Min pojkvän skaffade barn med en oduglig kvinna
Är medveten om att detta inlägg kanske provocerar, och det är inte mitt syfte. Jag vill genuint förstå för att slippa känna förakt framöver.
Är medveten om att detta inlägg kanske provocerar, och det är inte mitt syfte. Jag vill genuint förstå för att slippa känna förakt framöver.
Jag förstår att man kan vara begåvad utan utbildning.
Däremot kan en utbildning sätta begåvning på prov pga konkurrens. Vissa utbildningar kan du inte ens komma in på om du inte är begåvad, så alla utbildningar handlar inte om att plugga in saker.
Resonemanget "utbildning kan alla skaffa" brukar ofta komma från folk som inte har ambitioner men tänker att om de minsann bara hade VELAT skulle de kunna bli både astronauter och rockstjärnor.
Tack för ditt svar! Ja, det är just förståelse jag önskar få. Jag tycker ju min pojkvän är toppen och förstår att han nångång måste ha sett något hos den kvinnan.
Han verkar inte vilja berätta om att han har en ny relation men inget han "döljer" då vi ofta är ute där man kan träffa på henne osv, men han när att hon inte har med hans privatliv att göra och ser inte det som ett hinder för att jag ska träffa sonen. Kanske är han rädd att hon blir extra stressad eller något?
Att jag blir besviken tror jag han förstår ändå, litar till 100% på att han gör sitt bästa för att vi ska kunna ses så mycket det går. Vi träffas ju inte för min skull utan för bådas.
Tack för ditt svar! Ja, det är just förståelse jag önskar få. Jag tycker ju min pojkvän är toppen och förstår att han nångång måste ha sett något hos den kvinnan.
Han verkar inte vilja berätta om att han har en ny relation men inget han "döljer" då vi ofta är ute där man kan träffa på henne osv, men han när att hon inte har med hans privatliv att göra och ser inte det som ett hinder för att jag ska träffa sonen. Kanske är han rädd att hon blir extra stressad eller något?
Att jag blir besviken tror jag han förstår ändå, litar till 100% på att han gör sitt bästa för att vi ska kunna ses så mycket det går. Vi träffas ju inte för min skull utan för bådas.
Det handlar ju inte om hans ex utan om att han tar ansvar för barnet.
Det spelar ingen roll varför den andra föräldern inte orkar/kan/vill ta hand om barnet. Varje vettig förälder rycker in då eftersom man inte vill att den andra förälderns mående går ut över barnet.
Han vet antagligen vad det innebär när mamman säger att hon inte orkar. Säg till exempel att hon inte går upp ur sängen, sover hela dagen och bara gråter.
Då är man en usel förälder om man inte tar barnet bara för att man har så mycket att göra eller för att det påverkar planerna med den nya kvinnan. Ett barn är ingen hobby som man kan syssla med när man har lust och tid.
Det du beskriver tyder på att han är en bra, ansvarsfull pappa. Om du vill bilda familj med den här mannen så ska du vara jäkligt glad för att han är så. Försök inte komma mellan barnet och en sådan pappa. Det kan få hans känslor för dig att svalna fort.