• Anonym (Sticka)

    Trivs inte i Sverige

    Vill flytta men har inte kapacitet. Det är nationen jag tycker illa om inte folket i allmänhet. Men jag känner mig inte trygg här vill bara lämna landet och starta nytt liv. Hela mitt liv har raserats vill helt enkelt flytta till ett bättre land för att kunna starta ett nytt liv och må bra. Jag tycker inte om vintern i Sverige den är grå, mörk kall och deprimerande mitt dåliga mående har försämrats med vintern. Jag önskar att jag tyckte om landet jag bor i men gör inte det. Vet inget positivt med Sverige. 

  • Svar på tråden Trivs inte i Sverige
  • Anonym (Sticka)
    Anonym (L) skrev 2022-12-07 18:40:32 följande:
    Så du baserar din tro att du skulle trivas i andra länder utifrån semestrar...på riktigt???
    Du förstår väl att det knappast är samma sak som att faktiskt bo där...
    Okej, men vad är så bra med att bo i Sverige då? Hur är Sverige ett bra land? Jag har inget att utgå ifrån att Sverige skulle vara bra. Finns inget gott här. är det fel att vilja bo i ett annat land?. Tänker mer att alla andra ställen kan bara vara bättre. Visst andra nationer är väl inte perfekta. men ingen kan vara sämre än Sverige för Sverige har INGET som är bra
  • Anonym (Sjukt)
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 18:31:16 följande:

    Svar till Bla_h 
    Jag var lycklig under mina utlandssemestrar fick känna känslan av lycka och trygghet och meningen med livet men när jag kom hem till det här avskyvärda landet (Sverige) tappade jag all livslust. Jag tycker inte att Sverige har något bra att erbjuda har inget att vara glad för med Sverige. Finns inget bra med det landet och det landet måste jag ofrivilligt bo i. Jag har försökt se något positivt med Sverige har försökt skriva en lista om vad som är positivt med Sverige men kunde inte skriva något på listan


    Blir riktigt provocerad av att läsa dina inlägg. Du förstår väl att det är en ENORM skillnad på semester och att bo någonstans. Har bott i 20 år i olika länder i Europa, bland annat Spanien som du vill bo i och England som du nämnde och kan säga att det inte är någon dans på rosor. Du har mage att klaga på Sverige, men jag gissar att du får bidrag och vård? Här i England är bidragen skrattretande låga (även löner) och klasskillnaderna är enorma. Vinden blåser rakt igenom mögliga hus och knivmord är grejen här. Men visst, det finns mycket att göra i London, men vad hjälper det när du sitter där i ett kallt möjligt hus och inte har råd att äta? Sverige är sämst? Visar bara hur okunnig du är. Kanske dags att visa lite tacksamhet för det land som ändå tar hand om dig.
  • Anonym (Sticka)

    Svar till Frihet.
    jag bor i Stockholm vet vad som finns där. tycker bara det är uttråkande att gå runt i Stockholm. har sett ställena du nämnde men okej 2 timmar kanske var fö lite men det skulle väl ta en halv dag att uppleva allt det där sen finns det inget mer och se blir tråkigt i Stockholm extremt fort

    vårat välfärdssystem inte räcker inte eller prioriteras inte för pensionärerna, poliserna och rätten släpper våldtäktsmänniskor fria. Men men man kan ju inte tycka om alla länder i världen och alla kan ju inte älska Sverige

  • Anonym (Utlandssvensk)
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 18:15:44 följande:
    Vad har Sverige som är unikt? Jag menar Sverige verkar inte känt över hela världen som USA och UK är på samma sätt. Känner också att Sverige är ett extremt tråkigt land. Finns inget att göra i Stockholm tror inte folk runt världen väljer Sverige som resmål direkt?. besöker man huvudstaden har man hunnit se allt på 2 timmar sen känna att det var allt och skulle känna hemlängtan. Jag menar åker man till London eller Paris har man ju flera dagar på sig och det är mycket att uppleva och utforska där. Nej usch för Sverige alltså. Sen är det mycket skjutningar i Sverige mycket våldtäkter och poliserna låter de gå fria. Svenska lagar är ett skämt. Sen att man inte vill säga ?hen? får man böta på 150tusen men de som förlorade sin dotter i terrorattacken får bara ett skadestånd på 60tusen. Är lite rädd för vårat vänstersamhälle. Löfven ville ha terrorister i Sverige 
    Sverige är större än Stockholm...
    Sverige är visst känt och har gott rykte på vissa områden. Svensk stål, IKEA, H&M, Volvo, jämställdhet, musik mm. 

    Sen är det sant att Sverige har haft oproportionerligt mycket gängskjutningar på senare tid, men gängkriminalitet finns överallt. Spanien har tex stora drogkarteller. Och en inhemsk terroristorganisation, som visserligen har hållit sig lugn länge, men har haft död på mer än 800 människor och skadat över 2000. 

    Vad gäller våldtäkter så går statistiken inte att jämföra, eftersom vad som räknas in skiljer sig MYCKET åt mellan olika länder. Sverige har en vid definition, medan tex våldtäkt inom äktenskapet inte ens är ett brott i vissa länder. 
  • Anonym (Sticka)

    Svar till ?Sjukt? 
    Jag har aldrig gillat Sverige vill testa något nytt känns tråkigt att bo i samma land år in och år ut. Jag har inte fått bidrag eller gratis vård i Sverige. Du får tycka om Sverige jag behöver inte gilla Sverige. Tycker mest bara att Stockholm Är en extremt tråkig stad och det är huvudstaden

  • Anonym (Frihet)
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 18:46:36 följande:
    Okej, men vad är så bra med att bo i Sverige då? Hur är Sverige ett bra land? Jag har inget att utgå ifrån att Sverige skulle vara bra. Finns inget gott här. är det fel att vilja bo i ett annat land?. Tänker mer att alla andra ställen kan bara vara bättre. Visst andra nationer är väl inte perfekta. men ingen kan vara sämre än Sverige för Sverige har INGET som är bra
    Jamen då så. Då kan du ju flytta till Iran då för det landet är enligt dig bättre. Tvingas bära huckle och heltäckande kläder och jagas av moralpolisen om du inte gör det. Varför inte Saudarabien? Kvinnor har nästan noll rättigheter, men inget kan ju vara värre än Sverige så där skulle du mao trivas bättre. Nordkorea som jag nämnde. Vad har vi mer för magnifika länder som ju då garanterat är bättre? Somalia. Lugnt och fridfullt. Mexiko, suverän lag och ordning. Eritrea, de har ju inget krig. Apropå krig, varför inte Ukraina? Ryssland är ju enligt din definition också ett land som är bättre. För om Sverige är sämst är ju alla de här länderna bättre.
  • Anonym (Xexx)
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 18:46:36 följande:
    Okej, men vad är så bra med att bo i Sverige då? Hur är Sverige ett bra land? Jag har inget att utgå ifrån att Sverige skulle vara bra. Finns inget gott här. är det fel att vilja bo i ett annat land?. Tänker mer att alla andra ställen kan bara vara bättre. Visst andra nationer är väl inte perfekta. men ingen kan vara sämre än Sverige för Sverige har INGET som är bra

    Gratis skolmat till alla barn. 
    Socialförsäkring.
    Föräldraledighet. 
    Allemansrätt 
    Förbud mot åsiktsregistrering.
    Föreningsrätt.
    Yttrandefrihet. 
    Domstolsväsende skilt från riksdag/regering. Sekulär riksdag/regering. 
    Förbud mot diskriminering pga graviditet/föräldraskap. 


    VAB
    Konsumentskyddslagen. 
    IVO
    Rätt att söka vård i vilken Region man vill
    Fri mödra- och barnavård
    Gotland
    Fjällsjöar
    Pite havsbad
    Österlen

    Ja, lite sånt. 

  • Anonym (Sticka)
    Anonym (Frihet) skrev 2022-12-07 18:57:09 följande:
    Jamen då så. Då kan du ju flytta till Iran då för det landet är enligt dig bättre. Tvingas bära huckle och heltäckande kläder och jagas av moralpolisen om du inte gör det. Varför inte Saudarabien? Kvinnor har nästan noll rättigheter, men inget kan ju vara värre än Sverige så där skulle du mao trivas bättre. Nordkorea som jag nämnde. Vad har vi mer för magnifika länder som ju då garanterat är bättre? Somalia. Lugnt och fridfullt. Mexiko, suverän lag och ordning. Eritrea, de har ju inget krig. Apropå krig, varför inte Ukraina? Ryssland är ju enligt din definition också ett land som är bättre. För om Sverige är sämst är ju alla de här länderna bättre.
    Jag sa aldrig att jag skulle GILLA de länder du nämnde? Man måste inte älska Sverige. varför blir folk så provocerade när någon säger att man inte tycker om Sverige?
  • Anonym (Sjukt)
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 18:56:08 följande:

    Svar till ?Sjukt? 
    Jag har aldrig gillat Sverige vill testa något nytt känns tråkigt att bo i samma land år in och år ut. Jag har inte fått bidrag eller gratis vård i Sverige. Du får tycka om Sverige jag behöver inte gilla Sverige. Tycker mest bara att Stockholm Är en extremt tråkig stad och det är huvudstaden


    Var får du pengar ifrån då om du inte kan jobba?

    Självklart får du vilja flytta, men att sitta och skriva att Sverige är sämst är bara korkat och får dig att se dum ut. Sverige har en välfärd som är så enormt mycket bättre än de flesta andra länder och är alltid bland de översta över bästa länderna att bo i. Förmodligen tycker du att Stockholm är så tråkigt för att du inte arbetar och har för mycket tid att ha tråkigt.
  • theotherone
    Anonym (Sticka) skrev 2022-12-07 18:53:33 följande:

    vårat välfärdssystem inte räcker inte eller prioriteras inte för pensionärerna, poliserna och rätten släpper våldtäktsmänniskor fria. Men men man kan ju inte tycka om alla länder i världen och alla kan ju inte älska Sverige


    Sverige räknas på plats 8 i världen i Human Development Index, ett mått på hur utvecklat ett lands välfärdssamhälle är. De länder du räknar upp ligger alla betydligt under oss.

    Så, om du nu ska smutskasta Sverige så var åtminstone saklig.
Svar på tråden Trivs inte i Sverige