• Anonym (Pepparrot)

Min pojkvän skaffade barn med en oduglig kvinna

Är medveten om att detta inlägg kanske provocerar, och det är inte mitt syfte. Jag vill genuint förstå för att slippa känna förakt framöver.

Så här är det: jag har varit med min partner i ca 8 månader och det är  toppen. UTOM en sak. Han har sonen med en kvinna som är långtidssjukskriven pga nån slags psykisk ohälsa. Hon har heller ingen utbildning trots att hon (enligt min kille då var "begåvad").
     Han: framgångsrik, snygg, etc. Har förvisso inte sett henne än och gissar att hon måste vara skitsnygg, annars förstår jag inte alls vad en sådan som han skulle varit med henne i 13 år? Förstår att man kan bli förblindad av kärlek, men så länge?
    Kan ibland bli bitter när hon inte "orkar" ta deras son så att min pojkvän "måste" ta honom och det kan för oss innebära ändrade eller i värsta fall inställda planer.
    Vad gör hon om dagarna liksom? Hon har ju ingen sysselsättning medan han jobbar skitmycket, pendlar och är utmattad.
    Förstår inte situationen alls och kan ibland tänka elaka tankar att han var "dum" som valde att skaffa barn med en sådan kvinna.
    Vill inte känna så men vill förstå folk i hennes sits om det ska hålla. Det här är verkligen min drömman.
    Kan någon som av en eller annan anledning har insikt i det här med psykisk ohälsa förklara hur en person kan vara inkapabel till ALLT arbete på arbetsmarknaden och ändå orka med att träffa vänner och ha barnkalas? 
    Jag jobbar heltid och har en lång utbildning bakom mig men skulle ALDRIG stanna hemma från jobbet för att jag "mår bättre" av att inte ha krav på mig.
  • Svar på tråden Min pojkvän skaffade barn med en oduglig kvinna
  • Anonym (Hmm..)
    Anonym (Linda) skrev 2022-12-13 18:35:39 följande:
    Trams. Han undviker att berätta pga av sitt ex sviktande mentala hälsa.
    Hur många otrogna män skyller inte på sviktande ohälsa hos "exet" till älskarinnan?

Säger inte att det är så i detta fall, men omöjligt är det inte.
  • Anonym (Såhär är det)
    Anonym (Linda) skrev 2022-12-13 18:35:39 följande:
    Trams. Han undviker att berätta pga av sitt ex sviktande mentala hälsa.
    Det enda TS vet om mamman är det mannen har berättat. Med största sannolikhet har hon inte ens nån sviktande mental hälsa. Om TS ska vara en del av sonens liv så har mamman rätt att få veta vem hon är och pappan borde ha presenterat dem för varandra. Istället undviker han det, med en massa dåliga ursäkter. Han träffar fortfarande mamman.
  • Anonym (Mimi)

Tycker du verkar vara en riktig rövhatt faktiskt. 

• Anonym (Nfnf)

Hur orkar du bry dig? Varför bryr du dig? Nu är han med dig så skit i det där. Vad hon gör och inte borde du inte lägga sig i om. Kan lova dig att hon skulle må betydligt sämre om hon inte träffade sina vänner. Det är bra att hon gör det. Låt henne. Att sitta och glo på väggarna är inte bra för någon. Men du är som många andra som irritersr sig på de som är sjukskrivna och råkar umgås med en vän någon gång eller gå och träna. Det är bra för dem. 

• Anonym (Linda)
    Anonym (Såhär är det) skrev 2022-12-13 18:55:44 följande:
    Det enda TS vet om mamman är det mannen har berättat. Med största sannolikhet har hon inte ens nån sviktande mental hälsa. Om TS ska vara en del av sonens liv så har mamman rätt att få veta vem hon är och pappan borde ha presenterat dem för varandra. Istället undviker han det, med en massa dåliga ursäkter. Han träffar fortfarande mamman.
    Jomenvisst, såklart ljuger mannen.
    Givetvis. 
    Fattaruväl?

Eller inte.
  • Anonym (Nfnf)
    Anonym (Såhär är det) skrev 2022-12-13 18:55:44 följande:
    Varför ska ts kille prata om hans ex psykiska hälsa? Hur kul vore det för exet om allt sägs till hans nya tjej? Vad har hon med det att göra? Får man ens prata om sådant hur som helst. hon kan skita i att bry sig istället.
  • Anonym (Såhär är det)
    Anonym (Nfnf) skrev 2022-12-13 19:04:55 följande:
    Varför ska ts kille prata om hans ex psykiska hälsa? Hur kul vore det för exet om allt sägs till hans nya tjej? Vad har hon med det att göra? Får man ens prata om sådant hur som helst. hon kan skita i att bry sig istället.
    Precis min poäng. Enligt TS är han så fantastisk på alla sätt, men ändå målar han upp en högst osmickrande bild av sitt ex och vill inte att de träffar varandra. Sonen borde ju ha berättat för sin mamma att pappa har en ny kvinna, så det är helt klart nåt som inte stämmer här.
  • Anonym (Kvinnors egna åsikter)
    Anonym (Pepparrot) skrev 2022-12-13 11:40:13 följande:
    Min pojkvän skaffade barn med en oduglig kvinna

Är medveten om att detta inlägg kanske provocerar, och det är inte mitt syfte. Jag vill genuint förstå för att slippa känna förakt framöver.

Så här är det: jag har varit med min partner i ca 8 månader och det är  toppen. UTOM en sak. Han har sonen med en kvinna som är långtidssjukskriven pga nån slags psykisk ohälsa. Hon har heller ingen utbildning trots att hon (enligt min kille då var "begåvad").
     Han: framgångsrik, snygg, etc. Har förvisso inte sett henne än och gissar att hon måste vara skitsnygg, annars förstår jag inte alls vad en sådan som han skulle varit med henne i 13 år? Förstår att man kan bli förblindad av kärlek, men så länge?
    Kan ibland bli bitter när hon inte "orkar" ta deras son så att min pojkvän "måste" ta honom och det kan för oss innebära ändrade eller i värsta fall inställda planer.
    Vad gör hon om dagarna liksom? Hon har ju ingen sysselsättning medan han jobbar skitmycket, pendlar och är utmattad.
    Förstår inte situationen alls och kan ibland tänka elaka tankar att han var "dum" som valde att skaffa barn med en sådan kvinna.
    Vill inte känna så men vill förstå folk i hennes sits om det ska hålla. Det här är verkligen min drömman.
    Kan någon som av en eller annan anledning har insikt i det här med psykisk ohälsa förklara hur en person kan vara inkapabel till ALLT arbete på arbetsmarknaden och ändå orka med att träffa vänner och ha barnkalas? 
    Jag jobbar heltid och har en lång utbildning bakom mig men skulle ALDRIG stanna hemma från jobbet för att jag "mår bättre" av att inte ha krav på mig.
    Kvinnor får kalla män som de ogillar för mansbebisar. 
  • Anonym (Hmm..)
    Anonym (Såhär är det) skrev 2022-12-13 19:10:09 följande:
    Precis min poäng. Enligt TS är han så fantastisk på alla sätt, men ändå målar han upp en högst osmickrande bild av sitt ex och vill inte att de träffar varandra. Sonen borde ju ha berättat för sin mamma att pappa har en ny kvinna, så det är helt klart nåt som inte stämmer här.
    Sonen är ju bara 3, han fattar inte ännu.

"Ja sonen är bara 3 så inte mycket som kan "inte fungera" än. Lite orolig för hur den biten kommer bli framöver när hanär gammal nog att  fatta att jag faktiskt är hans pappas tjej"
  • Anonym (Pepparrot)

Varför skulle jag behöva träffa hans ex? Ingen av de jag känner som har nya partners och ex med i bilden gör så. Inte så att hon kan förbjuda honom att träffa mig

Otrohet känns inte sannolikt. eftersom han inte verkar särskilt rädd för att vi ska råka på henne under våra promenader (hon bor jättenära) plus att hans vänner och familj har träffat mig.

Svar på tråden Min pojkvän skaffade barn med en oduglig kvinna