• Anonym (Sticka)

Trivs inte i Sverige

Vill flytta men har inte kapacitet. Det är nationen jag tycker illa om inte folket i allmänhet. Men jag känner mig inte trygg här vill bara lämna landet och starta nytt liv. Hela mitt liv har raserats vill helt enkelt flytta till ett bättre land för att kunna starta ett nytt liv och må bra. Jag tycker inte om vintern i Sverige den är grå, mörk kall och deprimerande mitt dåliga mående har försämrats med vintern. Jag önskar att jag tyckte om landet jag bor i men gör inte det. Vet inget positivt med Sverige. 

• Svar på tråden Trivs inte i Sverige
  • Anonym (Sticka)

Gullvivor, Jag vet inte vad jag har för psykiskt diagnos har varit under utredning utan att få diagnos

känner bara att det är så orättvist vet att livet är orättvist och jobbar på att acceptera det men emellanåt gör det mig ledsen. jag har försökt att tycka om Sverige men kan inte. känner att Sverige inte är något märkvärdigt land som inte har egna kulturer direkt. Jag känner tyvärr förakt mot Sverige har försökt att inte känna så men man känner som man
    känner

• Anonym (Sticka)

Spucks, tro vad du vill

• Anonym (Xexx)
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 19:06:27 följande:

Svar till Utlandssvenk

jag har aldrig hört eller läst att andra nationer har så mycket gott att säga om Sverige. Svensk husmanskost är inte gott, IKEA säljer bara saker som är svåra att sätta ihop, Volvo är nog bilsorten jag tycker minst om föredrar Mercedes eller volkswagen tycker inte H&Ms varor är så bra

I Sverige om någon blir våldtagen så läggs det alltid ner 

jag skulle aldrig säga något bra om något jag inte tycker om

Jag var sjuk för ett tag sedan och roade mig med att titta på utländska youtubers som flyttat till Sverige. Gemensamt för nästan alla var att de fullkomligt älskade den svenska socialförsäkringen, sjukförsäkringen och föräldraförsäkringen (och allemansrätten och gratis badstränder). 

Förutom våldtäktsdomar (bristen på) så är det väldigt ytliga saker du hakar upp dig på, tycker jag. Bryr du dig inte alls om social rättvisa, yttrandefrihet, sjukförsäkring, rätten till utbildning och såna saker? Mitt liv påverkas så otroligt mycket mer av sånt än om jag äter köttbullar eller kebab, det är ju liksom petitesser i livets utkanter jämförelsevis.

Men apropå våldtäkter:

I Singapore kan en man bara dömas för våldtäkt mot sin fru, men bara om hon är 13 år gammal eller yngre eller bor på en annan plats än mannen.

I Nigeria straffas inte en man för våldtäkt på sin fru om denna har nått puberteten. 

I nio länder slipper mannen straff för våldtäkt om han gifter sig med offret efter våldtäkten. 

I tolv länder, bland annat europeiska länder som Belgien, Kroatien och Rumänien, kan en man som har begått en våldtäkt slippa straff genom en förlikning med offret eller offrets familj.

https://www.våldtäkt.com/valdtakt-lagstiftning-varlden-runt

Så det är ändå rätt gött att bo i ett land där tom grooming, sexuella trakasserier och kränkande fotografering faktiskt går att polisanmäla, kan jag tycka. 

• Anonym (Sticka)

svar till ?Sjukt?

Men det jag tycker om Sverige är bara min åsikt jag tycker inte om miljön i Sverige den är extremt tråkig men det är min åsikt jag har rätt att ha den du har rätt att ha din 

• Anonym (Sjukt)
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 19:26:41 följande:

Gullvivor, Jag vet inte vad jag har för psykiskt diagnos har varit under utredning utan att få diagnos

känner bara att det är så orättvist vet att livet är orättvist och jobbar på att acceptera det men emellanåt gör det mig ledsen. jag har försökt att tycka om Sverige men kan inte. känner att Sverige inte är något märkvärdigt land som inte har egna kulturer direkt. Jag känner tyvärr förakt mot Sverige har försökt att inte känna så men man känner som man
    känner

Du drog en jävla vinstlott när du föddes i Sverige. Du får nog leva med att det i ögon inte är ett märkvärdigt land. Du låter otroligt bortskämd.
  • Anonym (Xexx)
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 19:22:33 följande:

Svar till Spucks

Känner att det är inget jag vill gå in på. det är för personligt

Biting the hand that feeds you...? 
  • Anonym (Sticka)

Xenia, men förövaren blir ofta betrodd av rätten

har inte sagt att jag gillar SD är helt emot dem.

• Anonym (Utlandssvensk)
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 19:20:25 följande:

svaR till utlandssvensk 

jag tycker knappt om något som kommer från Sverige speciellt inte svensk mat och svensk musik. Det är synd att Sverige är känt för dessa saker. Men som sagt jag tycker inte om Sverige och behöver inte tycka om Sverige

Nej, du behöver inte tycka om Sverige, men eftersom du uppenbarligen är fast inom landets gränser så är det mycket mer konstruktivt att acceptera situationen och försöka göra det bästa ut av den.

Eller så sitter du och gnäller och känner dig miserabel för att du har fantiserat ihop att allt blir perfekt bara du korsar gränsen. 
  • Anonym (Sticka)

Xexx, vad menar du med det? Jag vill inte gå in på för personliga saker. 

• Anonym (Sticka)

Utlandssvensk, klart jag inte vill vara miserabel jag vill ju må bra men det är inte så lätt alla gånger

Svar på tråden Trivs inte i Sverige