Min pojkvän skaffade barn med en oduglig kvinna
Är medveten om att detta inlägg kanske provocerar, och det är inte mitt syfte. Jag vill genuint förstå för att slippa känna förakt framöver.
Är medveten om att detta inlägg kanske provocerar, och det är inte mitt syfte. Jag vill genuint förstå för att slippa känna förakt framöver.
Men har de du känner också barn med sitt ex då? Många jag vet om som är i den situationen träffar sin partners ex. För barnens skull då. Jag tycker du ska vara lite snällare mot henne om hon nu är sjuk. Du har ju aldrig träffat henne ens men det är din pojkväns barns mamma ändå och enda informationen du har är från honom. Bilda dig en egen uppfattning om henne när ni nån gång ses istället för att anta saker om henne. Hon kanske är underbar.
Varför skulle jag behöva träffa hans ex? Ingen av de jag känner som har nya partners och ex med i bilden gör så. Inte så att hon kan förbjuda honom att träffa mig
Otrohet känns inte sannolikt. eftersom han inte verkar särskilt rädd för att vi ska råka på henne under våra promenader (hon bor jättenära) plus att hans vänner och familj har träffat mig.
Men har de du känner också barn med sitt ex då? Många jag vet om som är i den situationen träffar sin partners ex. För barnens skull då. Jag tycker du ska vara lite snällare mot henne om hon nu är sjuk. Du har ju aldrig träffat henne ens men det är din pojkväns barns mamma ändå och enda informationen du har är från honom. Bilda dig en egen uppfattning om henne när ni nån gång ses istället för att anta saker om henne. Hon kanske är underbar.
Vet inte om det hjälper dig men har liknande (värre) tankar om min man och hans ex. Var konstigt att träffa mannen i sitt liv (kanske?). Mycket snygg och f
Och med spänd förväntan introduceras för barnens mamma.
Marit Paulsen, någon? (Lägger ingen värdering i utseendet egentligen men nu råkar hon se ut som Marit Paulsen.)
Och ja: långtidsarbetslös (och bekväm med det, tyckte väl det var lyxigt), kronofogden ("suck, att kronis ens orkar?"), ingen utbildning, lite väl många bag in box, ambitionsnivå noll och oerhört sur mot mig sedan dag 1 med sura mungipor ända ner till armhålorna ungefär. OJ VILKET KAP tänkte jag inte. Sen har hon visat sig vara riktigt oschysst så inget av ovanstående är förlåtet. Jämt ska det daltas med henne och det lustiga är att hade hon skrivit här (vilket hon kanske gör, hon har all tid i världen!) skulle alla tyckt stick och brinn dryga människa men eftersom någon annan beskriver henne (jag) kommer alla heja på henne, och det kan hon behöva, hon är så jäkla sur och otrevlig mot mig jämt.
Det kan ju hända att din mans ex inte alls är "supersnygg" utan tvärtom. Det kan då hända som med oss, att exet blir sur och kort i tonen från första mötet.
Du får hoppas på en tiopoängare! lättare att hantera.
Apple, med goda chanser för att du kommer att uppfatta mig som dryg vill jag reda ut några saker i ditt inlägg.
Din partners ex ser ut som Marit Paulsen. Eftersom Paulsenlookaliken till ex är alkoholiserad och otrevlig förstår jag att du undrar över hur din snygge partner kunde se något i en kvinna som dessutom verkar manipulativ, eftersom det brukar vara så när det daltas och gås på äggskal.
Men att någon kallar Kronofogden för "Kronis" och är nöjd med tillvaron som arbetslös samtidigt som hon är elak mot dig, nja, det verkar som om du överdriver lite. Du tror också att en tiopoängare är lättare att hantera. Varför då?
Jag tror att grubblar man över ett ex så är det ändå i relationen man måste jobba. Ibland kommer man kanske i andra hand och upptäcker det inte genast. Det låter som om det är så för dig. Marit Paulsen styr allt. Hur orkar du?
Jävlar? du måste verkligen läsa på om psykisk ohälsa! Är du verkligen så obildad att du inte vet hur psykiskt ohälsa kan påberka folk?
Ja. De kan orka träffa vänner en dag eller ha ett barnkalas. kanske laddar hon i flera dagar inför det eller är helt utmattad efteråt. Hon har väl bättre dagar ibland också!
Bara till att läsa på.
Jag lider inte själv av psykisk ohälsa men jag är tillräckligt allmänbildad för att veta hur det påverkar folk. Orkar dock inte skriva ett långt utbildande inlägg om det till dig.
ska du leva med den mannen rekommenderar jag att du läser på och försöker förstå dig på det så att du kan möta mammans hälsa med mer empati.