• Anonym (D)

Karate?

Kan man börja karate vid 27 års ålder och bli proffs på det runt 30-31? Alltså ha svart bälte?

Såg att världsmästare i tungvikt inom boxning hade börjat sent som 30 års åldern, han som slogs mot mexicanaren 2019?

• Svar på tråden Karate?
  • Anonym (D)
    Embla twopointoh skrev 2022-07-01 22:55:17 följande:
    Om du tycker att det är hedervärt och imponerande att slå in ansiktet på folk som är stöddiga har du inte i en dojo att göra. Medlemmar som missbrukar sina kampsportskunskaper till att slåss och misshandla brukar bli uteslutna ur klubben eller till och med bannade från sporten.
    Jag tycker att du är en bög, vill du träffas och slåss? 

Min WhatsApp

+4917685515413
  • Embla twopointoh
    Anonym (D) skrev 2022-07-01 22:49:29 följande:
    Inte för att jag inte kan göra det utan att ha tränat innan men när mesar som du kommer fram och är stöddiga på barer så backar ni som bögar nät jag frågar "ska vi slåss då"?
    Jag kanske är en mes i dina ögon eftersom jag aldrig skulle söka konflikt eller vara "stöddig på en bar" som du uttrycker det (sådant är inte Budo), men nog kan jag försvara mig om du inte ger mig något val. Jag skulle vilja se dig försöka, det skulle vara ett privilegium att få vara den som krossar din orealistiska självbild.

Jag vet inte vad du bor i för stad, men var försiktig omkring korta, smala, lågmälda kvinnor i 40-årsåldern. Vem vet, det kanske är jag.
  • Anonym (D)
    Anonym (Mman) skrev 2022-07-01 22:55:20 följande:
     Ball kille, fattar att detta är en beryktad fredagstråd men hade älskat att gå en runda i buren med dig. 

På riktigt....älskat....
    Embla twopointoh skrev 2022-07-01 23:07:40 följande:
    Jag kanske är en mes i dina ögon eftersom jag aldrig skulle söka konflikt eller vara "stöddig på en bar" som du uttrycker det (sådant är inte Budo), men nog kan jag försvara mig om du inte ger mig något val. Jag skulle vilja se dig försöka, det skulle vara ett privilegium att få vara den som krossar din orealistiska självbild.

Jag vet inte vad du bor i för stad, men var försiktig omkring korta, smala, lågmälda kvinnor i 40-årsåldern. Vem vet, det kanske är jag.

På internet är ni uppkäftiga, ni har min WhatsApp men har inte hört ett nyffs, kontakta mig så ska vi ses och slåss då. 

Embla, din mamma kollar på mig på stan
  • Embla twopointoh
    Anonym (D) skrev 2022-07-01 23:10:56 följande:

På internet är ni uppkäftiga, ni har min WhatsApp men har inte hört ett nyffs, kontakta mig så ska vi ses och slåss då. 

Jag blir inte det minsta berörd av dina barnsliga försök att provocera.

Hört talas om ordspråket "Pennan är mäktigare än svärdet"?
  • Anonym (Ebba)
    Anonym (D) skrev 2022-07-01 22:32:03 följande:
    Om jag hämtat min information från en film så får jag väl hämta det därifrån? Eller har du problem med det?
    Nu kommer sällan ryggradsreflexer på bara kort tid, brukar ta några år av nötande av övningar, jag är gammal brottare, vid 20 års ålder börja pareringar och kast sitta i ryggmärgen, dvs jag kunde komma åt dessa reflexer utan att tänka eller ens veta hur jag gjorde dom, dom bara kom per automatik i vissa lägen.

Var på en tävling i Ryssland, fick möta en högt rankad brottare, vet inte själv vad som hände, men allting stämde, spelade ingen roll vad han gjorde så parera jag och gjorde min kast. jag vann på teknisk överlägsenhet.

Ryssen följde sedan mig hela tävlingen, han satt och stirra på mig i flera timmar gick jag så följde han efter hela dagen, få dessa reflexer kommer sällan utan att träna ofta, du kanske lär dig alla kast o slag, men dom kommer inte komma utan dessa inövade reflexer i alla lägen. liknande med boxare osv, dom levererar en sekvens av reflexmässiga serier när motståndaren minst anar det, eller så slår dom hårt som fan redan från början av sin karriär och utvecklar det vidare, finns sällan mellan lägen, talang eller som Mohammed Ali, spelade ingen roll hur hårt motståndaren än slog så hade han en känsla för situationen o reflexer där efter.
  • Aniiee
    Anonym (D) skrev 2022-07-01 22:32:03 följande:
    Om jag hämtat min information från en film så får jag väl hämta det därifrån? Eller har du problem med det?
    Du får Hämta dina fantasier var du vill, men de är fantasier lik förbannat
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Anonym (D)
    Anonym (Ebba) skrev 2022-07-01 23:24:21 följande:
    Nu kommer sällan ryggradsreflexer på bara kort tid, brukar ta några år av nötande av övningar, jag är gammal brottare, vid 20 års ålder börja pareringar och kast sitta i ryggmärgen, dvs jag kunde komma åt dessa reflexer utan att tänka eller ens veta hur jag gjorde dom, dom bara kom per automatik i vissa lägen.

Var på en tävling i Ryssland, fick möta en högt rankad brottare, vet inte själv vad som hände, men allting stämde, spelade ingen roll vad han gjorde så parera jag och gjorde min kast. jag vann på teknisk överlägsenhet.

Ryssen följde sedan mig hela tävlingen, han satt och stirra på mig i flera timmar gick jag så följde han efter hela dagen, få dessa reflexer kommer sällan utan att träna ofta, du kanske lär dig alla kast o slag, men dom kommer inte komma utan dessa inövade reflexer i alla lägen. liknande med boxare osv, dom levererar en sekvens av reflexmässiga serier när motståndaren minst anar det, eller så slår dom hårt som fan redan från början av sin karriär och utvecklar det vidare, finns sällan mellan lägen, talang eller som Mohammed Ali, spelade ingen roll hur hårt motståndaren än slog så hade han en känsla för situationen o reflexer där efter.
    Jag har gott om tid på mig, tänker inte sluta vid 30, kan fortsätta ändå upp till 60 om jag lever då. Dessutom har jag gott om tid på mig att nöta och träna, kung fu är att sätta kroppen i press, det borde inte vara problem för mig
  • Anonym (D)
    Aniiee skrev 2022-07-01 23:26:23 följande:
    Du får Hämta dina fantasier var du vill, men de är fantasier lik förbannat
    Många saker är omöjliga tills motsatsen är bevisad, har gjort det många gånger på fester,
  • Aniiee
    Anonym (D) skrev 2022-07-01 23:10:56 följande:

En spegel hade varit på sin plats. 
  • Aniiee
    Anonym (D) skrev 2022-07-01 23:27:50 följande:
    Många saker är omöjliga tills motsatsen är bevisad, har gjort det många gånger på fester,
    Hämtat fantasier? Fullt uppenbart. 
Svar på tråden Karate?