• Anonym (D)

Karate?

Kan man börja karate vid 27 års ålder och bli proffs på det runt 30-31? Alltså ha svart bälte?

Såg att världsmästare i tungvikt inom boxning hade börjat sent som 30 års åldern, han som slogs mot mexicanaren 2019?

• Svar på tråden Karate?
  • Gameofthrones
    Anonym (D) skrev 2022-06-30 20:35:35 följande:
    Jag kan gå på någon klubb där jag lär mig 7 dan utomlands när jag är 30. 

Dessutom om man kan lära sig sånt vid 60 borde jag kunna göra det lättare vid 30
    Utomlands? Nja. Det funkar inte så du kommer inte kunna bli professionell eller mästare. I vilket land tänker du då? Kina? Good luck. Tränar du med en 9 åring kommer du få spö. 
    Samma här. 

Jag kunde inte gå ner på spagat på 7 veckor. När jag var tonåring hade jag varit barn hade jag kunnat göra det på nga dgr. Tränade stenhårt för gå ner i spagat. Det tar 24 /7 för att bli duktig. För att få känningar, the flow, sinne mm. Det tar år. 
  • Aniiee
    Anonym (D) skrev 2022-06-30 21:40:00 följande:
    Det är mycket som är omöjligt enligt er men vad har ni ens provat? Dessutom är mycket omöjligt enligt kvinnor, tills de särar på benen
    Jag kan gå ner i spagat, ja. Och jag har också tränat karate i.... fan hur gammal är jag....? 25 år? Kan det vara det? Började när jag var 11. Jag kan en jäkla massa andra saker också. 

Jag kan även spela FPSer. Rent teoretiskt i alla fall.
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Dr Nail
    Anonym (D) skrev 2022-06-30 21:01:29 följande:
    Jag har spelat mycket fps spel där jag varit väldigt bra, så snabbheten borde jag ha då det är mina reflexer upp till fingrarna jag tränat upp under tonåren
    Vetefan om just datorspel är en särsklit stabil grund i sammanhanget, även om det säkert kan ge vissa fördelar, såsom förhöjd uppmärksamhet på detaljerna i sin omgivning. 
  • Dr Nail
    Aniiee skrev 2022-06-30 19:40:15 följande:
    Det är tidsramen som inte funkar. Det tar i snitt 6 år att gå från vitt till svart, och man är inte alls klar vid svart, särskilt inte om man ska bli världsmästare. Det sägs att det tar 55 år mellan ett vitt bälte (1 kyu) och 10 dan, som är högsta man kan komma. Det finns dessutom åldersrestriktioner, man måste vara minst 50 för 7 dan och 60 för 8 dan. De flesta som tävlar på världsmästarnivå är 2-5 dan.
    Då är det väl så...
  • Anonym (D)
    Aniiee skrev 2022-06-30 21:48:43 följande:
    Jag kan gå ner i spagat, ja. Och jag har också tränat karate i.... fan hur gammal är jag....? 25 år? Kan det vara det? Började när jag var 11. Jag kan en jäkla massa andra saker också. 

Jag kan även spela FPSer. Rent teoretiskt i alla fall.
    Nä, är det sant att du raggar på mig via en datorskärm? Inte frågade jag om dessa information iallafall
  • Aniiee
    Gameofthrones skrev 2022-06-30 21:47:26 följande:
    Utomlands? Nja. Det funkar inte så du kommer inte kunna bli professionell eller mästare. I vilket land tänker du då? Kina? Good luck. Tränar du med en 9 åring kommer du få spö. 
    Samma här. 

Jag kunde inte gå ner på spagat på 7 veckor. När jag var tonåring hade jag varit barn hade jag kunnat göra det på nga dgr. Tränade stenhårt för gå ner i spagat. Det tar 24 /7 för att bli duktig. För att få känningar, the flow, sinne mm. Det tar år. 
    Träna karate i Kina är väl lite... underkill om man ska åka utomlands? Ska man åka kan man väl åka direkt till Okinawa.... Inte åker man till Danmark för att lära sig joika.
  • Gameofthrones
    Anonym (D) skrev 2022-06-30 21:11:38 följande:
    Jag började gymma som 13 åring ända upp till 16, bänkade 83 vid 15 års ålder när jag vägde 62. Sedan tränade jag endast kondition från 22 till 24. 

Jag har spelat massa spel som fick mig öva reflexer under tonåren. Så jag är perfekt anpassad redan om man tänker efter
    Sitta och spela ett Fps det är inte träning träning är just de endel som har svarat dig på tråden. 

Du kan inte bli proffs på 3 år. Du kommer nog kunna grunderna, mer basicstil inget mer. Kanske klara dig ute på stan en natt. Det krävs mer träning än du har beskrivit. 
  • Gameofthrones
    Aniiee skrev 2022-06-30 21:53:45 följande:
    Träna karate i Kina är väl lite... underkill om man ska åka utomlands? Ska man åka kan man väl åka direkt till Okinawa.... Inte åker man till Danmark för att lära sig joika.
    Haha, jo jag vet att jag överdrev. Ville bara få en reaktion blev nyfiken på hur TS resonerar. 
  • Aniiee
    Anonym (D) skrev 2022-06-30 21:53:00 följande:
    Nä, är det sant att du raggar på mig via en datorskärm? Inte frågade jag om dessa information iallafall
    Jo, du frågade faktiskt. Men visst kan jag ragga på dig om du vill. Du är säkert supersöt. Kycklingsoppa?
  • Anonym (D)
    Aniiee skrev 2022-06-30 21:58:53 följande:
    Jo, du frågade faktiskt. Men visst kan jag ragga på dig om du vill. Du är säkert supersöt. Kycklingsoppa?
    Då får vi dricka det tillsammans 
Svar på tråden Karate?