Min pojkvän skaffade barn med en oduglig kvinna
Är medveten om att detta inlägg kanske provocerar, och det är inte mitt syfte. Jag vill genuint förstå för att slippa känna förakt framöver.
Är medveten om att detta inlägg kanske provocerar, och det är inte mitt syfte. Jag vill genuint förstå för att slippa känna förakt framöver.
Din kille var alltså tillsammans i mer än 10 år med nån med psykisk ohälsa, och ändå VALDE han att skaffa barn med henne.
Varför tycker du inte han resonerat konstigt?
Din kille var alltså tillsammans i mer än 10 år med nån med psykisk ohälsa, och ändå VALDE han att skaffa barn med henne.
Varför tycker du inte han resonerat konstigt?
Hur ofta har hon och din pojkvän barnet? Ar det 50/50 av tiden?
Om det är ofta hon inte orkar kanske det skulle vara bättre for er alla om din pojkvän ansokte om boendet heltid, och mamman har umgänge varannan helg och enstaka vardagar (om hon orkar). Det skulle ge er bättre planerbarhet.
Tack för ditt svar! Ja, det är just förståelse jag önskar få. Jag tycker ju min pojkvän är toppen och förstår att han nångång måste ha sett något hos den kvinnan.
Han verkar inte vilja berätta om att han har en ny relation men inget han "döljer" då vi ofta är ute där man kan träffa på henne osv, men han när att hon inte har med hans privatliv att göra och ser inte det som ett hinder för att jag ska träffa sonen. Kanske är han rädd att hon blir extra stressad eller något?
Att jag blir besviken tror jag han förstår ändå, litar till 100% på att han gör sitt bästa för att vi ska kunna ses så mycket det går. Vi träffas ju inte för min skull utan för bådas.
Han valde henne tidigare och nu har han valt dig.
Frågor på det?
Han valde henne tidigare och nu har han valt dig.
Frågor på det?