• Anonym (D)

Karate?

Kan man börja karate vid 27 års ålder och bli proffs på det runt 30-31? Alltså ha svart bälte?

Såg att världsmästare i tungvikt inom boxning hade börjat sent som 30 års åldern, han som slogs mot mexicanaren 2019?

• Svar på tråden Karate?
  • RenLuft
    Anonym (D) skrev 2022-07-01 22:23:42 följande:
    35 år är väldigt gammal, ska du komma och ifrågasätta mig efter den kommentaren? 

Sedan trådstart är karate ett problem, få träningspass till att man måste vänta till att uppgradera sig? 

Ja, vill träna för att få dödliga skills, har du problem med det?

Jag utgick ifrån att du var en tjugosjuåring, som ville börja på kampsport och undrande om din ålder var för gammalt.

Nu börjar jag misstänka att du är en fjorton eller femtonåring.

Jag tror att jag lämnar tråden.

''Dödliga skills''.......

• Anonym (Ebba)
    Anonym (D) skrev 2022-07-01 23:26:44 följande:
    Jag har gott om tid på mig, tänker inte sluta vid 30, kan fortsätta ändå upp till 60 om jag lever då. Dessutom har jag gott om tid på mig att nöta och träna, kung fu är att sätta kroppen i press, det borde inte vara problem för mig
    Problem är just ålder, nu är det få som lyckas i hög ålder som Zlatan, Mohammed osv, dom flesta dalar av efter 30 år, man tappar reflexer osv, får stryk av en yngre nästan inom samtliga sporter, bara JO Waldner som lyckats slå ut generationer av Kineser och fick smek namnet "det evigt gröna trädet"(L?o W?) men han har tränat hela sitt liv för att uppnå dessa reflexer.
    Lite det jag menar, sällan man når bra nivåer utan träning som pågått några år.
  • Anonym (D)
    Anonym (Ebba) skrev 2022-07-01 23:39:18 följande:
    Lite det jag menar, sällan man når bra nivåer utan träning som pågått några år.
    Jag skrev ju några år till att börja med, läste du det jag skrev? 

Dessutom har jag tränat reflexer redan i många år.
  • Anonym (Ebba)
    Anonym (D) skrev 2022-07-01 23:42:00 följande:
    Jag skrev ju några år till att börja med, läste du det jag skrev? 

Dessutom har jag tränat reflexer redan i många år.
    Du har inte mött andra motståndare, alla har olika talanger, ta bara skidåkning, Therese Johaug, där kom Frida Karlsson som 19 åring och slog henne på hemma plan i Holmenkollen, hon är ändå en skiddrottning som insett att det är dax att lägga av. varav det är ålder som styr, därför är det svårt att gå långt om man börjar sent.
  • Anonym (D)
    Aniiee skrev 2022-07-01 23:30:32 följande:
    En spegel hade varit på sin plats. 
    Vad sägs om kycklingsoppan tillsammans till att börja med? Laga den 
  • Anonym (D)
    Anonym (Ebba) skrev 2022-07-01 23:50:56 följande:
    Du har inte mött andra motståndare, alla har olika talanger, ta bara skidåkning, Therese Johaug, där kom Frida Karlsson som 19 åring och slog henne på hemma plan i Holmenkollen, hon är ändå en skiddrottning som insett att det är dax att lägga av. varav det är ålder som styr, därför är det svårt att gå långt om man börjar sent.
    Jag behöver inte vara världens bästa kung fu fighter, räcker med att vara bland världens bästa.
  • Anonym (Ebba)
    Anonym (D) skrev 2022-07-02 00:27:32 följande:
    Jag behöver inte vara världens bästa kung fu fighter, räcker med att vara bland världens bästa.
    Fast man måste ha unika kunskaper, ta "Foppa" han var en playmaker, men han var först ut med offensiva tacklingar mot sina motståndare när han var puck förande, ingen var beredd på denna manöver då den var helt ny, men han hissades upp på "Hall of Fame". på sina unika kunskaper.
  • Aniiee
    Anonym (D) skrev 2022-07-02 00:00:13 följande:
    Vad sägs om kycklingsoppan tillsammans till att börja med? Laga den 
    Den var ju till middag igår. Idag blir det lammkotletter i kantarellsås. 
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Anonym (D)
    Aniiee skrev 2022-07-02 02:02:39 följande:
    Den var ju till middag igår. Idag blir det lammkotletter i kantarellsås. 
    Jag är i Eskilstuna nu får se om jag kommer imorgon
  • AndreaBD
    Anonym (D) skrev 2022-07-01 20:54:51 följande:
    Kollade chemat idag och det är 2 träningspass varje vecka? Driver du, måste börja 2 klubbar parallellt samtidigt
    Du får dock inte gradera tidigare i alla fall. De kommer att kolla: Var har du graderat för senaste bältet? När? 
Svar på tråden Karate?