• Anonym (Urless)

hans dotter ringer jämt och ständigt

Nu har det hänt igen, fjärde natten i rad den här veckan, så fruktansvärt less på det!

Fjortonåriga dottern till min man smsar och ringer precis hela tiden och han svarar på allt, 24/7. Jag får ingen sömn!!! Jag orkar inte bli störd precis jämt, och hon vill bara säga hej vad gör du?, typ. Han säger inte ifrån. Jag väcks ju när det ringer och vibrerar och när han svarar, vi delar ju säng. 

Jag vet att 90% här tycker men åååååh, barnen kommer först, så jag antar att det bara är att ta ut skilsmässa från och med imorgon. Jag känner att jag inte står ut med år av sömnbrist pga telefonterror. Det är en dealbreaker. 
    De sågs för övrigt idag och ses imorrn och hon är hos sin mamma men bara måste ringa precis jämt. 

• Svar på tråden hans dotter ringer jämt och ständigt
  • Anonym (Stina)

Oj TS, det du skriver nu senast om deras olika rollekar osv låter riktigt osunt. Och det är helt och hållet pappans fel. Han kan inte sätta normala gränser. Han borde själv fatta att det blir lite obehagligt med sådant när ens dotter nått puberteten - normala pappor drar sig undan lite mer då. Han är antagligen gränslös och då blir även dottern det. Han uppmuntrat henne till beteendet och då är det klart att det blir det normala för henne. 

Men jag fattar inte riktigt - har ni även gemensamma barn? Har han bara lämnat er allihop? 

• Anonym (Soc.)
    Anonym (R) skrev 2022-12-19 03:31:50 följande:

Men herregud så sjukt! Incestförhållande var det någon som skrev, kan inte annat än att hålla med.

Lämna, ts. Det finns nog tyvärr inget annat. En orosanmälan behöver också göras, brukar aldrig råda att göra anmälningar hit och dit, men denna familj behöver verkligen hjälp!
    Pappan gör ju dottern helt sjuk, kommer aldrig gå bra för henne i framtiden med dessa kassa mentala förutsättningar hennes far ger henne.

Är nästan chockad över det jag läst. Vilken störd farsa! Det är ju sanslöst. Nog enda far/dotter-förhållandet jag läst (läst om flera sjuka både här och på andra ställen) om där det inte skulle förvåna mej om det övergår i ett riktigt incestförhållande. 

Pappan kan ju bli arg, på ts iaf. Så förmågan att bli arg har han ju. Men aldrig på dottern, hon kör ju över honom totalt. Vi kommer säkert läsa om denna tjej i framtiden, som misstänkt för något svartsjukemord eller liknande. Om inte hjälp kommer snart.

Flera tycker säkert att jag överdriver. Men detta är riktigt j-a stört att läsa om hur pappan förstör hennes chanser till ett vettigt liv.

En orosanmälan för att pappa curlar och är för tillgänglig?
    Vi har tillräckligt att göra utan sådana tramsiga anmälningar.
  • Anonym (''')
    Anonym (Urless) skrev 2022-12-19 07:28:54 följande:

Japp. Soc skickade ett brev där de skrev att de beslutat att inte inleda en utredning. Det var synd. 

Men soc arbetar ju med så mycket annat. Klart det här bör gå till soc, inte för att ungen snattat utan för att hon (och föräldrarna) behöver hjälp! 
  • Anonym (Soc.)
    Anonym (Urless) skrev 2022-12-18 23:19:34 följande:

Jag har vilat lite
    och rensat
    och tänkt
    och pratat med några nära vänner. 
    Ingen klandrar mig. De har observerat beteendet och stilla undrat hur i hela friden det här skulle gå; återkommande: "Han klarar ju inte att sätta gränser." "vi såg det när ni var och hälsade på sist, det kröp i mig att se på och inte kunna ingripa, han blir totalt dominerad av henne."
    "Och det var nånting när vi frågade vad hon vill bli när hon blir stor, när han kallade henne "hon är redan en åklagare", hon sa att hon "gillar att sätta dit cp-människor." "Hon känns väldigt dömande..."

"och har lindat honom kring sitt finger."

"Nånting känns väldigt fel i deras relation. Hon har en enorm makt och det har hon haft i många år. Han till och med lajvar den undergivne och tyckte det var festligt när hon gav honom smisk eller när han vill leka att han är barnet och hon är föräldern." Ja!!! Just det, jag kunde fylla på - han håller jämt på och kryper under täcket med stora teatraliska ögon och ber henne stoppa om honom, som om han vore hennes lille gosse. Hon spelar med och säger min lille (namn), nu måste du sova, annars ska jag bestraffa dig! 

Och där har jag stått i dörröppningen och kliat mig i huvudet. 
    Herre jesus när jag summerar allt jag sett men måstat hålla käft om. Ingen har sett allt, men många har sett glimtar här och där och undrat över skärvor. Ingen har egentligen lagt hela bilden, inte ens jag, förrän nu. Jag skäms nästan att jag stannat i detta. 

Men han är borta nu. Vet inte var han är, men är inte här. Jag känner mig helt tom. 

Friskt
  • Anonym (''')
    Anonym (Soc.) skrev 2022-12-19 13:06:03 följande:
    Du jobbar inte på soc, det förstår jag för så där skulle ingen som jobbar där uttrycka sig. 
  • Anonym (''')
    Anonym (''') skrev 2022-12-19 13:09:36 följande:
    Men soc arbetar ju med så mycket annat. Klart det här bör gå till soc, inte för att ungen snattat utan för att hon (och föräldrarna) behöver hjälp! 
    Men du kan så klart bara strunta i det TS. Inte ditt ansvar givetvis. Fattar ingen annan runt flickan så gör de inte. 

Ta du hand om dig och ditt barn. 
  • Anonym (lisa)
    Anonym (Urless) skrev 2022-12-19 07:27:17 följande:

Vi har gått på familjerådgivning under hösten, inbokat igen på tisdag. Tänker gå dit ensam, han lär inte komma. Bara som ett avslut.

Terapeuten har inte varit särskilt bra på att fånga upp och sortera alarmerande saker som sägs. Jag har berättat om problemen, men min man har kontrat, vilket är förväntat, och då hamnar man i ett ord står mot ord-läge. Sen har han avlett fokus från sakfrågor. Jag förväntade mig att terapeuten skulle vara mer uppmärksam på sånt, i synnerhet som jag vid första sessionen sade: Vår konflikthantering har spårat ur.

Första nivån är sakfrågor; det börjar med att vi tycker olika (exempelvis om nattligt sms:ande från dottern) och det är nästan alltid jag som adresserar våra olika synpunkter om sakfrågor.  Till en början framför jag dem i klassisk Jag-budskap-anda, inte anklagande (försöker).

Men: "Du ska jämt klaga! Så andra nivån infinner sig blixtsnabbt - när jag framför synpunkter möts jag av en skitstorm av försvar och tydligen var inget så bra som jag trodde och framförallt är jag en fruktansvärd person. Tydligen, får jag höra så fort jag tar upp en sakfråga, är jag en jävla idiot, och hur var det nu igen med den och den gången för fyra år sen, va? Jag måste bita ihop för att inte tappa fokus (på händelsen från "i onsdags") och bad terapeuten hjälpa till så att det inte sker under samtalen. Kom dit med förhoppningen om att han skulle hjälpa oss bryta just den spiralen. Jag sa att jag bryts ner av de hårda orden jag möts av när jag tar upp en konflikt, blir avbruten av mannen: "Det är du som skapar konflikter!" Hade vid det lagret färdigtänkta svar kring hans idé att det är jag som "skapar konflikter" i det att jag pratar om en konflikt. Nej. Bara nej! En konflikt är oförenliga viljor och önskningar. Sen kan man välja att prata om dem, undvika att prata om dem men de försvinner inte för det, osv...jag lät säkert beskäftig men skitsamma. 

Men terapeuten var inte bättre än mig på att hålla fokus för att säga "Men vänta, kan vi hålla oss tlil just den frågan?" Jag ville hela tiden ta upp frågor kring dottern, men varje gång lyckades mannen vända på steken och peka tillbaka mot något (I hans ögon obegripligt grovt misstag) som jag gjort, exempelvis åkt utomlands ensam några dagar. "Visst, du blev väldigt arg när jag åkte utomlands men det var ett år sedan. Kan vi inte prata om det som hände i onsdags istället?" OMÖJLIGT. 

---Nu ringde han, medan jag skrev detta. Han är otrolig. Han kastar tillbaka ALLT jag säger och sa nu att problemet är ju att DU sms:ar med ditt barn hela nätterna och det är okej men så har du dubbelstandard och när jag gör det EN GÅNG så blir du vaaaaansinnig."

Gaslighting-teknik. Jag kan inte prata med honom, det är meningslöst. Varför svarade jag ens? 

Det verkar inte som ni tar er framåt med familjerådgivningen. Synd.
    Vad ska du bestämma dig för?
    Bo kvar 
    Särbo
    Ta en paus
    Göra slut på relationen
  • Anonym (R)
    Anonym (Soc.) skrev 2022-12-19 13:06:03 följande:
    Du tycker inte att det är sjukt med en pappa som är helt uppslukad av en dotter som tillåts att mobba andra, snatta, skapa drama i familjen, som smsar pappa på nätterna, som går in i smyg på mammans telefon och pappa lovar att aldrig skvallra på henne, som tvingar in pappan från matbordet och ber han massera hennes nacke annars är han en idiot, bara för att resten av familjen har det trevligt. 
    Som smiskar sin pappa och han bara verkar tycka att det är roligt att busa i sängen med henne, låtsas att han är barnet och hon en dominant mamma. Så fort pappan inte gett henne tillräckligt med uppmärksamhet så skriker hon på honom och tvingar honom att köpa sig ur situationen.

Dottern beter sig som en riktig psychobrud som är tillsammans med sin pappa. Pappan verkar inte ha något emot det, eller så är han så körd i botten att han inte inser hur jävla fel det här är.
    De kallar varandra älskling och darling i vardagligt prat. Skickar massor med hjärtan dagligen tillsammans med ömhetsbetygelser eller saker hon tvingar honom att göra. 
    Karln verkar inte kunna sätta en enda gräns för sin dotter.
    Vilket rimmar rätt illa med hur han kan vara mot ts. Man kan tro att karln är en riktig toffel alltid, men det är bara dottern som verkar kunna ha honom i koppel medan hon bildligt sätter klackarna i hans pungkulor och han njuter, eller iaf inte vågar säga nej.

Tycker du han verkar vara en bra pappa? Snäll ja, men det här är en tjej som inte verkar kunna uppfostra sig själv alls, en tjej som behöver tydliga regler.

När tycker du att gränsen är nådd och en anmälan bör göras då? När pappa och dotter inte bara masserar varandra utan börjar sova tillsammans omslingrade och kallar varandra älsklingar vid frukostbordet. Vad de gör på natten kan man bara misstänka?

Finns ungdomar där soc agerar långt tidigare. Att de provat dricka eller rökt en joint några gånger vid 14. Det är ändå enormt mycket friskare än att leka någon slags dominatrix åt sin pappa som bara verkar gilla det, samtidigt som man mobbar andra även utanför hemmet och snattar.

Till ts.
    Hur beter sig denna tjej mot sina yngre syskon? Är hon och pappan väldigt närgångna? Pussar han henne på munnen? Kramas och masserar de varandra ofta eller är det bara han som masserar henne.
  • Anonym (c)

Blir mer och mer bedrövad när jag läser tråden och lider med dig TS. Klen tröst att jag levt ihop med en man som också haft en incestuös relation till sin dotter. Lekar där hon nyper och klatchar hon på rumpan. Eller när han kommer hem med ryggskott och dottern gapar att han ska gå in och lägga sig på avklädd på sängen så hon kan massera honom.

Jag har gått igenom det här och nu när flickan är vuxen så har deras relation inte blivit annorlunda. Det är så sjukt och det kommer ta mig år att återhämta mig från den här sjuka relationen.

• Anonym (Dra)

Dra så fort du kan med dina barn. Det låter som att du har allt att vinna på att komma ur den relationen. Det blir nog bara värre med tiden.

Svar på tråden hans dotter ringer jämt och ständigt