• Anonym (Sticka)

Trivs inte i Sverige

Vill flytta men har inte kapacitet. Det är nationen jag tycker illa om inte folket i allmänhet. Men jag känner mig inte trygg här vill bara lämna landet och starta nytt liv. Hela mitt liv har raserats vill helt enkelt flytta till ett bättre land för att kunna starta ett nytt liv och må bra. Jag tycker inte om vintern i Sverige den är grå, mörk kall och deprimerande mitt dåliga mående har försämrats med vintern. Jag önskar att jag tyckte om landet jag bor i men gör inte det. Vet inget positivt med Sverige. 

• Svar på tråden Trivs inte i Sverige
  • Anonym (Utlandssvensk)
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 19:06:27 följande:

Svar till Utlandssvenk

jag har aldrig hört eller läst att andra nationer har så mycket gott att säga om Sverige. Svensk husmanskost är inte gott, IKEA säljer bara saker som är svåra att sätta ihop, Volvo är nog bilsorten jag tycker minst om föredrar Mercedes eller volkswagen tycker inte H&Ms varor är så bra

I Sverige om någon blir våldtagen så läggs det alltid ner 

jag skulle aldrig säga något bra om något jag inte tycker om

Det var inte du som skulle tycka något av det där var bra. Men Sverige är känt för det. Lovar! Du underskattar tex troligen hur stor Sveriges musikexport är. Världsartister kommer till Sverige för att jobba med låtskrivare och producenter. Och i tex Japan står IKEA för skandinavisk design och -minimalism. 
  • Anonym (Sticka)

Svar till ?Bor utomlands? 

Jag vet att det är på det viset. Det där med att flytta är bara en dröm jag har men vet att den inte kommer slå in. Bara tufft att acceptera att det är så

• Anonym (Sticka)

svaR till utlandssvensk 

jag tycker knappt om något som kommer från Sverige speciellt inte svensk mat och svensk musik. Det är synd att Sverige är känt för dessa saker. Men som sagt jag tycker inte om Sverige och behöver inte tycka om Sverige

• Spucks

Vad lever du på om du inte jobbar och inte får bidrag?

• Anonym (Sticka)

Svar till sjukt 

jag har ju försökt tycka om Sverige och man ska alltid försöka. Varför blir folk så sura så fort man säger att man inte tycker om Sverige?. Snöflingor alltså

• Gullvivor
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 17:34:43 följande:
    Jag har inte kapacitet till det. har inte ekonomi för att flytta. Kan inte heller jobba av medicinska skäl. Känner att behöva bo i Sverige är något slags fängelse
    Är dina medicinska skäl psykiska? Låter som det nämligen, dvs att du tror att livet kommer bli bättre bara du flyttar utomlands. Men det blir inte bättre bara för att du byter land, och att uppleva ett land som turist är inte samma sak som att faktiskt bo där. 

Det finns många fördelar med att bo i Sverige, börja se dessa istället för att bara se det negativa så blir det enklare att bo här. Du har ju ändå ingen möjlighet att flytta så blir bara dumt att längta bort och avsky Sverige. Gör det bästa av situationen helt enkelt. 
  • Anonym (Sticka)

Svar till Spucks

Känner att det är inget jag vill gå in på. det är för personligt

• Anonym (Sjukt)
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 19:21:46 följande:

Svar till sjukt 

jag har ju försökt tycka om Sverige och man ska alltid försöka. Varför blir folk så sura så fort man säger att man inte tycker om Sverige?. Snöflingor alltså

För att du skriver saker som är direkt felaktiga kanske? För att du saknar kunskap? För att du har en taskig attityd?
  • Xenia
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 18:15:44 följande:
    Vad har Sverige som är unikt? Jag menar Sverige verkar inte känt över hela världen som USA och UK är på samma sätt. Känner också att Sverige är ett extremt tråkigt land. Finns inget att göra i Stockholm tror inte folk runt världen väljer Sverige som resmål direkt?. besöker man huvudstaden har man hunnit se allt på 2 timmar sen känna att det var allt och skulle känna hemlängtan. Jag menar åker man till London eller Paris har man ju flera dagar på sig och det är mycket att uppleva och utforska där. Nej usch för Sverige alltså. Sen är det mycket skjutningar i Sverige mycket våldtäkter och poliserna låter de gå fria. Svenska lagar är ett skämt. Sen att man inte vill säga ?hen? får man böta på 150tusen men de som förlorade sin dotter i terrorattacken får bara ett skadestånd på 60tusen. Är lite rädd för vårat vänstersamhälle. Löfven ville ha terrorister i Sverige 
    Du verkar ha fått en del om bakfoten. Polisen låter inte mördarna gå fria av fritt val, men vad ska de göra när varken vittnen eller ev överlevande offer vill berätta något? Det är illa med alla skjutningar men svårt att hitta något land utan brottslighet.

Vänstersamhälle? De borgerliga vann valet och SD har stort inflytande, du borde väl jubla nu?
  • Spucks
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 19:22:33 följande:

Svar till Spucks

Känner att det är inget jag vill gå in på. det är för personligt

Jaha, prostituerar du dig? Det kan du göra utomlands också. Laglig tom, på många ställen.
Svar på tråden Trivs inte i Sverige