Anonym (D) skrev 2022-07-01 22:32:03 följande:
Om jag hämtat min information från en film så får jag väl hämta det därifrån? Eller har du problem med det?
Nu kommer sällan ryggradsreflexer på bara kort tid, brukar ta några år av nötande av övningar, jag är gammal brottare, vid 20 års ålder börja pareringar och kast sitta i ryggmärgen, dvs jag kunde komma åt dessa reflexer utan att tänka eller ens veta hur jag gjorde dom, dom bara kom per automatik i vissa lägen.
Var på en tävling i Ryssland, fick möta en högt rankad brottare, vet inte själv vad som hände, men allting stämde, spelade ingen roll vad han gjorde så parera jag och gjorde min kast. jag vann på teknisk överlägsenhet.
Ryssen följde sedan mig hela tävlingen, han satt och stirra på mig i flera timmar gick jag så följde han efter hela dagen, få dessa reflexer kommer sällan utan att träna ofta, du kanske lär dig alla kast o slag, men dom kommer inte komma utan dessa inövade reflexer i alla lägen. liknande med boxare osv, dom levererar en sekvens av reflexmässiga serier när motståndaren minst anar det, eller så slår dom hårt som fan redan från början av sin karriär och utvecklar det vidare, finns sällan mellan lägen, talang eller som Mohammed Ali, spelade ingen roll hur hårt motståndaren än slog så hade han en känsla för situationen o reflexer där efter.