Anonym (Otrygg fru) skrev 2022-09-19 23:59:13 följande:
Jag frågade honom faktiskt före sommaren om han hade kunnat visa mig deras chatt. Han svarade då "inte nu eftersom att du är så upprörd...men om ett tag när du lugnat ner dig..absolut". Har inte frågat igen.
Jag kanske behöver bli lite mindre präktig. Jag får fundera vidare på det. Har hög moral och kanske borde skarva på den lite mer än jag gör. Jag känner mig dock sjukt skyldig om jag t ex skulle läsa deras chatt utan att han vet och skulle nog ha svårt att inte tala om för honom att jag gjort det, vilket i sin tur förmodligen skulle leda till världens kris mellan oss eftersom jag gjort ett sånt övertramp.
Att tala om för dig att du inte får se förrän du lugnat ner dig är så otroligt lågt så jag saknar ord, det är som att behandla dig som ett barn. Gissa vem som köpte sig tid för att kolla och ev radera känsliga meddelanden...?
Om du har läst och hittat något som bekräftar otrohet spelar det ingen roll vad han tycker men antagligen lär du bara hitta sånt som är "på gränsen" och då tjänar det inget till att erkänna att du smygläst för då blir det ändå du som gjort mest fel, så låt helst bli.
Anonym (Otrygg fru) skrev 2022-09-20 00:06:18 följande:
Jag är nog mest rädd för att han ska lämna mig och det är därför jag är är så feg med ställa honom mot väggen och stå rakryggad i detta. Jag har svårt att släppa tanken på att det är mig det är fel på i detta och inte han. Ju mer jag läser här desto mer blir jag dock övertygad om motsasten vilket stärker mig!
När jag tog upp detta med honom första gången var jag ganska hård och sa direkt att detta får mig att må dåligt och det känns som att du brutit vår överenskommelse och jag vill att du slutar snacka med henne hela tiden. Detta vände han direkt emot mig, han blev mycket upprörd och vände till att det är mig det är fel på och att absolut inte gjort något fel och inte behöver ändra något. Efter det kände jag mig nästan "gaslighted" och blev förvirrad över om han hade rätt och det var jag som gjort fel.
Klart att det är honom det är fel på, han bryter er överenskommelse och lägger skulden på dig, fast han mycket väl vet vad som gäller mellan er två. Klart det är bättre att påstå att du är sjukligt svartsjuk (för första gången på 20 år!) än att erkänna att deras kontakt kanske inte är helt ok.