• Anonym (Pepparrot)

Min pojkvän skaffade barn med en oduglig kvinna

Är medveten om att detta inlägg kanske provocerar, och det är inte mitt syfte. Jag vill genuint förstå för att slippa känna förakt framöver.

Så här är det: jag har varit med min partner i ca 8 månader och det är  toppen. UTOM en sak. Han har sonen med en kvinna som är långtidssjukskriven pga nån slags psykisk ohälsa. Hon har heller ingen utbildning trots att hon (enligt min kille då var "begåvad").
     Han: framgångsrik, snygg, etc. Har förvisso inte sett henne än och gissar att hon måste vara skitsnygg, annars förstår jag inte alls vad en sådan som han skulle varit med henne i 13 år? Förstår att man kan bli förblindad av kärlek, men så länge?
    Kan ibland bli bitter när hon inte "orkar" ta deras son så att min pojkvän "måste" ta honom och det kan för oss innebära ändrade eller i värsta fall inställda planer.
    Vad gör hon om dagarna liksom? Hon har ju ingen sysselsättning medan han jobbar skitmycket, pendlar och är utmattad.
    Förstår inte situationen alls och kan ibland tänka elaka tankar att han var "dum" som valde att skaffa barn med en sådan kvinna.
    Vill inte känna så men vill förstå folk i hennes sits om det ska hålla. Det här är verkligen min drömman.
    Kan någon som av en eller annan anledning har insikt i det här med psykisk ohälsa förklara hur en person kan vara inkapabel till ALLT arbete på arbetsmarknaden och ändå orka med att träffa vänner och ha barnkalas? 
    Jag jobbar heltid och har en lång utbildning bakom mig men skulle ALDRIG stanna hemma från jobbet för att jag "mår bättre" av att inte ha krav på mig.
  • Svar på tråden Min pojkvän skaffade barn med en oduglig kvinna
  • Anonym (X)

Din kille var alltså tillsammans i mer än 10 år med nån med psykisk ohälsa, och ändå VALDE han att skaffa barn med henne.
    Varför tycker du inte han resonerat konstigt?

• Anonym (Pepparrot)
    Anonym (X) skrev 2022-12-13 14:19:37 följande:

Din kille var alltså tillsammans i mer än 10 år med nån med psykisk ohälsa, och ändå VALDE han att skaffa barn med henne.
    Varför tycker du inte han resonerat konstigt?

Det är exakt det jag tycker.
  • Tow2Mater

Hur ofta har hon och din pojkvän barnet? Ar det 50/50 av tiden?

Om det är ofta hon inte orkar kanske det skulle vara bättre for er alla om din pojkvän ansokte om boendet heltid, och mamman har umgänge varannan helg och enstaka vardagar (om hon orkar). Det skulle ge er bättre planerbarhet.

• Anonym (Hmm..)
    Anonym (Pepparrot) skrev 2022-12-13 14:28:31 följande:
    Det är exakt det jag tycker.
    Eller så hade hon ingen psykisk ohälsa de första 10 åren?!
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Hmm..) skrev 2022-12-13 12:15:10 följande:
    Max ett par månader skulle jag tro. Ts är sjukligt svartsjuk och nedvärderande mot sin partners ex, såna "relationer" håller aldrig!

Gå vidare ts, det är ändå totalt kört för er!
    Jag tror inte att hon är svartsjuk. Däremot kanske hon inte vill ha deras unge i tid och otid och förstöra deras ´planer.
  • Kockobello
    Anonym (Linda) skrev 2022-12-13 17:55:53 följande:
    Jag tror inte att hon är svartsjuk. Däremot kanske hon inte vill ha deras unge i tid och otid och förstöra deras ´planer.
    Då får hon hitta en man utan barn.
  • Anonym (Såhär är det)
    Anonym (Pepparrot) skrev 2022-12-13 13:56:22 följande:

Tack för ditt svar! Ja, det är just förståelse jag önskar få. Jag tycker ju min pojkvän är toppen och förstår att han nångång måste ha sett något hos den kvinnan.

Han verkar inte vilja berätta om att han har en ny relation men inget han "döljer" då vi ofta är ute där man kan träffa på henne osv, men han när att hon inte har med hans privatliv att göra och ser inte det som ett hinder för att jag ska träffa sonen. Kanske är han rädd att hon blir extra stressad eller något?

Att jag blir besviken tror jag han förstår ändå, litar till 100% på att han gör sitt bästa för att vi ska kunna ses så mycket det går. Vi träffas ju inte för min skull utan för bådas.

Han träffar henne fortfarande. Du är den andra kvinnan.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Såhär är det) skrev 2022-12-13 18:34:08 följande:
    Han träffar henne fortfarande. Du är den andra kvinnan.
    Trams. Han undviker att berätta pga av sitt ex sviktande mentala hälsa.
  • Anonym (Igen..)

Han valde henne tidigare och nu har han valt dig. 
    Frågor på det? 

• Anonym (Linda)
    Anonym (Igen..) skrev 2022-12-13 18:41:00 följande:

Han valde henne tidigare och nu har han valt dig. 
    Frågor på det? 

Det är nog bättre att fråga honom än dig, som inte vet ett skit om saken.
Svar på tråden Min pojkvän skaffade barn med en oduglig kvinna