• Anonym (Sticka)

Trivs inte i Sverige

Vill flytta men har inte kapacitet. Det är nationen jag tycker illa om inte folket i allmänhet. Men jag känner mig inte trygg här vill bara lämna landet och starta nytt liv. Hela mitt liv har raserats vill helt enkelt flytta till ett bättre land för att kunna starta ett nytt liv och må bra. Jag tycker inte om vintern i Sverige den är grå, mörk kall och deprimerande mitt dåliga mående har försämrats med vintern. Jag önskar att jag tyckte om landet jag bor i men gör inte det. Vet inget positivt med Sverige. 

• Svar på tråden Trivs inte i Sverige
  • Anonym (Sticka)

Svar till Utlandssvenk

jag har aldrig hört eller läst att andra nationer har så mycket gott att säga om Sverige. Svensk husmanskost är inte gott, IKEA säljer bara saker som är svåra att sätta ihop, Volvo är nog bilsorten jag tycker minst om föredrar Mercedes eller volkswagen tycker inte H&Ms varor är så bra

I Sverige om någon blir våldtagen så läggs det alltid ner 

jag skulle aldrig säga något bra om något jag inte tycker om

• Anonym (Sticka)

Svar till Theotherone

Jag smutskastar inte Sverige tycker bara inte om Sverige och man kan inte älska allt och allting. 

• Anonym (Utlandssvensk)
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 18:56:08 följande:

Svar till ?Sjukt? 
    Jag har aldrig gillat Sverige vill testa något nytt känns tråkigt att bo i samma land år in och år ut. Jag har inte fått bidrag eller gratis vård i Sverige. Du får tycka om Sverige jag behöver inte gilla Sverige. Tycker mest bara att Stockholm Är en extremt tråkig stad och det är huvudstaden

Det är inte fel att vilja bo i ett annat land. Men man måste inse att det finns fördelar och nackdelar med alla länder, och det är ganska kämpigt att sätta sig in i en ny kultur och ett samhälle med ett annat sätt att tänka. Att bosätta sig i ett nytt land är definitivt inte som semester. Och sig själv och sina demoner blir man inte av med heller. 
  • Anonym (Sticka)

Svar till sjukt 

jag Vill flytta men jag förstår inte hur folk kan bli upprörd och på vilket sätt man framstår som dum för man inte tycker om något 

• Anonym (Xexx)

Ok, såg att du bor i Sthlm. Ursäkta nu alla som bor där, men jag står inte heller ut i Sthlm. Behövde bo där ett år och säger: aldrig mer. Som besökare - absolut. Men att bo där? Nix, inget för mig. 

Jag har bott på rätt många platser i vårt avlånga land och Stockholm var för mig det absolut sämsta, utan konkurrens. Så utgå inte från Sthlm när du bedömer Sverige, TS. Det passar inte alla. 

MEN, helt ärligt tror jag att du skulle må som du gör var som helst. Det är nog dig själv du behöver ta tag i. 

• Anonym (Sticka)

Svar till sjukt 

jag känner bara att jag vill starta ett nytt liv någon annanstans sen känner jag mig inte hemma i Sverige.
    har känt så länge. Mår dåligt över att jag inte kan tycka om mitt fosterland. Jag har försökt tycka om Sverige kämpat på att intala mig själv att jag tycker om Sverige. men det gör jag ju inte?. Det är ansträngande att försöka tycka om något man föraktar?. Men jag har försökt 

• Anonym (Sjukt)
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 19:06:27 följande:

Svar till Utlandssvenk

jag har aldrig hört eller läst att andra nationer har så mycket gott att säga om Sverige. Svensk husmanskost är inte gott, IKEA säljer bara saker som är svåra att sätta ihop, Volvo är nog bilsorten jag tycker minst om föredrar Mercedes eller volkswagen tycker inte H&Ms varor är så bra

I Sverige om någon blir våldtagen så läggs det alltid ner 

jag skulle aldrig säga något bra om något jag inte tycker om

Nåja. Nu säger nog ett index över 142 länder som rangordnas efter bland annat utbildning, hälsa, trygghet och säkerhet, personlig frihet och socialt kapital mer än vad du hört. Du verkar väldigt okunnig, ärligt talat.

• Anonym (Sjukt)
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 19:13:36 följande:

Svar till sjukt 

jag känner bara att jag vill starta ett nytt liv någon annanstans sen känner jag mig inte hemma i Sverige.
    har känt så länge. Mår dåligt över att jag inte kan tycka om mitt fosterland. Jag har försökt tycka om Sverige kämpat på att intala mig själv att jag tycker om Sverige. men det gör jag ju inte?. Det är ansträngande att försöka tycka om något man föraktar?. Men jag har försökt 

Synd att du inte kan flytta då. Det skulle ge dig välbehövligt perspektiv och en rejäl reality check.
  • Anonym (Bor utomlands)

Du kan inte jobba så nej du kommer aldrig kunna lämna Sverige fullt ut. Om det inte finns bidragssystem i Sverige som betalar ut medan du bor utomlands.

Inget land i världen är perfekt, jag flyttade för 10 år sedan och är väldigt lycklig med det valet. Dock kommer du snabbt att märka att det finns stora problem du kommer behöva hantera. System du inte förstår och som blir moment 22 då du inte är medborgare i landet.

Vill du flytta utomlands måste du kunna jobba. Ta tag i den biten först. Kan du skriva på nätet kan du jobba, gäller bara att hitta eller skapa ett jobb som fungerar utifrån eventuella begränsningar du har.

Starta ett företag, flytta utomlands men lämna den negativa attityden bakom dig för den kommer inte hjälpa dig på något sätt.

• Anonym (Sticka)

Svar till Xexx 
    Jag har utforskat andra städer i Sverige tyckte inte om någon. 

jag vill iallafall se om jag skulle må bättre om jag flyttade. tänk om det skulle vara så? För jag vantrivs i Sverige 

Svar på tråden Trivs inte i Sverige