• Anonym (Vad gör jag)

Varit otrogen, vad bör jag göra

Har varit Ihop med min nuvarande sedan tonåren, 17 år i år och har 3 barn. Har aldrig tidigare varit otrogen men nu skedde det tyvärr. Känner mig som ett svin vilket jag kanske också är i detta. Jag har aldrig tidigare varit otrogen men denna kvinna tog mig med storm och sen var det kört. Mina känslor för min sambo är jag osäker på. Det går upp och ner som allt annat men det som verkligen skrämmer mig är att riva upp barnens vardag om jag berättar vad jag gjort. Jag är Inte kär i den andra kvinnan men vet att hon har känslor för mig Vilket blir jobbigt. Kommer inte träffa henne fler gånger. Mitt samvete äter upp mig efter vad jag gjort och jag har svikit både min sambo och mina barn. Vad anser ni, är det värt att berätta sanningen eller ska jag tiga om det för att mitt jävla misstag inte ska påverka barnens liv? Någon med liknande erfarenhet?

och moralpoliser undanbedes. jag vet att jag gjort fel .

• Svar på tråden Varit otrogen, vad bör jag göra
  • Anonym (once betrayed)
    Kaede skrev 2022-10-09 13:42:57 följande:

Ta beslut om vad du ska göra. Ska du avsluta med din sambo så gör det.  Tänker du fortsätta, om än bara i ett år till, så stå upp för din relation.

Dvs tala så fort som möjligt om vad du gjort. Sveken gör mest ont när det kommer fram. Dvs sveket att du gjort ngt med annan, att du döljer det, att du upprepar det (stor chans att det hände om den andra känner för dig och du med) att du tar ifrån din sambo rätten att välja sitt liv. Risken finns ju att den andra talar om det för din sambo och då gör det ännu ondare. För ont gör det. Det slungar er relation in i en kris. Hur ni tar er igenom och ut ur den (som par eller separerade) och nivån av gift som finns mellan er avgörs av hur du agerar nu. Om du är ärlig, står upp, väljer att fortsätta med sambo (om ni båda vill), väljer bort den andra, äger vad du gjort och gör förlåt (inte bara säger) så är sveket från handlingen det enda sveket att hantera. Om du mörkar, ljuger, manipulerar, dubbelspelar eller inte äger vad du gjort finns det flera svek att hantera. Handlingen, mörknandet, skuldbelägggandet. Då är det mer troligt kört. 

så alltså. 

1. välj att Spela med öppna kort. Säg även att du tvivlar på dina känslor. 

2. ta beslut om du vill försöka rädda er om hon vill.

3. Skilj er om du inte vill leva med henne. Börja jobba på er relation om du vill.

4. om du vill satsa på din sambo(för barnens om det är argumentet). Ta då bort den andra helt ur ditt liv och jobba på att vara en bra man åt din sambo. 

Instämmer fullständigt i alla vettiga punkter. Tummen upp alltså. 

The saddest thing about betrayal is that it never comes from your enemies.

• Anonym (Tjejen)

Jag är alltid för att man ska vara ärlig och berätta men i ditt fall och pga barnen så kanske det är bättre att vara tyst. På det villkor att det aldrig kommer att hända igen och att du jobbar på dig själv och ert äktenskap. För om du tror det finns en chans att du skulle kunna göra det igen så är det ingen ide att tiga nu. Endast du vet.

• molly50
    Anonym (?) skrev 2022-10-09 14:57:45 följande:

Att "ha rätten" till något betyder ju inte att man måste det? Beter du dig så bland folk också då? "Tar" rätten att svara åt andra eller klämma dig in i diskussion för att säga samma saker som här?

Det här "ah, mendurå"-argumentet är gulligt. 
    Jag har blivit bedragen. Men jag reagerar inte som du. Vilket jag försökt förklara, att du inte kan utgå från att det.
    Det faktiskt ganska få som sitter och ältar det på nätet i år och tusentals inlägg. 

Att svara på ett inlägg och svara på en fråga ställd i det är inte samma sak. 

Men det är väl ändå en viss skillnad på att "ta sig rätten" att blanda sig in i diskussioner på ett diskussionsforlum på nätet och på att göra det IRL.
    Tycker du inte det?
    På ett öppet diskussionsforum på nätet så är alla med i diskussionen på ett annat sätt än om en liten grupp människor samtalar IRL. 

Jag ältar ingenting. Jag berättar bara hur det kan kännas.
    Och jag utgår inte från att alla har samma erfarenheter som jag.
    För det inser jag att alla inte har.
    Men på samma sätt så måste ju du inse att alla kanske inte tar lika lätt på otrohet som du verkar göra.

Hur menar du då?
    Får man inte svara på ett inlägg som innehåller en fråga ställd till någon annan?
    Vem bestämmer det? Du?
  • Anonym (?)
    molly50 skrev 2022-10-09 17:38:58 följande:
    Men det är väl ändå en viss skillnad på att "ta sig rätten" att blanda sig in i diskussioner på ett diskussionsforlum på nätet och på att göra det IRL.
    Tycker du inte det?
    På ett öppet diskussionsforum på nätet så är alla med i diskussionen på ett annat sätt än om en liten grupp människor samtalar IRL. 

Jag ältar ingenting. Jag berättar bara hur det kan kännas.
    Och jag utgår inte från att alla har samma erfarenheter som jag.
    För det inser jag att alla inte har.
    Men på samma sätt så måste ju du inse att alla kanske inte tar lika lätt på otrohet som du verkar göra.

Hur menar du då?
    Får man inte svara på ett inlägg som innehåller en fråga ställd till någon annan?
    Vem bestämmer det? Du?

Jag menar att jag fått svar på inlägget, inte på frågeställningen. Eftersom du vill påstå att jag fått svar på frågan flera gånger. 

Du har inte heller svarat på den, däremot har du svarat om hur svårt det är för dig att svara på frågan. Fast det är inte alls svårt att svara hur TS och många andra ska göra. Det går inte ihop. 

• Anonym (once betrayed)
    Anonym (?) skrev 2022-10-09 18:46:47 följande:

Jag menar att jag fått svar på inlägget, inte på frågeställningen. Eftersom du vill påstå att jag fått svar på frågan flera gånger. 

Du har inte heller svarat på den, däremot har du svarat om hur svårt det är för dig att svara på frågan. Fast det är inte alls svårt att svara hur TS och många andra ska göra. Det går inte ihop. 

Exakt hur ser frågeställningen ut som du efterlyser. Är frågan allmänt ställd i tråden (i vilken #) eller specifikt till Molly50? 
    Har personligen inte läst samtliga inlägg så jag kan ha missat något, men det vore intressant att höra hur den lyder. Det framgår nämligen inte helt tydligt.

• Anonym (?)
    Anonym (once betrayed) skrev 2022-10-09 19:29:08 följande:

Exakt hur ser frågeställningen ut som du efterlyser. Är frågan allmänt ställd i tråden (i vilken #) eller specifikt till Molly50? 
    Har personligen inte läst samtliga inlägg så jag kan ha missat något, men det vore intressant att höra hur den lyder. Det framgår nämligen inte helt tydligt.

Nej, frågan ställdes till någon annan. Den har citerats många gånger i tråden. 

Bl.a. av Molly, 2-3 gånger, som inte heller svarade på frågan. 

Det är ju det som är lite märkligt. Att citera ett inlägg med en frågeställning och svara något helt annat. Och sedan påstå att man inte kan besvara frågan. Varför citera från första början?

Sedan startas något slags "luften är fri"-argumentation om att det är ett diskussionsforum och att man faktiskt får göra hur man vill här. 

• molly50
    Anonym (?) skrev 2022-10-09 18:46:47 följande:

Vi är flera som har svarat på frågan,så gott det nu går.
    Jag svarade att ärlighet är viktigt för mig i ett förhållande.
    Om man kan ljuga om en sådan sak som en otrohet,vad man kan inte ljuga om mer då?
    Och är det lika ok att ljuga om andra saker för sin partner eller är det bara otrohet som är ok att ljuga om?
    Men du har inte heller svarat på frågan jag ställde dig.
    Om man inte vil rasera allt man har byggt upp,varför tar man då risken att vara otrogen och därmed riskera att allt man byggt upp raseras om sanningen kommer fram?
    För det är ju trots allt den handlingen som är orsaken till att förhållandet spricker,om den bedragne väljer att lämna. 
  • Anonym (?)
    molly50 skrev 2022-10-09 21:54:31 följande:
    Vi är flera som har svarat på frågan,så gott det nu går.
    Jag svarade att ärlighet är viktigt för mig i ett förhållande.
    Om man kan ljuga om en sådan sak som en otrohet,vad man kan inte ljuga om mer då?
    Och är det lika ok att ljuga om andra saker för sin partner eller är det bara otrohet som är ok att ljuga om?
    Men du har inte heller svarat på frågan jag ställde dig.
    Om man inte vil rasera allt man har byggt upp,varför tar man då risken att vara otrogen och därmed riskera att allt man byggt upp raseras om sanningen kommer fram?
    För det är ju trots allt den handlingen som är orsaken till att förhållandet spricker,om den bedragne väljer att lämna. 

Nej, det är inte heller ett svar. Än en gång börjar du svamla om annat. Samma repetitiva trams. Ändra frågeställningen och ställa motfrågor. 
    Det är en mycket rak och enkel fråga. 
    Som du med alla medel undviker att svara på trots att det är du som valt att citera den.

Jag tänker inte lägga mer energi eller möda på din argumentation. 

• Anonym (Anonym@)
    Anonym (?) skrev 2022-10-09 22:13:53 följande:

Nej, det är inte heller ett svar. Än en gång börjar du svamla om annat. Samma repetitiva trams. Ändra frågeställningen och ställa motfrågor. 
    Det är en mycket rak och enkel fråga. 
    Som du med alla medel undviker att svara på trots att det är du som valt att citera den.

Jag tänker inte lägga mer energi eller möda på din argumentation. 

Haha. Gött !! För nu har du lyckats förstöra ännu en tråd med ditt jävla OT-svammel.
  • Anonym (?)
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-10-09 22:56:57 följande:
    Haha. Gött !! För nu har du lyckats förstöra ännu en tråd med ditt jävla OT-svammel.
    Kul det där när man avfärdar ett nick och ett nytt dyker upp med sitt första Inlägg.
    Som inte förstår vidden av OT, men ändå själv nämner det.
    way to go.

Vad är ditt råd och input till TS?
Svar på tråden Varit otrogen, vad bör jag göra