faktiskt logiskt att det kommer och går lite grann så jag tror inte att vi behöver oroa oss! Hur känns din molvärk? Min kan kännas på så många olika ställen/sätt.. ibland på sidan, ibland mitt på, ibland hugg och ibland molande.

Det är ett svagt molande som skiftat plats. Det har också huggit till några gånger för mig med, typ i slidväggarna? Märkligt. 

Förra graviditeten så var molvärken mycket tydligare. Kändes som en mensvärk då, vilket också skapade oro pga för mycket smärta. Jag är ju uppenbarligen aldrig nöjd. Aja, ingen graviditet är väl den andre lik. 

• yasee
    Stinajohannas skrev 2022-04-05 14:40:42 följande:

Hej!!!! 
    jag Var på första samtalet idag på mvc , Jag är i vecka 6 (5-+2) och jag har molande Värk , mestadels kvälltid och ömma bröst. Man vill ju vara så säker på att de är en liten där inne så man vill ju känna så mycket som möjligt haha , jag tog tillomed ett till cb test idag med veckor vara för att se om det stog 3+ istället för 2-3 veckor Haha , fler Som övertänker som mig som fortfarande testar sig efter ? Hehe 

Testoman här också. Tog också ett test idag för att se om det går åt rätt håll. Och den lyckan när jag såg att det stod 3+, även om det inte kanske garanterar något. Aja, ska försöka njuta av den lilla lyckan iallafall. 

Svar på tråden Bf December 2022 ????