• Anonym (Urless)

hans dotter ringer jämt och ständigt

Nu har det hänt igen, fjärde natten i rad den här veckan, så fruktansvärt less på det!

Fjortonåriga dottern till min man smsar och ringer precis hela tiden och han svarar på allt, 24/7. Jag får ingen sömn!!! Jag orkar inte bli störd precis jämt, och hon vill bara säga hej vad gör du?, typ. Han säger inte ifrån. Jag väcks ju när det ringer och vibrerar och när han svarar, vi delar ju säng. 

Jag vet att 90% här tycker men åååååh, barnen kommer först, så jag antar att det bara är att ta ut skilsmässa från och med imorgon. Jag känner att jag inte står ut med år av sömnbrist pga telefonterror. Det är en dealbreaker. 
    De sågs för övrigt idag och ses imorrn och hon är hos sin mamma men bara måste ringa precis jämt. 

• Svar på tråden hans dotter ringer jämt och ständigt
  • Anonym (Stäng av)

Varför stänger han inte bara av ljudet och vibrationer? Jag har aldrig det på. Hatar plötsliga ljud. Man får ju en hjärtattack av vibrationssurr. Säg åt honom att ta bort allt utom siffran på mess-ikonen. Är det akutviktigt så får hon väl ringa, men det hör till vanligt hyfs att inte ringa folk på sena kvällar/nätter om det inte är nödläge. 

• Anonym (Urless)
    Anonym (Stäng av) skrev 2022-12-18 01:11:50 följande:

Varför stänger han inte bara av ljudet och vibrationer? Jag har aldrig det på. Hatar plötsliga ljud. Man får ju en hjärtattack av vibrationssurr. Säg åt honom att ta bort allt utom siffran på mess-ikonen. Är det akutviktigt så får hon väl ringa, men det hör till vanligt hyfs att inte ringa folk på sena kvällar/nätter om det inte är nödläge. 

Jag har sagt till men han stänger inte av. Det har aldrig hänt att det är nödsamtal. Hon vill bara störa oss eller få uppmärksamhet. Hon vill kolla om han svarar. Omi inte blir det drama av typen "du bryr dig inte om mig" och det tar över hela vår vardag.
    Hon lider av något, oklart vad. Men beter sig inte normalt. 

Kände att det var droppen nu när hon ringde vid ettsnåret igen, hade precis lyckats somna. Så oerhört less på att han inte hanterar hennes osäkerhet bättre utan tror att det här får henne trygg.
  • Anonym

Jadu, han har ju tydligen en relation till dottern som är sån, så det blir till att välja. Jag tycker inte att han / de har fel (tycker det är lite gulligt, faktiskt), eller att du har rätt att kräva ändring på det. Så välj du skilsmässa om det är det enda som framstår som rimligt.
    Man har liksom att anpassa sig.

• Tow2Mater

Köp en extra säng och gör rum för den i vardagsrummet där du kan sova ostört. Sömn är viktigt. Efter några veckor/månader kanske han stör sig tillräckligt på sängen i vardagsrummet att han stänger av telefonen nattetid.

• Anonym (Urless)

Jättegulligt, verkligen. Systematisk terror. 
    Jag påpekade att jag blev störd nu igen, och var det något särskilt? Nej. 
    Sen började han skrika att jag är en jävla häxa som förstör relationen till hans barn och att jag är sjuk i huvudet. En fruktansvärd person, den mest obehagliga han träffat. Han blev aggressiv och jag trodde han skulle klappa till mig. 

• Anonym
    Anonym (Urless) skrev 2022-12-18 02:21:39 följande:

Sen började han skrika att jag är en jävla häxa som förstör relationen till hans barn och att jag är sjuk i huvudet. En fruktansvärd person, den mest obehagliga han träffat. Han blev aggressiv och jag trodde han skulle klappa till mig. 

Och du tänker att det förtjänar du inte?
  • Anonym

Förklara en gång till hur du är tvingad fast alla skriver "Välj skilsmässa"?
    Du frågar - folk svarar - Du förklarar vidare hur illa det är, för att liksom få folk att förstå hur jävla synd det är om dig ... Fattade du inte svaren?
  • Anonym (Urless)
    Anonym skrev 2022-12-18 03:08:54 följande:
    Och du tänker att det förtjänar du inte?

Nej. Ingen förtjänar att bli utsatt för projiceringar och aggressiva, hotfulla utfall. 
    Han projicerar sitt egna barndomstrauma på mig. Hans pappa gifte om sig med en 20 år yngre ryska som han och hans syskon hatar. Nu skrek han att jag är precis som henne.
    Jag är inte ett dugg lik henne och jag har inget med det att göra. Vår historia har inte heller med sättet de blev ihop på att göra. Vi är ett par som är jämngamla och båda var singlar när vi träffades, jag är inte lik alls och jag kom inte hit "för visum och pengar" och sånt som han hatar sin pappas fru för. Och han hatar verkligen sin bonusmamma och nu tar han ut det på mig. Som han gjort förr. Men nu tar jag inte det längre.

• Anonym (Moira)

Det är bara att lämna. Först tänkte jag skriva att ni måste ha varsitt sovrum, men det låter som att det har gått över gränsen. 

• Anonym (Mx)

Det låter som att ni har betydligt större problem än att dottern ringer frekvent till sin pappa. Låter som en vanlig vecka i en WT-familj.

Men jag tycker ändå att det är uppfriskande att pappan ändå står på sig i sin relation till sin dotter. Finns så mycket mesar till män som istället lägger sig platt och försummar sitt eget kött och blod för en ny kvinna.
Svar på tråden hans dotter ringer jämt och ständigt