• Anonym (Urless)

hans dotter ringer jämt och ständigt

Nu har det hänt igen, fjärde natten i rad den här veckan, så fruktansvärt less på det!

Fjortonåriga dottern till min man smsar och ringer precis hela tiden och han svarar på allt, 24/7. Jag får ingen sömn!!! Jag orkar inte bli störd precis jämt, och hon vill bara säga hej vad gör du?, typ. Han säger inte ifrån. Jag väcks ju när det ringer och vibrerar och när han svarar, vi delar ju säng. 

Jag vet att 90% här tycker men åååååh, barnen kommer först, så jag antar att det bara är att ta ut skilsmässa från och med imorgon. Jag känner att jag inte står ut med år av sömnbrist pga telefonterror. Det är en dealbreaker. 
    De sågs för övrigt idag och ses imorrn och hon är hos sin mamma men bara måste ringa precis jämt. 

• Svar på tråden hans dotter ringer jämt och ständigt
  • Anonym (Urless)
    wildean skrev 2022-12-18 14:35:33 följande:

Hoppas verkligen du som skrev detta nedan inte har barn, du har inte en sund syn på föräldraskap. Föräldrar ska inte hålla liv i den här typen av ängslighet. Det är inte gulligt utan leder helt fel. Och förstår de inte detta själva ska se vara tacksamma om folk i deras omgivning som älskar dem talar om för dem när de gör fel.

Omgivningen ska inte anpassa sig till vadsomhelst bara för att barnen tror att den behöver det. Vad kommer härnäst, hon behöver att han kör dit 01 på natten, varje natt? Hon behöver att han sitter vaken hela natten och håller hennes hand medan hon sover? Hon kan kräva vadsomhelst eftersom de "har en relation som är sån"?

Föräldrar måste också hålla. Barn är inte hjälpta av att vuxna ställer upp på vadsomhelst, de måste sova och ta hand om sig de också. Och de är inte hjälpta av osunda vuxna som du som säger "man har liksom att anpassa sig" till den i omgivningen som reagerar normalt. Som lärare häpnar jag ofta över synen på barn och föräldraskap idag, både i min yrkesvardag och i trådar som denna.

Men jag gissar att du, om du trots allt har barn, är en sån där kvinna som till varje pris ska sätta bonusmammor på plats i trådar som den här. Ynkligt. 

Tack. På riktigt, tack. Har aldrig känt mig så utsatt och svajig som nu. Är så ledsen, helt förkrossad måste jag säga.

Hans drog i morse, men hans dator är kvar och plingar frenetiskt av allt textande. Det han och hans dotter skriver till varandra stärker vad jag känner är helt oundvikligt. Bra att veta. 

För igår, efter några sms o telefonsamtal och inget vettigt svar från hans sida om vad det var som var så viktigt, så skrev jag ett sms till henne medan det pågick:
    "(Nu väckte du oss. Var det något akut?)"

Fick av henne idag:
    Skärp dig

Och så skrev hon till sin pappa:
    "Hon (jag) skrev (skärmdump på ovanstående korta rad) detta till mig när jag ringde dig inatt
    Varför i helvete ska hon lägga sig i.
    På riktigt fine att hon går på min mamma men att hon nu ska gå på dina barn?
    Be henne att skäroa sig för fan hon är en vuxen människa 

Han svarar: 
    Jag tycker att det är väldigt sorgligt att hon beter sig såhär. Du gör inget fel. Skriv inte tillbaka.

Hon svarar
    Jag älskar dig
    Du är bäst

---
    Det finns inte någon som helst förutsättning att komma in som vuxen person i någons liv här. De mobbar ut mig, har alltid gjort. Han är medberoende till hennes sjukliga ängslighet och han sviker mig och han sviker sin vuxna roll gentemot henne. 
    Jag är så fruktansvärt besviken. 

• Anonym (''')

Spara allt du kan för du kommer behöva det när det blir vårdnadstvist om ert gemensamma barn. Han är totalt olämplig som förälder, helt gränslös och förstår det inte själv, och du behöver bevisen på det. 

Dottern behöver hjälp men även pappan. Om jag var du skulle jag ringa socialtjänsten och fråga om du ska göra en orosanmälan (du kan vara anonym), du är ju oroad över tjejen och henne relation till pappan (och även mamman eftersom hon inte klarar av detta ensam). 

• Anonym (....)
    Anonym (Urless) skrev 2022-12-18 15:18:34 följande:

Tack. På riktigt, tack. Har aldrig känt mig så utsatt och svajig som nu. Är så ledsen, helt förkrossad måste jag säga.

Hans drog i morse, men hans dator är kvar och plingar frenetiskt av allt textande. Det han och hans dotter skriver till varandra stärker vad jag känner är helt oundvikligt. Bra att veta. 

För igår, efter några sms o telefonsamtal och inget vettigt svar från hans sida om vad det var som var så viktigt, så skrev jag ett sms till henne medan det pågick:
    "(Nu väckte du oss. Var det något akut?)"

Fick av henne idag:
    Skärp dig

Och så skrev hon till sin pappa:
    "Hon (jag) skrev (skärmdump på ovanstående korta rad) detta till mig när jag ringde dig inatt
    Varför i helvete ska hon lägga sig i.
    På riktigt fine att hon går på min mamma men att hon nu ska gå på dina barn?
    Be henne att skäroa sig för fan hon är en vuxen människa 

Han svarar: 
    Jag tycker att det är väldigt sorgligt att hon beter sig såhär. Du gör inget fel. Skriv inte tillbaka.

Hon svarar
    Jag älskar dig
    Du är bäst

---
    Det finns inte någon som helst förutsättning att komma in som vuxen person i någons liv här. De mobbar ut mig, har alltid gjort. Han är medberoende till hennes sjukliga ängslighet och han sviker mig och han sviker sin vuxna roll gentemot henne. 
    Jag är så fruktansvärt besviken. 

Men du menar alltså på helt riktigt att barnet blivit så här med ett fullt normalt och ansvarsfull pappa? 
    Det köper jag inte ett ögonblick! 

Om du blir "utmobbad" av din egen partner och dennes barn, förstår du väl själv att ni ändå aldrig har varit fungerade öht. 

• Anonym (....)
    Anonym (''') skrev 2022-12-18 15:30:11 följande:

Spara allt du kan för du kommer behöva det när det blir vårdnadstvist om ert gemensamma barn. Han är totalt olämplig som förälder, helt gränslös och förstår det inte själv, och du behöver bevisen på det. 

Dottern behöver hjälp men även pappan. Om jag var du skulle jag ringa socialtjänsten och fråga om du ska göra en orosanmälan (du kan vara anonym), du är ju oroad över tjejen och henne relation till pappan (och även mamman eftersom hon inte klarar av detta ensam). 

Såna här styvmödrar verkar oftast vara helt ovilliga till att få hjälp för barnet, eller försöka hitta en lösning som kan funka för hela familjen. 

Allt handlar om att grina över att inte vara nummer 1 

• Anonym (Stina)
    Anonym (....) skrev 2022-12-18 16:06:17 följande:

Såna här styvmödrar verkar oftast vara helt ovilliga till att få hjälp för barnet, eller försöka hitta en lösning som kan funka för hela familjen. 

Allt handlar om att grina över att inte vara nummer 1 

Herregud vad folk unnar sig att vara elaka på detta forum.

Tänk på att det är en människa som skrivit denna tråd. Man har ingen rätt att vara ett svin. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Stina) skrev 2022-12-18 16:11:31 följande:
    Herregud vad folk unnar sig att vara elaka på detta forum.

Tänk på att det är en människa som skrivit denna tråd. Man har ingen rätt att vara ett svin. 
    Fast det är ju sant. VIsa mig en styvmorstråd med viljan att lösa något genom kommunikation eller hjälp utifrån (en tråd som alltså inte bara handlar om vilket elände barnet är). 
  • Anonym (Stina)

TS: 

Jag missade nog en del av vad du skrivit när jag skrev mitt första svar till dig. Det låter som sagt osunt och fullständigt respektlöst mot dig. Din man beter sig absurt. Det är inte normalt att vara tillgänglig konstant när det dessutom stör andra. 

Jag tänker också på hur maniska tonåringar kan bli. Han verkar inte fatta att varje gång han svarar kommer hon bara vilja svara igen och igen. Hon skriker efter en gräns och får det inte. Inte bra alls. 

Att han dessutom säljer ut dig såhär tycker jag är droppen. Som om det är helt orimligt att du vill sova på nätterna. 

Börja med att ha skilda sovplatser. inte För att göra en poäng utan för att du ska få sömn. Utan att ha sovit kan man inte tänka klart. Skaffa öronproppar om det behövs. Ta soffan om det inte finns en till säng. Tjafsa inte om att han borde sova där (även om han borde det). Släpp fajten. 

Sen - när du fått sova ordentligt i iaf några nätter - så ska du fundera på hur du vill ha det. Se då nyktert på situationen. Vad vet du, vad kan du förvänta dig. SEDAN kan du prata med mannen. Men se till att möblera ditt eget huvud först. 

• Ess
    Anonym (Mx) skrev 2022-12-18 14:55:00 följande:
    Det är även min uppfattning, dock är det flera i tråden som har svårt för att man är så ärlig.
    Ärlig? Ha ha, bara korkad och inget annat.
  • Anonym
    Anonym skrev 2022-12-18 01:25:26 följande:

Jadu, han har ju tydligen en relation till dottern som är sån, så det blir till att välja. Jag tycker inte att han / de har fel (tycker det är lite gulligt, faktiskt), eller att du har rätt att kräva ändring på det. Så välj du skilsmässa om det är det enda som framstår som rimligt.
    Man har liksom att anpassa sig.

Gulligt?
    Att inte få sova på nätterna är ren tortyr för fasen. 

Undrar om det vore lika gulligt om det var du som inte fick sova ifred för en bortskämd unge som saknar vanligt folkvett. Som för övrigt verkar vara ett farsarv.

Hade jag varit ts hade jag lämnat. Sen kan han sitta och gulla med sin miniwife nätterna igenom.
  • Anonym (....)
    Anonym skrev 2022-12-18 16:25:57 följande:
    Gulligt?
    Att inte få sova på nätterna är ren tortyr för fasen. 

Undrar om det vore lika gulligt om det var du som inte fick sova ifred för en bortskämd unge som saknar vanligt folkvett. Som för övrigt verkar vara ett farsarv.

Hade jag varit ts hade jag lämnat. Sen kan han sitta och gulla med sin miniwife nätterna igenom.
    Fortfarande inte barnets fel om pappan varit så usel att barnet har noll självkänsla. 

Man får helt enkelt lära sig att välja bättre i så fall. 
Svar på tråden hans dotter ringer jämt och ständigt