• Anonym (Urless)

hans dotter ringer jämt och ständigt

Nu har det hänt igen, fjärde natten i rad den här veckan, så fruktansvärt less på det!

Fjortonåriga dottern till min man smsar och ringer precis hela tiden och han svarar på allt, 24/7. Jag får ingen sömn!!! Jag orkar inte bli störd precis jämt, och hon vill bara säga hej vad gör du?, typ. Han säger inte ifrån. Jag väcks ju när det ringer och vibrerar och när han svarar, vi delar ju säng. 

Jag vet att 90% här tycker men åååååh, barnen kommer först, så jag antar att det bara är att ta ut skilsmässa från och med imorgon. Jag känner att jag inte står ut med år av sömnbrist pga telefonterror. Det är en dealbreaker. 
    De sågs för övrigt idag och ses imorrn och hon är hos sin mamma men bara måste ringa precis jämt. 

• Svar på tråden hans dotter ringer jämt och ständigt
  • Anonym (Fia)

Problemet är din sambo ,att han accepterar detta.Dottern är säkert svartsjuk på pappas nya och hon verkar gränslös.Din sambo måste markera till henne .Och inte acceptera löjliga samtal på nätterna.

• wildean

Så många idioter i den här tråden som tror att de gör flickan en tjänst genom att försöka mobba bort pappans partner, den enda som ser hur sjuk situationen är. Så många idioter som tycker att hon och pappan ska fortsätta sin osunda mini-wife relation nätterna igenom. Så många idioter som gärna offrar flickas framtida chans att ha normala relationer med män, gärna låter henne ligga vaken nätterna igenom och leta gränser som aldrig kommer, gärna låter pappan fortsätta göda hennes ångest, gärna låter henne mobba bort andra kvinnor ur hans liv.

Allt bara ni får hata en bonusmamma en stund, så det lättar lite i era patetiska liv.

• Anonym (....)
    wildean skrev 2022-12-18 17:02:44 följande:

Så många idioter i den här tråden som tror att de gör flickan en tjänst genom att försöka mobba bort pappans partner, den enda som ser hur sjuk situationen är. Så många idioter som tycker att hon och pappan ska fortsätta sin osunda mini-wife relation nätterna igenom. Så många idioter som gärna offrar flickas framtida chans att ha normala relationer med män, gärna låter henne ligga vaken nätterna igenom och leta gränser som aldrig kommer, gärna låter pappan fortsätta göda hennes ångest, gärna låter henne mobba bort andra kvinnor ur hans liv.

Allt bara ni får hata en bonusmamma en stund, så det lättar lite i era patetiska liv.

Varför säger inte den fantastiska pappan och partnern nej då?

Detta är ju ett sånt icke-problem egentligen, om pappan inte tyckte det var OK så skulle det lösas på två röda.

Gör slut eller grina i 20 år till då. 

• Anonym (Urless)
    Anonym (mumsmums) skrev 2022-12-18 16:53:14 följande:
    Håller fullständigt med! Mina barn vet att de kan ringa mig närsomhelst om något hänt vare sig de är hos mig eller sin pappa. Men jag hade aldrig accepterat att de ringde mitt i natten utan att något hänt.

Inte heller hade jag tillåtit att de ringde och störde sin pappa och hans fru efter läggdags.

Förresten, vad gör en 14-åring ens uppe mitt i natten? Var finns mamman? Detta är ett problem som föräldrarna måste tackla tillsammans.

Till Ts vill jag säga: jag tycker att du ska lämna. Inte för att du är en häxa som inte accepterar att din sambo har en relation till sin dotter för det vet både du och jag att det inte stämmer.

Du är en människa med mänskliga behov och där ingår sömn. Att mannen skriker åt dig och slänger ur sig otidigheter och nära på blir våldsam för att du kräver att få ett grundläggande behov tillgodosett är inte i närheten av acceptabelt. 

Nej, jag tycker att du ska lämna för din egen skull. Du vet innerst inne att du förtjänar bättre än detta. Du förtjänar ett liv där du inte betraktas som en andra klassens människa, en som bara ska anpassa sig och vars behov man kan strunta i. 

Jag hoppas att du snart tar dig ur denna destruktiva relation (det kommer aldrig bli bättre) och får ett liv där du räknas.

Lycka till och God Jul!
    Tack för visad medmänsklighet i ett känslomässigt svårt läge. ❤️

Det gör ofattbart ont att han attackerar mig. Mitt stora problem nu, som jag måste ta ansvar över, är min megastora separationsångest. Jag är tyvärr en sån som lätt låter sig trampas på och som inte håller gränser i giftiga relationer. Jag hade inte suttit här idag om jag hade lyssnat på min inre kompass när de första tecknen kom. Jag skulle lätt kunna bli en mördad kvinna i statistiken. Jag stannar alltid för länge och försöker alltid för mycket, det är sorgligt. Jag mår så dåligt över allt det här, kan inte beskriva det. 

Ni som är elaka vet inte vad ni pratar om och ni tillför inget i tråden heller. 
  • Anonym (Stina)
    Anonym (....) skrev 2022-12-18 16:14:12 följande:
    Fast det är ju sant. VIsa mig en styvmorstråd med viljan att lösa något genom kommunikation eller hjälp utifrån (en tråd som alltså inte bara handlar om vilket elände barnet är). 

Varje inlägg av dig i denna tråd har minst ett epitet: 
    WT, idioter, korkade. 

Visa mig en människa i världen som blir hjälpt av den här typen av kommentarer. Har du själv känt att du litar på välviljan hos en person som skriver så? 

Du vet lika väl som jag att detta är en jargong man unnar sig på nätet. Du skulle aldrig kunna med att prata så med någon du träffar IRL. 

Sedan klagar folk på att TS försvinner ur trådarna, ja men det är kanske inte så konstigt när man får höra olika vidrigheter i ett dygn? 

Du borde lugna ner dig och titta igen på hur du uttrycker dig. Det finns som sagt människor bakom nicken och en människa är oändligt mycket mer än vad som kommer fram i några meningar. 

• Anonym (mumsmums)
    Anonym (Urless) skrev 2022-12-18 17:11:31 följande:
    Tack för visad medmänsklighet i ett känslomässigt svårt läge. ❤️

Det gör ofattbart ont att han attackerar mig. Mitt stora problem nu, som jag måste ta ansvar över, är min megastora separationsångest. Jag är tyvärr en sån som lätt låter sig trampas på och som inte håller gränser i giftiga relationer. Jag hade inte suttit här idag om jag hade lyssnat på min inre kompass när de första tecknen kom. Jag skulle lätt kunna bli en mördad kvinna i statistiken. Jag stannar alltid för länge och försöker alltid för mycket, det är sorgligt. Jag mår så dåligt över allt det här, kan inte beskriva det. 

Ni som är elaka vet inte vad ni pratar om och ni tillför inget i tråden heller. 
    Nu vet jag inte hur ditt liv sett ut tidigare och därför undrar jag om du levt ensam under en längre period någon gång.

Om inte kanske det vore ett sätt för dig att få möjlighet att inse vad som är viktigt för dig, vad du behöver och vill ha ut av livet. Du själv, inte i en relation utan verkligen du själv.

• Anonym (....)
    Anonym (Stina) skrev 2022-12-18 17:13:01 följande:

Varje inlägg av dig i denna tråd har minst ett epitet: 
    WT, idioter, korkade. 

Visa mig en människa i världen som blir hjälpt av den här typen av kommentarer. Har du själv känt att du litar på välviljan hos en person som skriver så? 

Du vet lika väl som jag att detta är en jargong man unnar sig på nätet. Du skulle aldrig kunna med att prata så med någon du träffar IRL. 

Sedan klagar folk på att TS försvinner ur trådarna, ja men det är kanske inte så konstigt när man får höra olika vidrigheter i ett dygn? 

Du borde lugna ner dig och titta igen på hur du uttrycker dig. Det finns som sagt människor bakom nicken och en människa är oändligt mycket mer än vad som kommer fram i några meningar. 

Jag skrev att folk som skyller på barnet är korkade - inte ts. Barnets beteende beror på vad föräldrarna gjort tidigare. 
    Sen att pappan var idiot (anledningen till att det blivit så här, han kallade ju ts för häxa mm) och man ska välja noga vem man träffar - inte att ts var en idiot.

Som sagt, det kan lösas på två sekunder med att pappan säger nej. 
  • Anonym (Elsa)

TS, det är inte lönt att försöka rädda den här relationen. Din man vill inte sätta gränser för sin dotter, han menar att du beter dig illa medan han låter dottern bete sig mot dig på det här sättet. Skilsmässa.

• Anonym (Mx)

Det är jättebra att många känner empati och vill stötta TS. Hon svarar dessutom bra på Era medhållande inlägg att det är pappan och styvdottern det är fel på.

Det måste vara behagligt att leva i denna empatiska värld där alla håller med varandra och att alla som har ett annat perspektiv är elaka och vet inte vad dom pratar om.

Självklart är det inte bara TS fel, men även hon är en del av problemet och hon är definitivt inte en del av lösningen när hon så enkelspårigt svartmålar sin partner och sin styvdotter. Det borde dom flesta ändå förstå.

• Anonym (Urless)
    Anonym (Mx) skrev 2022-12-18 17:28:07 följande:

Det är jättebra att många känner empati och vill stötta TS. Hon svarar dessutom bra på Era medhållande inlägg att det är pappan och styvdottern det är fel på.

Det måste vara behagligt att leva i denna empatiska värld där alla håller med varandra och att alla som har ett annat perspektiv är elaka och vet inte vad dom pratar om.

Självklart är det inte bara TS fel, men även hon är en del av problemet och hon är definitivt inte en del av lösningen när hon så enkelspårigt svartmålar sin partner och sin styvdotter. Det borde dom flesta ändå förstå.

Tro mig när jag skriver detta. I flera år har jag varit med om ett föräldraskap som är helt gränslöst. Jag försökte förstå och har fått ihop det pusslet, vad det rör sig om på ett djupare plan.  

Jag har haft olika alternativ, koppla loss mig och leva i en egen bubbla eller försöka diskutera de utmaningar det inneburit att ha en ny familj. Rent praktiskt kan det ju röra sig om tiotals tillfällen per dag då jag själv skulle gjort annorlunda, om det vore min dotter. Men jag har aldrig tillåtits ha någon sådan roll. Med tiden såg jag hur hon inte växer upp till att bli en bra person. Som yngre, ja, visst, det fanns hopp. Men sedan några år har våra olika föräldrastilar inte gått ihop. Ju mer tiden gått desto mer främmande har hon blivit som person. Det kommer låta hårt när jag beskriver det sammantaget. Men ni som är lärare känner igen er. I varje klass finns det några som man har lättare för, och då och då finns det elever som intar en slags mobbningsroll. Hon är sådan. Intrigerar, skickar hemliga skärmdumpar, baktalar allt och alla, saknar intressen och fokus. När vi pratar hemma vid middagen är de andra barnen åtminstone halvintresserade av olika ämnen och oftast nyfikna (på valet, kriget i Ukraina, elpriser, vad som helst). Brukar vara småtrevliga diskussioner. Men hon ignorerar precis allt jag säger. Om pappan och jag (och de andra barnen) ser ut att ha det trevligt skapar hon drama och går och gömmer sig på rummet och skickar sms om att han får fan komma ner och massera hennes nacke, annars är han en idiot!!!

Då pratar han med bebisröst och stänger in sig där och masserar henne medan vi andra sitter snopna kvar. 

Jag kan liksom inte göra något åt det. Jo, jag slutade klaga på punkt efter punkt som jag tyckte var lite märklig, eftersom han fick våldsamma utbrott. 
    Har tänkt "okej, han får väl göra så" i 99 fall av 100.
    Ingen annan jag känner skulle ha accepterat något av det. Tex att dottern bestämt semesterplaner med pappa år efter år, han har aldrig bestämt med mig. 
    Eller att när vi undantagsvis haft nån enstaka "kärleksnatt" på hotell han och jag (50-årsfirandet tex) har hon skapat så mycket drama för ingenting.
    Hon var som en hök och ringde hela kvällen, ringde när vi hade sex - och han svarade! Gud vad arg hon var, hon förhörde honom om vad han höll på med och varför var han på hotell nu, idiot. Han fick lova att kompensera henne. 

Inget av detta har jag haft rådighet över mer än att möjligen framföra synpunkter till honom. Så: smsandet som bara eskalerat störde för mycket så jag sade till.

Jag hade inte kunnat göra annorlunda, möjligen lämnat vid första tecknen på dysfunktionalitet. 

Svar på tråden hans dotter ringer jämt och ständigt